Horúca linka

Hľadáte spoľahlivého, slušného, rýchleho a skromného čašníka? Siahnite po „mobilnom“ !

Márne volanie obsluhy, ktoré v hosťovi vyvoláva nervozitu a nespokojnosť. Kopa papierovej agendy, čo zaťažuje personál a vedie k omylom. Strata času manažéra pri práci s webom, ktorý by mohol venovať súrnejšej robote... Je toho dosť, čo by sa dalo odstrániť automatizáciou procesu hosť–obsluha- kuchyňa -marketing. Zbožné želanie..?

Nuž ale veď sme v 21. storočí. Ak hosť zadá pri stole objednávku, už ju netreba nahlasovať do ikelp%20-%20kelnerkuchyne a nahadzovať do pokladne. Keď dopíše manažér týždenné menu, automaticky sa objaví na webe reštaurácie, na facebooku, v mailoch i pri stoloch cez QR kód. A to nielen vtedy, keď ste súčasťou reťazca alebo bohatým hotelom, ale aj keď máte len dvadsať stoličiek a obrat... no, nestojí za reč.

Skrátka, filozofia aplikácie iKelp POS Mobile stojí ako pevná stolička - na štyroch nohách. „Ak je to možné, všetko treba zadať len raz – na jednom mieste a v prirodzenom momente ikelp%20-%20stôlcelého procesu. Na ostatných miestach sa táto informácia objaví automaticky,“ prezrádza pointu praktického a moderného riešenia – familiárne nazývaného mobilný čašník - konateľ spoločnosti Abiset, s.r.o. Ing, Jaroslav Orgoň.

Druhou “nohou“, o ktorú sa tvorba aplikácie oprela, bola dostupnosť pre všetky reštaurácie, hotelové reštaurácie, kaviarne, pizzerie, pivárne, terasy, vinotéky a bary. „Väčšinu funkcií poskytujeme bezplatne alebo za minimálny mesačný poplatok. Našim cieľom je osloviť tisíce menších gastronomických zariadení, ktoré by si v žiadnom prípade nemohli dovoliť na mieru šitý systém, ako to robia vo veľkých reťazcoch.“

Tretím pilierom je nadčasovosť riešenia. „Využili sme všetky moderné a dostupné technológie, vhodné pre gastroprevádzky. Dokonca aj tie, ktoré sa v čase vývoja aplikácie ešte len dostávali do povedomia verejnosti a ich nástup sa očakáva v najbližších rokoch.“

No a tá štvrtá zásada… Keď sa pozriete k reštauračným stolom alebo fotelkám v loby bare, to akoby hostia prišli z cudzej galaxie – všetci ťukajú do mobilu a tvária sa primerane múdro, zasvätene. Ale zdanie klame, väčšina vašich hostí (a určite aj personálu a manažmentu) sa inak v IT nevyzná. Pre nich i pre vás je teda dôležité, aby aplikáciu zvládli. Tento rozmer softvéru chýba mnohým programom a programátorom; tí nie sú dizajnérmi ani psychológmi a zabúdajú na to, že počítače už nie sú výsadou vedeckých pracovníkov. „Pri vývoji sme stále mysleli na bežného smrteľníka, ktorý potrebuje jednoduchosť aplikácie a intuitívne ovládanie bez akéhokoľvek návodu. Čím menej manuálneho nastavovania, rozhodovania, zadávania. Možno práve najviac času sme venovali ľahkej použiteľnosti a tomu, ako to hosť alebo pracovník reštaurácie vidí pred sebou na obrazovke, na displeji. ikelp%20hodinkyA je jedno, či používa počítač s Windows, mobil s Androidom, iQOS, tablet alebo notebook.“

Skrátka, zavolali si človeka „z ulice“ a povedali mu: „Objednaj si vyprážaný rezeň s hranolčekmi, k tomu namiesto paradajkovej polievky vývar, nejaký tonik, kávu a účet.“ A sledovali, ako na to ide, čo sa pýta, čo intuitívne hľadá a nevidí to. Rovnaký postup zvolili aj pre druhú stranu reštauračného stola. Tá si, napríklad, ľahko poradila s „evidenciou objednávok donáškovej služby“, ktorá pripomína tabuľu s prišpendlenými papierikmi. Hotové si personál presunie na jednu stranu a hneď vidí, čo zahrnúť do najbližšieho rozvozu alebo ktoré sa už môžu vyúčtovať.

„Chceli sme poskytnúť najhodnotnejší reštauračný systém, a to sa nám naozaj podarilo. Pri žiadnom inom konkurenčnom riešení – ktoré v týchto chvíľach vlastne ani neexistuje – nezíska prevádzkovateľ toľko benefitov naraz. Musel by použiť viaceré nezávislé aplikácie, čo je však predražené, časovo náročné a aj tak si to vyžaduje uchovávanie ikelp%20-%20jlaktuálnych údajov vo viacerých nezávislých systémoch,“ hovorí o prednostiach iKelp POS Mobile J. Orgoň.

Čo môže obsluha:
• Zverejňovať denné menu na webe alebo facebooku,
• Zverejňovať jedálny lístok na webe alebo facebooku (popis, obrázky, alergény),
• Zasielať e-maily s týždennou ponukou menu,
• Ušetriť za mystery shopping cez hodnotenie obsluhy, jedál a nápojov a zverejňovať pozitívne hodnotenia,
• Organizovať donáškovú službu prostredníctvom objednávania cez internet alebo mobil
• Samozrejmosťou je predajná časť, skladová evidencia, evidencia alkoholu, výroba a receptúry

Celkovo je iKelp POS Mobile navrhnutý tak, aby automatizoval maximálne množstvo procesov a manuálnych úkonov, ktoré sa bežne v gastronomickej prevádzke vykonávajú. „Nezostávame však len pri jednoduchom vytlačení „bonovačky v kuchyni“, ako mnohé konkurenčné riešenia. Naša aplikácia je špecializovaná pre gastronomické prevádzky, teda uspôsobená na tento účel. Ak teda čašník prijme a potvrdí volanie „Platím!“ od stola, tak sa rovno zobrazí vyúčtovanie otvoreného stola.“

Čo môže hosť:
Zavolať obsluhu,
• Vyžiadať si účet
• Zaplatiť dobitým kreditom (ak to takto prevádzkovateľ poskytuje)
• Objednať si denné menu alebo jedlá a nápoje z ponuky
• Odfotiť alebo hodnotiť jedlá
Hodnotiť obsluhu,
• Sledovať si svoj stav účtu a pripraviť si pred odchodom hotovosť alebo stravné lístky

Získa tak väčší komfort, zároveň to prevádzkovateľa nič nestojí, nemusí na stoly umiestňovať drahé dotykové tablety, báť sa o ich poškodenie, zabezpečovať ich nabíjanie a napájanie elektrinou. „Veď dnes má skoro každý smartfón, každý je na facebooku, každý pozná QR kódy a využíva NFC, napríklad, bezkontaktné platby kreditkou alebo mobilom. Pritom QR kódy vyrábame a dodávame bezplatne, NFC bezkontaktné štítky stoja len pár centov,“ J. Orgoň k tomu dodáva, že „hosťovu stranu aplikácie“ mimoriadne ocenia sluchovo a rečovo postihnutí hostia.


 ikelp%20-%20stôl 

 

Vŕta vám ešte v hlave..?

Hotelovo.sk sa spýtalo za vás.


Kde si toto riešenie môžem vyskúšať alebo pozrieť?
Spoločnosť Abiset s.r.o. každý rok vystavuje aj na veľtrhu DANUBIUS GASTRO. Na najbližšej výstave opäť chystá predstaviť dych vyrážajúce novinky, ktoré ako vždy menia pohľad a búrajú zabehané zvyky v gastronómii. Návštevníci získavajú možnosť osobného zážitku ale aj možnosť konzultácií priamo s odborníkmi výrobcu softvéru. Na webstránke výrobcu sú živé, funkčné aplikácie a krátke videá, ktoré vám na získanie jasnej predstavy úplne postačujú. Na rozdiel od konkurencie, spoločnosť Abiset s.r.o. nič netají. Všetky návody, videonávody aj aplikácie na vyskúšanie sú verejne dostupné na :
♣ Skúsiť „Na tablete za barom“: 
♣ Skúsiť „Na mobile ako čašník“: 
♣ Skúsiť „Na mobile ako zákazník“:

Ako prebieha objednávanie jedál a nápojov cez QR kód?
Hosť príde do podniku, usadí sa pri stole a má dve možnosti: čaká na obsluhu alebo využije aplikáciu iKelp POS Mobile. Ponúka sa mu na stole ako „Zavolať obsluhu“ spolu s QR kódom, povedzme, na zalaminovanom štítku, na nápojovom lístku na stojane, na gravírovanom hliníkovom pliešku, zatavené či nalepené priamo na stole... V ňom je webová adresa, ktorá jednoznačne identifikuje prevádzkovateľa a konkrétny stôl v databáze. Po zosnímaní sa hosťovi zobrazí niečo ako „e-shop“ so špeciálnym dizajnom a funkcionalitou pre gastronómiu. Premýšľa, tečú mu slinky a vytvára si objednávku... tú potvrdí a potom môže aj sledovať stav jej vybavenia. Povedzme v discokluboch, kde sa hneď platí, aj vytlačenie účtu. QR kód pri stole teda umožňuje hosťom viacero funkcií – zavolanie obsluhy, hodnotenie jedál a obsluhy, vyžiadanie účtu...

Objednávka hosťa sa ukáže obsluhe či v kuchyni, alebo sa hneď zavedie do jemu vytvoreného účtu?
Otvorený účet na stole je niečo ako platná rozpracovaná objednávka, do ktorej obsluha pridáva položky tak, ako si hostia priebežne objednávajú. Vytlačenie účtu - daňového dokladu a odpis zo skladu (ak sa spotreba eviduje) smie ovplyvňovať len obsluha. Hostia si môžu otvorený účet len pozerať, prípadne fotiť a hodnotiť jedlá alebo obsluhu.
Ak hosť potvrdí svoju objednávku, hneď sa o tom dozvie obsluha, hoci aj vibráciou a ikelp%20pos%20mobilenotifikáciou na Smart hodinkách, vibráciou a notifikáciou na mobile čašníka, zvukovou signalizáciou na pracovisku pri bare, no a samozrejme v aplikácii je neustále vidieť počet nových nespracovaných notifikácií (celkovo, v miestnosti, na stoloch).
V druhom kroku musí čašník zareagovať, pozrieť si obsah objednávky od stola. Môže objednávku potvrdiť, zamietnuť, zablokovať zariadenie a samozrejme obsah objednávky doplniť či upraviť pred jej potvrdením. Objednané položky sa pridajú do otvoreného účtu na konkrétnom stole. V tomto momente môže štandardne zareagovať tlačiareň objednávok v kuchyni – bonovačka, ak sa využíva. Tá sa tlačí len pri úprave otvoreného účtu, čo nepotvrdená objednávka hostí ešte nie je.

Kedy sa v skladových zásobách odpisuje tovar? Hneď pri objednaní, po vydaní alebo až po zaplatení?
Otvorený účet na stole má v systéme stále štatút rozpracovanej objednávky. Na záver sa vytvorí účet alebo dodací list. Tým sa objednávka – otvorený účet – vysporiada a vzniká daňový doklad. Ak sa využíva skladová evidencia, tento doklad zároveň vytvára skladové pohyby.
Ak teda obsluha necháva, napríklad, na stole mesiac otvorený účet na nejakú osobu a iba dohadzuje položky, toto nemá vplyv na skladovú evidenciu, je potrebné to priebežne vyúčtovávať, napríklad na dodací list. Zaplatenie nemá vplyv na skladovú evidenciu.

Kde sa nachádzajú údaje pre aplikáciu, má ich aj prevádzka na svojom hardvéri?
Služba iKelp POS Mobile by sa dala prirovnať k internetbankingu: podobne ako v dátovom ikelp%20-%20stav%20donáškycentre banky sa údaje tiež nachádzajú v dátovom centre. Užívateľ ich nemá na svojom HW. Výnimku tvorí možnosť exportov, napríklad denné pohyby – PLU uzávierky, ktorú si užívateľ môže uložiť napríklad vo formáte Excel.
Klienti aplikácie sa vďaka prepracovanej stratégii dostupnosti, bezpečnosti, zálohovania a nepretržitej prevádzky nemusia báť straty alebo nedostupnosti údajov. Cieľom spoločnosti Abiset s.r.o. je korektné poskytovanie reštauračného systému, nie schovávanie údajov pred ich zákazníkmi.

QR kód slúži zároveň na prihlásenie sa do iKelp POS Mobile?
Nie, štandardne nie. Úlohou QR kódu je „obsahovať“ webovú adresu „e-shopu“ viazaného na danú prevádzku a daný stôl. Prihlásenie užívateľa sa dá riešiť facebookovým kontom, gmail kontom a inými štandardmi, ktoré má hosť alebo obsluha v mobile. Pre objednávanie alebo hodnotenie však netreba žiadnu autorizáciu. Hosť zosníma QR kód a získava tak dočasný bezpečnostný token.

Možnosti pre hosťa sú len rozšírením pôvodného softvéru pre zariadenia? Teda prvý kontakt so zariadením sa presunul od čašníka k hosťovi?
iKelp POS Mobile je komplexný systém, ktorý komunikuje s troma skupinami:
♣ obsluhou – čašníkmi, barmanmi, kuchármi (cez bonovačku) a manažérmi,
♣ hosťami pri stole
♣ hosťami na webe či facebooku
Prevádzkovateľ však nie je povinný využívať všetko. Môže sa pre aplikáciu iKelp POS Mobile rozhodnúť len na jednom pracovisku a nazvať to „dotyková pokladňa“ pri bare, loby bare, ikelp%20-%20donáškakaviarni... Aplikáciu môžu využívať čašníci na mobilnom zariadení (tablet/mobil/PDA) a nazvať to reštauračný systém s funkciou „mobilného čašníka“. A môžu, ale nemusia využívať funkcionalitu prepojenia s hosťami pomocou QR kódov, webu alebo facebooku. Pričom každá z jednotlivých funkcionalít sa ešte dá nastavovať či povoľovať. Napríklad hostia môžu zavolať obsluhu, ale nemusia mať prístup k možnosti objednávania, a pod.

Keď hosť vytvorí objednávku, smie ju stornovať?
Hosť nemá možnosť objednávku stornovať. Je to presne také isté, ako keď si hosť u čašníka objedná jedlo klasicky a čašník odíde od stola. Hosť ho musí dodatočne požiadať o zmenu –privolať čašníka mu pomôže funkcia „zavolanie obsluhy“.

Ako postupovať, ak sa niečo z ponuky minie?
Ak sa niektoré z menu už minie, obsluha príde k tabuli a „zotrie“ danú možnosť. V aplikácii iKelp POS Mobile majú jedlá a nápoje a obedové menu nastavenie dostupnosti. Obsluha jedným klikom zabezpečí, aby sa minuté jedlo či nápoj nezobrazovali hosťom. Ak má displej aj kuchár v kuchyni, môže to urobiť okamžite naložením poslednej porcie.

Ak máte akékoľvek doplňujúce otázky, radi vám ich bezplatne zodpovedia kvalifikovaní konzultanti výrobcu.

shp ©

späť

Editoriál

Milí hotelieri a manažéri reštaurácii,

sonamožno vlastne ani netušíte, ako ste sa zrazu ocitli na stránke e-nšpirácií pre hotelový a reštauračný biznis. Skrátka, „vyššia moc“ to tak zariadila. Možno sa už nemohla pozerať na to, ako sa pomaly ale isto zamotávate do siete tzv. prevádzkovej slepoty. Ako denne riešite tisíc stále rovnakých problémov a ďalších tisíc, ktoré sa vynorili celkom nečakane a znenazdajky.

Pritom vám nemôžu neuniknúť novinky, ktoré sa v tomto biznise objavili – v prilákaní hosťa, v trendoch, smerovaní a úspechoch konkurencie. Veľmi dobre vás poznám. Však s mnohými som sa ako mediálna manažérka Zväzu hotelov a reštaurácií SR i ako novinárka, zaoberajúca sa dlhé roky hotelierstvom, cestovným ruchom a gastronómiou, stretávala. Osobne, telefonicky i mailami pod vlastnou „hlavičkou“.

Aj medzi hoteliermi – tak ako v každej inej brandži – sa nájdu ľudia, ktorí už „všetko vedia“, alebo lepšie povedané, nič už nepotrebujú vedieť. Ja ale za tie roky viem, že ich hviezdne pocity nemôžu byť viac vzdialené pravde... A že ich kariéra to napokon dokazuje.

Omnoho viac je ale tých, čo sa potešia každej novej informácii, čo chcú byť stále „na pulze dňa“ čo každý nový podnet dokážu premeniť na tvorivú inšpiráciu. Teda v prípade tejto stránky na e-nšpiráciu.

V mene hosťa ďakujem, že existujú a krôčulinkom ku krôčulinku posúvajú Slovensko na mape destinácií, ktoré sa oplatí navštíviť a ktorým sa svetové trendy hotelierstva a gastronómie nevyhýbajú.

Vaša

Soňa Hudecová-Podhorná

 

Odkiaľ hrozia nové pokuty ? Od Úradu na ochranu osobných údajov !

Už ste si do hotelového diára zapísali dátum 25. máj 2018; a to pre istotu červenými verzálkami? Ak nie, nuž to rýchlo napravte. Od tohto dátumu nadobúda totiž účinnosť nový zákon v súvislosti s európskou reguláciou General Data Protection Regulation. Tá nahrádza doterajšie národné zákony jednotlivých krajín. Pritom príprava na to, aby ste dôkladne splnili literu nových predpisov, bude slovenským firmám trvať 3-12 mesiacov. Stojí to však za námahu, pretože pokuty sa hýbu do výšky 20 miliónov eur alebo 4 percent z obratu.

27. 9. 2017 / Čítať viac

Svadobná sezóna v plnom prúde; čo môže hoteliera zaskočiť?

 Podľa hotelových štatistík sa na Slovensku oslavuje čoraz viac svadieb. Preto sa aj mnohé 

 svadba%205 hotely vyslovene zameriavajú na prípravu svadobných hostín alebo malých svadobných pohostení. Kým kedysi to však znamenalo hodiť tanier o zem, podať neveste do ruky metlu, naservírovať obligátne jedlá a potom už len privolať taxíky, dnes ide často o svadby „na kľúč“ vrátane obradu, fotografovania, odčepčenia a

 / Čítať viac

Nezabúdate na dobre zamierené internetové promo ?

Množstvo hotelového merkantilu či ponúk v miestnych inzertných novinách, hodiny strávené nad sloganmi a grafikou... a efekt ako Janko Hraško. Nuž a lepšie to už asi nebude. Z prieskumu SACR, ktorého sa od leta do jesene zúčastnilo 2 426 respondentov, totiž vyplýva, že starým informačných nosičom odzváňa(ak už neodzvonilo).
Až 83 percent Slovákov označilo za hlavný zdroj informácií pri výbere dovolenky internet. Nasledujú odporúčania známych a recenzie (41 %), televízia (14 %), katalógy cestovných

 / Čítať viac

Aj vy sa hodnotíte lepšie než vaši hostia?

Len 19 percent slovenských zákazníkov hodnotí personál ubytovacích zariadení na „výbornú“, gastronómii dáva takúto známku 22 percent. Ale až 76 percent hotelov si za personál udelil najvyššiu známku a za gastronómiu 61 percent. Z prieskumu spoločnosti Creative Web, ktorá prevádzkuje aj portál ZlavaDna.sk, jasne vyplynulo, že hotelieri sa vidia lepšie, než ich hodnotia hostia. To platí vo všetkých kritériách – v hodnotení wellness, interiéru, informovanosti aj vybavenosti pre rodiny. Napríklad, až 45 percent hotelových manažérov sa považuje za ideálne miesto pre rodiny s deťmi,

 / Čítať viac

Informatórium

♣ CR v Nitre

nitra%20vl%C3%A1%C4%8Dik 

Záujem turistov o Nitru si na svoje konto pripisuje o 41 tis. prenocovaní viac než vlani (nárast o 28 %). Od januára do augusta tu ubytovacie zariadenia poskytli 189 580 nocľahov. Podľa riaditeľky NOCR Marty Hároníkovej dobré výsledky vďačia festivalom, výstavám, koncertom, výstavisku Agrokomplex i podujatiam typu Svetový kongres Esperanta . 

♣ OOCR Šariš – Bardejov

svidník

Atraktivitu a turistickú ponuku regiónu rozšírilo mesto Svidník, ktoré sa stalo jeho najnovším členom. Záujemcom ponúka nielen možnosti zábavy, športu, cyklistiky či pešej turistiky v Nízkych Beskydách, ale aj zaujímavosti pre fanúšikov ornitológie aj vojnovej tematiky. Na svoje si prídu vďaka povodiu Ondavy, Vojenskému múzeu či Pamätníku na Dukle, Svidník však láka do vodného sveta Aquarurthenia, skanzenu ľudovej architektúry, do 11 drevených chrámov, na festivaly a podujatia rusínskej kultúry,

♣ Gurmán Awards ´17

gurmán%20awards%2017

Top-šéfkuchárom roka sa stal Lukáš Hesko, dnes už „odídený“ z bratislavského Fach-u, na päty mu postúpali Michal Konrád z Fou Zoo a Marián Filo zo Chaetau Čereňany, ktorý získal aj cenu „hospitality“ za starostlivosť o hosťa. Hotel Matyšák si vybojoval titul „hotelová reštaurácia roka“, Fou Zoo je najlepšou prémiovou a dunajskostredská Villa Rosa tematickou reštauráciou. Ako vinárstvo roka bodovalo Víno Matyšák, naj-someliérom sa stal Dominik Baránek zo Savoy London. Za doterajšie činy na poli gastronómie ocenil Gurmán na Slovensku Gaba Kocáka.

Wellness hotel**** Patince

kubánsky%20víkend

Druhú júlovú sobotu sa hotel pokúsi o dosiahnutie slovenského rekordu - v počte tancujúcich žien s natáčkami vo vlasoch. Do rytmu im k tomu budú znieť veselé kubánske rytmy, pretože už tretí raz tam – pod záštitou veľvyslankyne Kuby na Slovensku – pozývajú hostí na populárny Kubánsky víkend. 

Hotel Dukla Bardejovské kúpele

Od architektonickej štúdie k rekonštrukcii pomaly (ale isto) prikročí manažment slávnych východoslovenských kúpeľov. Po vynovení hotela Alžbeta a Alexander je na rade hotel Sczéchenyi zo začiatku 20 storočia, neskôr premenovaný na Sláviu a potom na Duklu. Pripravená je aj štúdia na vybudovanie golfového areálu.

Zväz hotelov a reštaurácií SR

t_ondrčka

Dobrovoľné združenie, ktoré v budúcom roku oslávi štvrťstoročnicu, možno chytí druhý dych. Z Valného zhromaždenia, spojeného s voľbami, totiž vzišiel nový prezident – Ing. Tomáš Ondrčka, riaditeľ hotela Devín v Bratislave. Pomáhať mu budú aj nové tváre v Predstavenstve – Michal Petráš z hotela Senec, Rastislav Amrich z hotela Dalia v Košiciach, Lukáš Egreši z TMR a Ján Svoboda z hotela Elizabeth v Trenčíne.

Dunajský fond    

Z darov Slovnaftu, VÚB, Green Foundation, rodiny Kúšikovcov a P. Kurhajca podporí 55 400 eurami 8 žiadateľov. Pôjde o aktivity na oživenie okolia Dunaja - nástupné mólo pri sútoku Váhu a Dunaja v Komárne, móla a odpočívadlá návštevníkov Malého Dunaja, virtuálne prepojenia nábreží v Bratislave, nástupné pontóny na vodnej ploche Veľký Zemník, cyklotrasu pri Malom Dunaji, prístup k vode pre bezprekážkové nalodenie pri Zálesí, turistického sprievodcu do mobilov na báze GPS a dokumentáciu pre stavbu nástupných rámp pre vodákov.

Sedin Golf Resort Veľké Úľany  

sedin%20golf%20rešt%202

Uprostred luhov Malého Dunaja vyrástlo 18-jamkové  ihrisko s par 73 a dĺžkou 7 km. Nechýba v ňom lesnatá i linksová časť, voda, driving range, cvičné plochy a 2-jamková akadémia. Na svoje si však neprídu len golfisti, ale aj gurmáni. Reštauráciu, otvorenú pre verejnosť, vedie šéfkuchár so zahraničnými skúsenosťami Pavol Šebest. Jej filozofiou je moderná kuchyňa, založená na kvalitných surovinách zo Slovenska i zo zahraničia.

Wellness hotel Kontakt**** S.Lesná  

kontakt%20s_lesná%20loby

Nový dych naberá hotel „za pochodu“. Pred sviatkami sa v ňom podarilo vynoviť loby i denný bar, moderný dizajn dostal aj bývalý poľovnícky salónik. Hostí potešila aj rekonštrukcia izieb na troch poschodiach, nové koberce a textilné tapety namiesto maľovky. V júnovej poslednej etape prídu na rad ďalšie interiérové zmeny, ale aj prepojenie areálu koliby a vonkajšieho detského ihriska priamo s reštauráciou. 

Hotelová spoločnosť SOREA  

         sorea%20certifikat

Sieť trinástich hotelov s uceleným programom pre hosťa sa zaradila medzi značky, ocenené titulom Slovak Business Superbrands Award 2017. Tento program vznikol pred 20 rokmi vo Veľkej Británii a v súčasnosti sa do neho zapája 90 krajín na piatich kontinentoch. Podľa obchodnej riaditeľky Ing. Beáty Tȍrȍkovej sa z uznania kvality hotelových služieb tešia o to viac, že im ho Business Brand Council udelil v čase príprav na 25. výročie pôsobenia Sorey na slovenskom trhu.

Mlyn u Anastázie Pohranice  

mlyn%20anastázia%20letušky

Jedno z najlepších gastronomických zariadení nitrianskeho regiónu prináša v tejto sezóne mnohé novinky – terasu zvanú Narnia, hmlovú bránu pre chvíle horúčav, krištáľové lustre do výklenkov v reštaurácii, nové ozvučenie tak, aby hudba hrala do jej stredu. No a dámy v obsluhe si už neobliekajú čašnícke rovnošaty, ale príjemné pohodlné šaty. Už ich nikto nenazýva čašníčkami, ale letuškami.

♣ Villa Betula*** Liptovská Sielnica

vile%20betula%20rešt

Reštaurácia rezortu už víta hostí v novom šate. Jej rekonštrukcia „až na kosť“ trvala dva mesiace pri bežnej hotelovej prevádzke. Priniesla však väčší priestor, viac miest na sedenie (60), nový bar s praktickým vyklápacím systémom, vhodným najmä pre bufetové raňajky i večere. Regulované osvetlenie dalo srdcu hotela útulnejšiu atmosféru. Tím „Betulenky“ potešila aj nová zamestnanecká jedáleň. 

Nitrianske rekordy turizmu

nitra

V uplynulom roku prežili turisti, biznis cestujúci i účastníci firemných podujatí a kongresov v Nitre až 234 643 nocí. Hotelieri sa tešia, že číslo rastie najmä vďaka MICE. Svetový kongres Esperanta sem prilákal takmer 1300 ľudí zo 60 krajín. Hotel Mikado hostil medicínsky kongres, o dobré čísla turizmu sa postaral aj medzinárodný festival Divadelná Nitra, Autosalón, Agrokomplex či cyrilo-metodské slávnosti.

♣ Grand hotel Bellevue**** V. Tatry  

bellevue%20ext

Slovenský systém kvality služieb v cestovnom ruchu, pod gesciou MDVRR SR, udelil hotelu Značku kvality I. stupňa. Platí tri roky. Hotel, vďaka ktorému sme sa skvele zapísali do histórie zasadaní NATO, ju získal nielen za dobrý hardware – 140 izieb, kongresovú sálu pre 600 ľudí, wellness či reštauračné zázemie, ale najmä za kvalitu a úroveň služieb.

Grand Hotel River Park***** BA  

river%20park%20gh%20-%20reštika

Na tunajšej ho-re-ca scéne sa bývalý Kempinski postaral o menšiu „bombu“. V jeho farbách už totiž varí Jaroslav Židek, ktorý nedávno opustil svoju reštauráciu v prenajatých priestoroch hotela Albrecht. Plánoval síce cestovať, ďaleko sa však nepresunul. V pozícii šéfkuchára nahradil skúseného majstra varešky a lektora Thuries Academy Igora Čehyho.

♣ ITF Slovakiatour  a spol.

slovakiatour

Aktívny aj pasívny turizmus sa od 26. do 29. januára opäť stane témou veľtrhu ITV Slovakiatour (vrátane Wellness a Fittnes a výstavy Poľovníctvo a Oddych). V 23. ročníku sa predstaví 350 vystavovateľov z 21 krajín vrátane nováčikov - Mexika, Kuby a Poľska. O rok dlhšia je tradícia veľtrhu Danubius Gastro; tento ročník je najsilnejší od roku 2009. Prehliadke potravinárskej produkcie, obalovej techniky a technológií pre horeca bude opäť kraľovať zápolenie najlepších kuchárov (Poézia v gastronómii), barmanov (Master Cup 77), baristov (Slovak Barista Cup) a pekárov (Bratislavský rožok)      

Zimný festival jedla ´17

zfj%20logo

Od 13. 1. do 15. 2. predstaví „trojboj“ - ikonickú špecialitu, chuť regiónu a jedlo starých mám až 37 reštaurácií v 7 krajoch. Vrátane nováčikov – reštaurácie Rosalia hotela Galicia Nueva v Halíči, Carpano v Košiciach, rezortu Oravský háj v Brezovici, reštaurácie SĽUK v Bratislave-Rusovciach. Obed či večeru si hostia už tradične objednávajú na http://www.zimnyfestivaljedla.sk. Lákadlom sú podľa organizátora Radoslava Nackina aj výlety Gurmán busmi či Gurmán Diva ples v Bánovciach nad Bebravou.

♣ Hotel Lomnica**** Vysoké Tatry   

lomnica%20tl%20chodby

Tesne pred koncom roka sa 123-ročný hotel dožil - po štvrťstoročnej prestávke – svojej renesancie. Po rekonštrukcii hosťom slúži 62 izieb a 5 apartmánov, nazvaných podľa rakúsko-uhorských panovníkov– Maximiliánovi, Rudolfovi, Ferdinandovi, Márii Terézii, Márii Antoinette. V hoteli nechýba concierge, elektronabíjacie stanice, wellness centrum pod klenbami, reštaurácia Sissi, kaviareň Mozart a vináreň Franz Josef, dokonca ani obchodík s darčekmi vlastnej značky. Hotel vedie Zuzana Kovaľová.  

♣ Belassi**** Bojnice

belassi%20bojnice

Odchod bojnického hotela od značky Best Western znamenal pre túto sieť slovenskú labutiu pieseň. Po minuloročnom utvorení novej organizačnej štruktúry v strednej Európe so sídlom v nemeckom Eschborne a zvýšení licenčných poplatkov jej ako jediný zo slovenských zariadení ostal verný. Prívlastok Best Western plus je však už aj pod Bojnickým zámkom minulosťou a hosť túto sieť na Slovensku nenájde.       

Koniec SACR          

good%20idea%20sk%20-%20sacr
K Novému roku skončila svoju existenciu v podobe príspevkovej organizácie. Jej aktivity sa včlenili priamo do Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Podľa ministra Árpáda Érseka sa tak marketing a propagácia Slovenska ako destinácie cestovného ruchu zefektívnia. Využívaním „pôdy“ ministerstva sa aj peniaze na administratívu presunú priamo do plnenia úloh v propagácii nášho turizmu.

Čo sa udialo vlani


 

2013 – 2017 © Hotelovo.sk
Grafický dizajn a redakčný systém od firmy AlejTech, spol. s r.o.
Tvorba web stránok