Horúca linka

Hľadáte spoľahlivého, slušného, rýchleho a skromného čašníka? Siahnite po „mobilnom“ !

Márne volanie obsluhy, ktoré v hosťovi vyvoláva nervozitu a nespokojnosť. Kopa papierovej agendy, čo zaťažuje personál a vedie k omylom. Strata času manažéra pri práci s webom, ktorý by mohol venovať súrnejšej robote... Je toho dosť, čo by sa dalo odstrániť automatizáciou procesu hosť–obsluha- kuchyňa -marketing. Zbožné želanie..?

Nuž ale veď sme v 21. storočí. Ak hosť zadá pri stole objednávku, už ju netreba nahlasovať do ikelp%20-%20kelnerkuchyne a nahadzovať do pokladne. Keď dopíše manažér týždenné menu, automaticky sa objaví na webe reštaurácie, na facebooku, v mailoch i pri stoloch cez QR kód. A to nielen vtedy, keď ste súčasťou reťazca alebo bohatým hotelom, ale aj keď máte len dvadsať stoličiek a obrat... no, nestojí za reč.

Skrátka, filozofia aplikácie iKelp POS Mobile stojí ako pevná stolička - na štyroch nohách. „Ak je to možné, všetko treba zadať len raz – na jednom mieste a v prirodzenom momente ikelp%20-%20stôlcelého procesu. Na ostatných miestach sa táto informácia objaví automaticky,“ prezrádza pointu praktického a moderného riešenia – familiárne nazývaného mobilný čašník - konateľ spoločnosti Abiset, s.r.o. Ing, Jaroslav Orgoň.

Druhou “nohou“, o ktorú sa tvorba aplikácie oprela, bola dostupnosť pre všetky reštaurácie, hotelové reštaurácie, kaviarne, pizzerie, pivárne, terasy, vinotéky a bary. „Väčšinu funkcií poskytujeme bezplatne alebo za minimálny mesačný poplatok. Našim cieľom je osloviť tisíce menších gastronomických zariadení, ktoré by si v žiadnom prípade nemohli dovoliť na mieru šitý systém, ako to robia vo veľkých reťazcoch.“

Tretím pilierom je nadčasovosť riešenia. „Využili sme všetky moderné a dostupné technológie, vhodné pre gastroprevádzky. Dokonca aj tie, ktoré sa v čase vývoja aplikácie ešte len dostávali do povedomia verejnosti a ich nástup sa očakáva v najbližších rokoch.“

No a tá štvrtá zásada… Keď sa pozriete k reštauračným stolom alebo fotelkám v loby bare, to akoby hostia prišli z cudzej galaxie – všetci ťukajú do mobilu a tvária sa primerane múdro, zasvätene. Ale zdanie klame, väčšina vašich hostí (a určite aj personálu a manažmentu) sa inak v IT nevyzná. Pre nich i pre vás je teda dôležité, aby aplikáciu zvládli. Tento rozmer softvéru chýba mnohým programom a programátorom; tí nie sú dizajnérmi ani psychológmi a zabúdajú na to, že počítače už nie sú výsadou vedeckých pracovníkov. „Pri vývoji sme stále mysleli na bežného smrteľníka, ktorý potrebuje jednoduchosť aplikácie a intuitívne ovládanie bez akéhokoľvek návodu. Čím menej manuálneho nastavovania, rozhodovania, zadávania. Možno práve najviac času sme venovali ľahkej použiteľnosti a tomu, ako to hosť alebo pracovník reštaurácie vidí pred sebou na obrazovke, na displeji. ikelp%20hodinkyA je jedno, či používa počítač s Windows, mobil s Androidom, iQOS, tablet alebo notebook.“

Skrátka, zavolali si človeka „z ulice“ a povedali mu: „Objednaj si vyprážaný rezeň s hranolčekmi, k tomu namiesto paradajkovej polievky vývar, nejaký tonik, kávu a účet.“ A sledovali, ako na to ide, čo sa pýta, čo intuitívne hľadá a nevidí to. Rovnaký postup zvolili aj pre druhú stranu reštauračného stola. Tá si, napríklad, ľahko poradila s „evidenciou objednávok donáškovej služby“, ktorá pripomína tabuľu s prišpendlenými papierikmi. Hotové si personál presunie na jednu stranu a hneď vidí, čo zahrnúť do najbližšieho rozvozu alebo ktoré sa už môžu vyúčtovať.

„Chceli sme poskytnúť najhodnotnejší reštauračný systém, a to sa nám naozaj podarilo. Pri žiadnom inom konkurenčnom riešení – ktoré v týchto chvíľach vlastne ani neexistuje – nezíska prevádzkovateľ toľko benefitov naraz. Musel by použiť viaceré nezávislé aplikácie, čo je však predražené, časovo náročné a aj tak si to vyžaduje uchovávanie ikelp%20-%20jlaktuálnych údajov vo viacerých nezávislých systémoch,“ hovorí o prednostiach iKelp POS Mobile J. Orgoň.

Čo môže obsluha:
• Zverejňovať denné menu na webe alebo facebooku,
• Zverejňovať jedálny lístok na webe alebo facebooku (popis, obrázky, alergény),
• Zasielať e-maily s týždennou ponukou menu,
• Ušetriť za mystery shopping cez hodnotenie obsluhy, jedál a nápojov a zverejňovať pozitívne hodnotenia,
• Organizovať donáškovú službu prostredníctvom objednávania cez internet alebo mobil
• Samozrejmosťou je predajná časť, skladová evidencia, evidencia alkoholu, výroba a receptúry

Celkovo je iKelp POS Mobile navrhnutý tak, aby automatizoval maximálne množstvo procesov a manuálnych úkonov, ktoré sa bežne v gastronomickej prevádzke vykonávajú. „Nezostávame však len pri jednoduchom vytlačení „bonovačky v kuchyni“, ako mnohé konkurenčné riešenia. Naša aplikácia je špecializovaná pre gastronomické prevádzky, teda uspôsobená na tento účel. Ak teda čašník prijme a potvrdí volanie „Platím!“ od stola, tak sa rovno zobrazí vyúčtovanie otvoreného stola.“

Čo môže hosť:
Zavolať obsluhu,
• Vyžiadať si účet
• Zaplatiť dobitým kreditom (ak to takto prevádzkovateľ poskytuje)
• Objednať si denné menu alebo jedlá a nápoje z ponuky
• Odfotiť alebo hodnotiť jedlá
Hodnotiť obsluhu,
• Sledovať si svoj stav účtu a pripraviť si pred odchodom hotovosť alebo stravné lístky

Získa tak väčší komfort, zároveň to prevádzkovateľa nič nestojí, nemusí na stoly umiestňovať drahé dotykové tablety, báť sa o ich poškodenie, zabezpečovať ich nabíjanie a napájanie elektrinou. „Veď dnes má skoro každý smartfón, každý je na facebooku, každý pozná QR kódy a využíva NFC, napríklad, bezkontaktné platby kreditkou alebo mobilom. Pritom QR kódy vyrábame a dodávame bezplatne, NFC bezkontaktné štítky stoja len pár centov,“ J. Orgoň k tomu dodáva, že „hosťovu stranu aplikácie“ mimoriadne ocenia sluchovo a rečovo postihnutí hostia.


 ikelp%20-%20stôl 

 

Vŕta vám ešte v hlave..?

Hotelovo.sk sa spýtalo za vás.


Kde si toto riešenie môžem vyskúšať alebo pozrieť?
Spoločnosť Abiset s.r.o. každý rok vystavuje aj na veľtrhu DANUBIUS GASTRO. Na najbližšej výstave opäť chystá predstaviť dych vyrážajúce novinky, ktoré ako vždy menia pohľad a búrajú zabehané zvyky v gastronómii. Návštevníci získavajú možnosť osobného zážitku ale aj možnosť konzultácií priamo s odborníkmi výrobcu softvéru. Na webstránke výrobcu sú živé, funkčné aplikácie a krátke videá, ktoré vám na získanie jasnej predstavy úplne postačujú. Na rozdiel od konkurencie, spoločnosť Abiset s.r.o. nič netají. Všetky návody, videonávody aj aplikácie na vyskúšanie sú verejne dostupné na :
♣ Skúsiť „Na tablete za barom“: 
♣ Skúsiť „Na mobile ako čašník“: 
♣ Skúsiť „Na mobile ako zákazník“:

Ako prebieha objednávanie jedál a nápojov cez QR kód?
Hosť príde do podniku, usadí sa pri stole a má dve možnosti: čaká na obsluhu alebo využije aplikáciu iKelp POS Mobile. Ponúka sa mu na stole ako „Zavolať obsluhu“ spolu s QR kódom, povedzme, na zalaminovanom štítku, na nápojovom lístku na stojane, na gravírovanom hliníkovom pliešku, zatavené či nalepené priamo na stole... V ňom je webová adresa, ktorá jednoznačne identifikuje prevádzkovateľa a konkrétny stôl v databáze. Po zosnímaní sa hosťovi zobrazí niečo ako „e-shop“ so špeciálnym dizajnom a funkcionalitou pre gastronómiu. Premýšľa, tečú mu slinky a vytvára si objednávku... tú potvrdí a potom môže aj sledovať stav jej vybavenia. Povedzme v discokluboch, kde sa hneď platí, aj vytlačenie účtu. QR kód pri stole teda umožňuje hosťom viacero funkcií – zavolanie obsluhy, hodnotenie jedál a obsluhy, vyžiadanie účtu...

Objednávka hosťa sa ukáže obsluhe či v kuchyni, alebo sa hneď zavedie do jemu vytvoreného účtu?
Otvorený účet na stole je niečo ako platná rozpracovaná objednávka, do ktorej obsluha pridáva položky tak, ako si hostia priebežne objednávajú. Vytlačenie účtu - daňového dokladu a odpis zo skladu (ak sa spotreba eviduje) smie ovplyvňovať len obsluha. Hostia si môžu otvorený účet len pozerať, prípadne fotiť a hodnotiť jedlá alebo obsluhu.
Ak hosť potvrdí svoju objednávku, hneď sa o tom dozvie obsluha, hoci aj vibráciou a ikelp%20pos%20mobilenotifikáciou na Smart hodinkách, vibráciou a notifikáciou na mobile čašníka, zvukovou signalizáciou na pracovisku pri bare, no a samozrejme v aplikácii je neustále vidieť počet nových nespracovaných notifikácií (celkovo, v miestnosti, na stoloch).
V druhom kroku musí čašník zareagovať, pozrieť si obsah objednávky od stola. Môže objednávku potvrdiť, zamietnuť, zablokovať zariadenie a samozrejme obsah objednávky doplniť či upraviť pred jej potvrdením. Objednané položky sa pridajú do otvoreného účtu na konkrétnom stole. V tomto momente môže štandardne zareagovať tlačiareň objednávok v kuchyni – bonovačka, ak sa využíva. Tá sa tlačí len pri úprave otvoreného účtu, čo nepotvrdená objednávka hostí ešte nie je.

Kedy sa v skladových zásobách odpisuje tovar? Hneď pri objednaní, po vydaní alebo až po zaplatení?
Otvorený účet na stole má v systéme stále štatút rozpracovanej objednávky. Na záver sa vytvorí účet alebo dodací list. Tým sa objednávka – otvorený účet – vysporiada a vzniká daňový doklad. Ak sa využíva skladová evidencia, tento doklad zároveň vytvára skladové pohyby.
Ak teda obsluha necháva, napríklad, na stole mesiac otvorený účet na nejakú osobu a iba dohadzuje položky, toto nemá vplyv na skladovú evidenciu, je potrebné to priebežne vyúčtovávať, napríklad na dodací list. Zaplatenie nemá vplyv na skladovú evidenciu.

Kde sa nachádzajú údaje pre aplikáciu, má ich aj prevádzka na svojom hardvéri?
Služba iKelp POS Mobile by sa dala prirovnať k internetbankingu: podobne ako v dátovom ikelp%20-%20stav%20donáškycentre banky sa údaje tiež nachádzajú v dátovom centre. Užívateľ ich nemá na svojom HW. Výnimku tvorí možnosť exportov, napríklad denné pohyby – PLU uzávierky, ktorú si užívateľ môže uložiť napríklad vo formáte Excel.
Klienti aplikácie sa vďaka prepracovanej stratégii dostupnosti, bezpečnosti, zálohovania a nepretržitej prevádzky nemusia báť straty alebo nedostupnosti údajov. Cieľom spoločnosti Abiset s.r.o. je korektné poskytovanie reštauračného systému, nie schovávanie údajov pred ich zákazníkmi.

QR kód slúži zároveň na prihlásenie sa do iKelp POS Mobile?
Nie, štandardne nie. Úlohou QR kódu je „obsahovať“ webovú adresu „e-shopu“ viazaného na danú prevádzku a daný stôl. Prihlásenie užívateľa sa dá riešiť facebookovým kontom, gmail kontom a inými štandardmi, ktoré má hosť alebo obsluha v mobile. Pre objednávanie alebo hodnotenie však netreba žiadnu autorizáciu. Hosť zosníma QR kód a získava tak dočasný bezpečnostný token.

Možnosti pre hosťa sú len rozšírením pôvodného softvéru pre zariadenia? Teda prvý kontakt so zariadením sa presunul od čašníka k hosťovi?
iKelp POS Mobile je komplexný systém, ktorý komunikuje s troma skupinami:
♣ obsluhou – čašníkmi, barmanmi, kuchármi (cez bonovačku) a manažérmi,
♣ hosťami pri stole
♣ hosťami na webe či facebooku
Prevádzkovateľ však nie je povinný využívať všetko. Môže sa pre aplikáciu iKelp POS Mobile rozhodnúť len na jednom pracovisku a nazvať to „dotyková pokladňa“ pri bare, loby bare, ikelp%20-%20donáškakaviarni... Aplikáciu môžu využívať čašníci na mobilnom zariadení (tablet/mobil/PDA) a nazvať to reštauračný systém s funkciou „mobilného čašníka“. A môžu, ale nemusia využívať funkcionalitu prepojenia s hosťami pomocou QR kódov, webu alebo facebooku. Pričom každá z jednotlivých funkcionalít sa ešte dá nastavovať či povoľovať. Napríklad hostia môžu zavolať obsluhu, ale nemusia mať prístup k možnosti objednávania, a pod.

Keď hosť vytvorí objednávku, smie ju stornovať?
Hosť nemá možnosť objednávku stornovať. Je to presne také isté, ako keď si hosť u čašníka objedná jedlo klasicky a čašník odíde od stola. Hosť ho musí dodatočne požiadať o zmenu –privolať čašníka mu pomôže funkcia „zavolanie obsluhy“.

Ako postupovať, ak sa niečo z ponuky minie?
Ak sa niektoré z menu už minie, obsluha príde k tabuli a „zotrie“ danú možnosť. V aplikácii iKelp POS Mobile majú jedlá a nápoje a obedové menu nastavenie dostupnosti. Obsluha jedným klikom zabezpečí, aby sa minuté jedlo či nápoj nezobrazovali hosťom. Ak má displej aj kuchár v kuchyni, môže to urobiť okamžite naložením poslednej porcie.

Ak máte akékoľvek doplňujúce otázky, radi vám ich bezplatne zodpovedia kvalifikovaní konzultanti výrobcu.

shp ©

späť

Editoriál

Milí hotelieri a manažéri reštaurácii,

sonamožno vlastne ani netušíte, ako ste sa zrazu ocitli na stránke e-nšpirácií pre hotelový a reštauračný biznis. Skrátka, „vyššia moc“ to tak zariadila. Možno sa už nemohla pozerať na to, ako sa pomaly ale isto zamotávate do siete tzv. prevádzkovej slepoty. Ako denne riešite tisíc stále rovnakých problémov a ďalších tisíc, ktoré sa vynorili celkom nečakane a znenazdajky.

Pritom vám nemôžu neuniknúť novinky, ktoré sa v tomto biznise objavili – v prilákaní hosťa, v trendoch, smerovaní a úspechoch konkurencie. Veľmi dobre vás poznám. Však s mnohými som sa ako mediálna manažérka Zväzu hotelov a reštaurácií SR i ako novinárka, zaoberajúca sa dlhé roky hotelierstvom, cestovným ruchom a gastronómiou, stretávala. Osobne, telefonicky i mailami pod vlastnou „hlavičkou“.

Aj medzi hoteliermi – tak ako v každej inej brandži – sa nájdu ľudia, ktorí už „všetko vedia“, alebo lepšie povedané, nič už nepotrebujú vedieť. Ja ale za tie roky viem, že ich hviezdne pocity nemôžu byť viac vzdialené pravde... A že ich kariéra to napokon dokazuje.

Omnoho viac je ale tých, čo sa potešia každej novej informácii, čo chcú byť stále „na pulze dňa“ čo každý nový podnet dokážu premeniť na tvorivú inšpiráciu. Teda v prípade tejto stránky na e-nšpiráciu.

V mene hosťa ďakujem, že existujú a krôčulinkom ku krôčulinku posúvajú Slovensko na mape destinácií, ktoré sa oplatí navštíviť a ktorým sa svetové trendy hotelierstva a gastronómie nevyhýbajú.

Vaša

Soňa Hudecová-Podhorná

 

Vyznávate heslo "v jednote je sila"? Schovajte sa pod značku Slovensko !

Každý pes iná ves. Malá veľká krajina s motýlikmi, logo stromčeka a vody pre životné prostredie, rastlinka pre pôdohospodárstvo, perokresba vozovky a štátneho znaku pre dopravu, abstrakcia vo farbách trikolóry pre zahraničné veci,... nuž každá inštitúcia a každé odvetvie či sféra mali svoje vyfantazírované myšlienky, stelesňované v logu. A krajina žiadnu... A tak sa aj obraz Slovenska rôznil a drobil podľa toho, kto a ako ho interpretoval. Najčastejšie s odkazom na našich dávnych predkov, chodiacich v kroji,

2. 5. 2016 / Čítať viac

Koľko hostí by ešte mohlo zavítať do vašej reštaurácie?

 Svojich hostí si poznáte. Viete si spraviť číselnú štatistiku, sledujete ich chute, dokážete predvídať ich reakcie. Nepoznáte ale tých, ktorí k vám nechodia. Koľko ich je? Existuje vôbec „diera na trhu“, cez ktorú vám prepadávajú? Aký veľký ostáva potenciál, ktorý by ste mohli využiť?

Rovnaké otázky nedali spávať spoločnosti Creative web s portálmi ZlavaDna.sk (ktorý ročne predá vyše 140 000 kupónov do reštaurácií) a Bookio.sk., pôsobiacom na bratislavskom ho-re-ca trhu.

 / Čítať viac

Svadobná sezóna sa začala; čo môže hoteliera zaskočiť?

 Podľa hotelových štatistík sa na Slovensku oslavuje čoraz viac svadieb. Preto sa aj mnohé 

 svadba%205 hotely vyslovene zameriavajú na prípravu svadobných hostín alebo malých svadobných pohostení. Kým kedysi to však znamenalo hodiť tanier o zem, podať neveste do ruky metlu, naservírovať obligátne jedlá a potom už len privolať taxíky, dnes ide často o svadby „na kľúč“ vrátane obradu, fotografovania, odčepčenia a

 / Čítať viac

Aj vy sa hodnotíte lepšie než vaši hostia?

Len 19 percent slovenských zákazníkov hodnotí personál ubytovacích zariadení na „výbornú“, gastronómii dáva takúto známku 22 percent. Ale až 76 percent hotelov si za personál udelil najvyššiu známku a za gastronómiu 61 percent. Z prieskumu spoločnosti Creative Web, ktorá prevádzkuje aj portál ZlavaDna.sk, jasne vyplynulo, že hotelieri sa vidia lepšie, než ich hodnotia hostia. To platí vo všetkých kritériách – v hodnotení wellness, interiéru, informovanosti aj vybavenosti pre rodiny. Napríklad, až 45 percent hotelových manažérov sa považuje za ideálne miesto pre rodiny s deťmi,

 / Čítať viac

Informatórium

Hotelier roka ˇ15

♣ Ȏsmym Hotelierom roka – v súťaži členských zariadení Zväzu hotelov a reštaurácií SR - sa stal Ján Svoboda za dobré ekonomické výsledky hotela Elizabeth v Trenčíne. Viedol ho od jeho otvorenia v roku 2012. V minulom roku prevzal v pozícii konateľa Synot Gastro Slovakia aj riadenie ďalších aktivít spoločnosti.
 

Generálny riaditeľ SACR

♣ Za novú „hlavu“ prezentácie slovenského turizmu vymenoval minister dopravy Igora Donovala. Tentoraz ide o človeka, ktorý prednosti i slabé stránky marketingu cestovného ruchu pozná veľmi dobre; v agentúre pracuje už 11 rokov. Naposledy sa venoval analýzam a tvorbe produktov CR. V rozhovore pre Trend sľúbil, že chce zlepšiť komunikáciu s OCR a koordináciu aktivít v oblasti strategického destinačného manažmentu.

Liptovský dvor****  

liptovský%20dvor%20charita%20´16

♣ V treťom charitatívnom súboji apartmánového domu sa v sobotu 14, mája „pobije“ domáci šéfkuchár Miroslav Gemzický s Michalom Škorecom z bánoveckej reštaurácie Diva. Hostia večera budú za jednotlivé jedlá z oboch päťchodových anonymných menu platiť toľko, čo sami uznajú za vhodné. Peniaze z pomyselného liptovského klobúka poputujú na detskú onkológiu do BB, zatiaľ čo Diva venuje tie svoje handicapovanému chlapčekovi. O dva týždne sa podujatie zopakuje v reštaurácii Diva.
 

Rudolfinum Bratislava

rudolfinum%20ba 

♣ Novým prírastkom nestále sa rozširujúcej scény pivární sa stalo bratislavské Rudolfinum. Ako napovedá názov, čapovať v ňom budú české moky z kráľovského pivovaru Krušovice. Pri jeho zrode sa tvorcovia inšpirovali českým „geometrickým“ kubizmom, vidno ho v interiéri, krígloch aj logu. Pri každom stole je zasunutá červená stolička, symbolizujúca kráľa.
 

Česká štatistika CR

♣ V štatistike pasívnej českej turistiky dominuje Slovensko. S nárastom 75 percent (zo 487 tisíc na 837 tisíc hostí) sa naša krajina stala turistickým cieľom číslo jeden. Udialo sa to predovšetkým na úkor tradičného rekordéra – Chorvátska. Úbytok českých turistov však zaznamenalo aj Taliansko, Grécko, Rakúsko, Egypt (prepad o 37 percent) či Tunisko (prepad o polovicu). 

Trend TOP hotely a reštaurácie    

♣ Napriek tomu, že bedecker v tlačenej forme už zopár rokov nevychádza, anonymné hodnotenie hotelov a reštaurácii, inšpirované pravidlami Gault Millau, prebieha aj naďalej. Inak to nebolo ani v tomto roku; ocenenia za umiestnenie medzi slovenskou hotelovou, reštauračnou, šéfkuchárskou či somelierskou špičkou si víťazi odniesli z nedávnej konferencie pre horeca manažment na Donovaloch. 

Gino Park Palace***** Orlové  

park%20orlové

♣ Názov novootvoreného hotela v Kaštieli Orlové na okraji Považskej Bystrice nenechá nikoho na pochybách, že má čosi spoločné s Gino Parkom v Bešeňovej. Priesečník oboch odlišných aktivít leží v osobe gruzínskeho majiteľa Nodari Gorgadzeho. Hotel ponúka 50 izieb v troch kategóriách, reštauráciu Kolchury, vináreň Bakchus, niekoľko salónikov i wellness centrum. Na obnovu čaká aj zdevastovaný park, ktorý má byť otvorený aj pre verejnosť.

Twix a Tchibo  

twix%20a%20tchibo

♣ Spoločnosť Wrigleys a kávová sieť Tchibo sa gastronomicky spojili do nového kávového rituálu, podporeného do 17.4. aj súťažou o ceny. Priemerný Slovák totiž vypije vyše 5 kg kávy, radšej zemitej horkej chuti než kyslej. Tá si podľa brand manažérky značky Twix Jaroslavy Kapitánovej priam vyžaduje vyváženie sladkosťou, čo vedia a praktizujú aj mnohé kaviarne. Niektoré už vplyvom kampane aj známou tyčinkou z čokolády, karamelu a sušienok.  

Le Petit Chef  

Netreba slov,  pozrite si úžasný nápad ako zabaviť hosťa pred večerou.

Best Western  

belassi%20bojnice

♣ Po zmenách v európskej štruktúre najväčšej svetovej hotelovej siete Best Western a zmene vypočítavania poplatkov v nej zo slovenských hotelov ostal len hotel Belassi v Bojniciach. Ten môže naďalej používať označenie Best Western Plus.
 

Panel od Chefs of Ireland

r_pekný%20írsko%20´16%203

♣ Na prestížnej súťaži v Dubline skončili šéfkuchár žilinského hotela Villa Nečas**** Roman Pekný a kuchár hotela Diplomat**** v Rajeckých Tepliciach Martin Hoferica v striebornom pásme. Bojovali (a varili) v najobsadenejšej kategórii – príprave národného „irish lamb“. Porotu zloženú zo špičkových profesionálov nadchli ich jahňacie kotletky v kôrke z ľanových semienok, podávané na zemiakovo-vanikovom ragú, tekvicovej pene a sufleé z tmavého chleba zo sedanom.
 

Hotel pod Lipou****

hotel%20pod%20lipou%2016

♣ Od 1.februára  sa môžu hostia ubytovať v novom 50-posteľovom zariadení vo vinohradníckej oblasti Modra-Harmónia; hlási sa k štýlu boutique. Jeho riaditeľ Igor Gondár hovorí o ňom ako o prvej etape väčšieho projektu. Kongresový a wellness rezort s 200 posteľami, priestormi pre 450 hostí, vonkajším i vnútorným bazénom, športoviskami, jazierkom, vlastným pivovarom a malou železničkou by mal stáť do konca roka 2017.

Vienna (International) House 

vienna%20house%20logo 

♣ Rakúska sieť Vienna International, pôsobiaca v deviatich európskych krajinách, sa mení k 1. februáru na Vienna House. Zmena, ktorá sa udiala v súvislosti s novým CEO Rupertom Simonerom , má prispieť k ucelenejšej filozofii, zrozumiteľnejšiemu imidžu a priblíženiu sa hosťom v duchu hesla „ako doma“. V sieti sa utvárajú štyri línie – Vienna House easy (vrátane Vienna House Easy Chopin Bratislava), Vienna House, andel´s by Vienna House a angelo by Vienna House.

Region Tatry Travel, s.r.o.

♣ Región Vysoké Tatry sa stal prvou oblastnou organizáciou s vlastnou cestovnou kanceláriou v Poprade. Jej úlohou bude tvorba pobytových balíkov, vyjednávanie čo najlepších podmienok s obchodnými partnermi a zahraničnými CK pre všetkých členov Regiónu Vysoké Tatry. V prvom roku sa zameria na hostí z Veľkej Británie a Izrael.  Jej riaditeľom sa stal Radoslav Mlynarčík.

Alexander Bardejovské Kúpele****      

alexander%20bardejovské%20kúpele 

♣ Nový štvorhviezdičkový hotel za 5,6 mil. € vznikol prestavbou hotela Minerál, ktorý Bardejovské kúpele odkúpili od banky. Meno dostal po ruskom cárovi Alexandrovi I., ktorý tam v roku 1821 údajne povedal: „Tu žiť a zomrieť.“ Manažment počíta, že názov pritiahne aj ruskú klientelu, aby obsadzovala niektoré zo 150 lôžok. Konferenčná kapacita je 300 miest.

X-Bionic© Sphere Šamorín    

♣ Športový areál Elements Resort v Šamoríne, v rámci ktorého začína pôsobiť na hotelovom trhu aj zariadenie s 1150 lôžkami (v kategórii ** až po *****), mení svoj názov. Po spojení s výrobcom športového oblečenia X-Bionic sa s úderom silvestrovsko-novoročnej polnoci oficiálne volá X-Bionic© Sphere. 

Sorea Marmot*** 

sorea%20marmot 

Po kompletnej vonkajšej úprave a rekonštrukcii si bývalý hotel Sorea Ján Šverma v Demänovskej Doline ponecháva dve hviezdy a prevádzku len počas zimnej sezóny.  Ponúka saunu, masáže, stolný tenis, stolný futbal, biliard, detský kútik, požičovňu lyží, ski servis a odvoz k zjazdovkám. Obnovený hotel dostal názov v duchu filozofie pomenovávania zariadení podľa miestnych prírodných zvláštností. V tomto prípade ide o endemického svišťa vrchovského tatranského „marmota marmota“.

Wagamama Bratislava  

wagamama%20ba

Britský vyše dvadsaťročný koncept reštaurácií s japonskou kuchyňou a front cooking, rozšírený po celom svete, otvoril v bratislavskej Eurovei prvú slovenskú prevádzku. Kuchyňu v nej riadi Peter Velíšek, ktorý doteraz pracoval ako sous cgef v londýnskej Wagamama. Kontrakt pre strednú Európu získala Medusa Group Petra Štecku; postupne otvorí ďalších 5 reštaurácií v Čechách a 7 v Rakúsku.

Letecká linka Varšava-Poprad

♣ O nárast hostí z Poľska sa postará utorková letecká linka Varšava-Poprad, ktorá nasleduje rok po úspešnom spojení miest Poprad a Riga. Nahradil sa nim výpadok dovolenkárov z Ruska a Ukrajiny. Dvakrát do týždňa privezie turistov aj PKS Polonius, ktorý pravidelné autobusové spojenie Varšava-Liptovský Mikuláš spúšťa 18. decembra. 

Crowne Plaza **** a Kempinski *****

crowne%20plaza

♣ Napriek šibeničnému termínu, pred ktorým sa zdanlivo nič nedialo, stihla J&T cez svoju hotelovú spoločnosť a značku BHP predať bratislavský Crowne Plaza a Grand hotel Kempinski High Tatras spoločnosti Arca Capital Pavla Krúpu. Do konca roka tak zvládli zoštíhlenie portfólia plánované od apríla 2015. Transakcia dosiahla hodnotu 56 miliónov eur.

Čo sa udialo vlani


 

2013 – 2016 © Hotelovo.sk
Grafický dizajn a redakčný systém od firmy AlejTech, spol. s r.o.
Tvorba web stránok