Horúca linka

Spolupracujete s inými hotelmi, alebo si neviete na meno prísť?

Hotelieri sa mi často sťažujú, že vo svojom regióne nemôžu nájsť s „konkurenciou“ spoločnú reč. Nielenže nijako nespolupracujú, ale robia si zle, hľadajú zádrapky, ohovárajú sa. Namiesto toho, aby radšej pritiahli klienta do ich regiónu a potom sa z jeho míňania peňazí spoločne nasýtili, profitovali. Veď pre každý čo len trochu schopnejší hotel či reštauráciu sa tu priestor pod slnkom nájde...

Teda presne tak, ako si to už kedysi predsavzali v Trenčianskych Tepliciach: najprv spoločnými silami pritiahnuť hosťa do kúpeľného mestečka a až potom sa starať o to, kde si bude užívať ubytovacie, stravovacie a ďalšie služby. Alebo tak, ako to podľa riaditeľky Sylvie Holopovej dokázali hotel Hviezdoslav a penzión Kiska v Kežmarku. Ten prvý mal krásnu lindner%20-%20vstupreštauráciu (a ten druhý žiadnu), zároveň však len dvanásť izieb... Takto by sa na to mohli pozrieť všade. Odhodiť rivalitu, schladiť emócie a dať prehovoriť zdravému rozumu.

Teda spôsobom, akým vlani začal svoj prienik na ruský trh bratislavský hotel Lindner Gallery Central. Jeho obchodná riaditeľka Lenka Žilavá sa z cesty na moskovskú výstavu cestovného ruchu Antor vrátila s myšlienkou pozvať partnerov na Slovensko: „Pre nich sme „ťažká“ exotika. Vôbec netušia, čo by sa tu dalo robiť, čo by sa im tu mohlo páčiť. V Bratislave aj to, napríklad, že celý stred mesta prejdú pešo, máme tu zelené parky, cenovo aj jazykovo je všetko prijateľné. Nevšedné sú plavby rýchloloďami po Dunaji a prehliadky Prešporáčikom.“ Pre nich je celkom nepredstaviteľné, že vzdialenosti po celom Slovensku zvládnu za jeden deň, kamkoľvek majú blízko – či už ide o kúpeľné mestečká, Tatry alebo Košice. A priletia priamo na tunajšie letisko – pravidelná linka lieta trikrát do týždňa. „V Rusku panuje kríza aj v súvislosti s Ukrajinou. Neznamená to, že sa necestuje, ale určite nie do drahých, ďalekých končín..,“ to treba podľa Lenky Žilavej využiť.

Mimochodom, vďaka osobným skúsenostiam pozná ruskú mentalitu veľmi dobre. A povedala si, že nastal ideálny čas na pozvanie ruských reprezentantov pasívneho turizmu k nám. Nie každá inštitúcia jej popriala sluchu, ale napokon sa tí rozhľadenejší dali dokopy. Slovenská agentúra pre cestovný ruch pvlani rispela na letenky ruských klientov, Tour4U zorganizoval kompletný program a o zvyšok sa podelil Lindner Gallery Central s hotelmi Crowne Plaza, Kempinski River Park, ale aj Kempinski High Tatras a Grand hotel Bellevue Starý Smokovec, aby ruskí hostia videli aj možnosti turizmu v Tatrách. Pri cestovaní platí totiž ešte viac než inde, že raz vidieť...

„Prvýkrát v histórii participovalo na takejto infoceste päť hotelov. Žiaden z nich sal_%C5%BEilav%C3%A1 nebojí, že príde o hosťa. Pretože ten si aj tak vybe-rie podľa osobných preferencií a vkusu. Niekto chce byť v úplnom srdci Bratislavy a zvolí Crowne Plaza. Inému vyhovuje, že do obchodov to má v papučiach a vyberie si nás. Alebo chce päť hviezdičkový štandard, a tak ho ubytuje Kempinski. Raz získa viac biznisu jedno zariadenie, inokedy iné,“ tvrdí Lenka Žilavá aj na margo workshopu, v ktorom sa Rusom predstavili všetky členské hotely Slovak Con-vention Bureau. Za pravdu jej dávajú skúsenosti zo spo-lupráce s bratislavským DoubleTree by Hilton. Jeden hotel má veľa izieb a menšie konferenčné priestory a iný je na tom naopak. A tak si dohadzujú biznis... nikto ne-tratí, všetci získajú. „Spojiť sily je jediný spôsob ako predať turizmus na Slovensku. V čom môžeme, v tom sa dávajme dokopy.“

Tak ako, treba vás ešte presviedčať...?

shp ©

späť

Editoriál

Milí hotelieri a manažéri reštaurácii,

sonamožno vlastne ani netušíte, ako ste sa zrazu ocitli na stránke e-nšpirácií pre hotelový a reštauračný biznis. Skrátka, „vyššia moc“ to tak zariadila. Možno sa už nemohla pozerať na to, ako sa pomaly ale isto zamotávate do siete tzv. prevádzkovej slepoty. Ako denne riešite tisíc stále rovnakých problémov a ďalších tisíc, ktoré sa vynorili celkom nečakane a znenazdajky.

Pritom vám nemôžu neuniknúť novinky, ktoré sa v tomto biznise objavili – v prilákaní hosťa, v trendoch, smerovaní a úspechoch konkurencie. Veľmi dobre vás poznám. Však s mnohými som sa ako mediálna manažérka Zväzu hotelov a reštaurácií SR i ako novinárka, zaoberajúca sa dlhé roky hotelierstvom, cestovným ruchom a gastronómiou, stretávala. Osobne, telefonicky i mailami pod vlastnou „hlavičkou“.

Aj medzi hoteliermi – tak ako v každej inej brandži – sa nájdu ľudia, ktorí už „všetko vedia“, alebo lepšie povedané, nič už nepotrebujú vedieť. Ja ale za tie roky viem, že ich hviezdne pocity nemôžu byť viac vzdialené pravde... A že ich kariéra to napokon dokazuje.

Omnoho viac je ale tých, čo sa potešia každej novej informácii, čo chcú byť stále „na pulze dňa“ čo každý nový podnet dokážu premeniť na tvorivú inšpiráciu. Teda v prípade tejto stránky na e-nšpiráciu.

V mene hosťa ďakujem, že existujú a krôčulinkom ku krôčulinku posúvajú Slovensko na mape destinácií, ktoré sa oplatí navštíviť a ktorým sa svetové trendy hotelierstva a gastronómie nevyhýbajú.

Vaša

Soňa Hudecová-Podhorná

 

Ako „nakopnúť“ svojich kuchárov?

Rutina, stereotyp, priveľké ego či primalé skúsenosti, žiadna fantázia, nedostatok motivácie a ambícií, túžby napredovať,,, a už srdce domu, teda kuchyňa, tepe v čoraz pomalšom a nudnejšom rytme. Hostia kritizujú, sťažujú sa, ale predovšetkým vám odchádzajú na jedlo inam. Peniažky sa zbohdarma kotúľajú preč... A tak sa skúsený hotelier alebo manažér reštaurácie stará aj o občasné „výjazdy“ majstrov varešky ku konkurencii. Pozrieť sa na kulinárske nápady iných – od konceptu reštaurácie cez zostavenie jedálnych lístkov až po konečné aranžmán jedla a, samozrejme, úroveň obsluhy. Ja viem, náklady... najmä keď tam nechcete poslať len šéfkuchára, ale celý tím. A tak vám poradím siedmy ročník Zimného festivalu

6. 1. 2019 / Čítať viac

Už zháňate personál so znalosťou čínštiny?

Anglicky, nemecky, rusky, francúzsky, španielsky, taliansky ... žiadna jazyková znalosť vašich zamestnancov nie je na zahodenie. Zdá sa však, že na popredné miesta sa prebojuje aj čínština. Podľa štatistiky Bratislava Tourist Board-u sa totiž v roku 2018 stali najpočetnejšou skupinou návštevníkov hlavného mesta práve obyvatelia krajiny draka.

„Vnímame ich dlhodobo stúpajúci záujem o Bratislavu, pričom medziročne ich návštevy vzrástli o takmer 24 percent. Preto spolupráca s touroperátormi, cielená propagácia

20. 12. 2018 / Čítať viac

Stále riešite nedostatok personálu? Skúste duálne vzdelávanie!

Kvalita hotelových a reštauračných služieb stúpla. Pribudli desiatky nových zariadení, lepších, krajších, originálnejších... A máme aj viac hostí; v sezóne praskajú prevádzky vo švíkoch a veru by sa obsadila aj kotolňa ☺ Odborníci však upozorňujú, že cestovný ruch pôjde v kvalite a následne aj atraktivite nadol. Nebudeme mať dostatok personálu...

Podľa štatistík len tretina juniorov chce ostať pracovať v brandži. A ešte menej plánuje ostať na Slovensku. Pritom majú neprimerané nároky - veľa peňazí za málo práce alebo za

27. 9. 2018 / Čítať viac

Aj vy hľadáte personál ako povestnú ihlu v kope sena ?

Za deviatimi horami a deviatim dolinami... rozprestierala sa krajina zvaná Slovensko. Občas sa v nej nelogicky piesok lial a voda sypala (keď poslanci schvaľovali a ministerstvá navrhovali šibnuté legislatívne zmeny, rozšírenia zákonov a vyhlášok, košatenie pravidiel...).

No a ako to býva v mnohých príbehoch, aj tu občas stál v poli zámoček. Teda niekedy zámoček, inokedy business hotel, rezort, penzión, reštaurácia. A vo dverách človek v obleku alebo kostýmčeku, čo lákal okoloidúcich. Nie však hostí, čo by prišli hlavu zložiť na posteľ pod baldachýnom či plazmovou obrazovkou alebo zasadli za stôl k dobrému obedu. Lákali zamestnancov, čašníkov, kuchárov, chyžné, recepčných... do práce jednoduchej i zložitej,

7. 7. 2017 / Čítať viac

Účtujú si reštaurácie za obaly na jedlo?

 Podľa niektorých manažérov sa odnosný obal na jedlo nezmestí do ceny jedla. Iní tvrdia, že ak si dá hosť zabaliť celé jedlo a nekonzumuje ho v reštaurácii, ušetrí sa na umývaní riadu a ďalších súvisiacich nákladoch. Ďalší motivujú hosťa k jedeniu v reštaurácii a baleniu len zvyšku porcie.

 

 / Čítať viac

Informatórium

Grand hotel Bellevue**** V.Tatry

bellevue tatry - m_warhol 

Predošlého riaditeľa Viktora Kosmáka, ktorý vo funkcii pôsobil od roku 2011 a teraz zasadne v mestskom zastupiteľstve, nahradil Miroslav Warhol. Po práci v zahraničí na pozícii F&B managera sa šesť rokov staral o „sales“ hotela Bellevue. Plánuje pokračovať v rekonštrukcii izieb, rozšírení wellness centra o detský bazén i priestor balneo.

Thuries Academy

img_6313

Juraj Hruška, Vojto Artz, Jaroslav Hladík... a ďalších 150 slovenských kuchárov sa už môže pochváliť certifikátom Thuries Academy. Škola pre profesionálov otvorila už svoj 12. ročník – v kategóriách A, B, ale už aj C je . Zamestnávatelia z radov hotelov i reštaurácií oceňujú, že sa im tak s malými nákladmi vracia nielen majster modernejšej a zdravšej gastronómie, ale aj s efektívnejším prístupom k využitiu surovín a filozofiou zero waste i vyššou produktivitou práce.


Čo sa udialo v minulých rokoch


 

2013 – 2019 © Hotelovo.sk
Grafický dizajn a redakčný systém od firmy AlejTech, spol. s r.o.
Tvorba web stránok