Horúca linka

Využívate slovenské produkty a služby ? Povedzte to hosťovi certifikátom !

Stačí brázdiť internetom... V nejednej diskusii sa dočítame, že Slovák chce jesť a piť (a často aj bývať či dovolenkovať) po slovensky. Ale potvrdil to aj prieskum spoločnosti GfK – až 62 percentám respondentov na tomto fakte záleží aj vo sfére horeca. Pritom za tri roky vzrástol aj objem kulinárskeho patriotizmu v nákupných košíkoch – z 54 na 60 percent.

Aby už hosť vopred vedel, či ho budú vítať a hostiť po slovensky, zrodila sa pre sféru horeca certifikácia U nás ponúkame slovenské! pod krídlami iniciatívy Kvalita z našich regiónov. „Nálepka na dverách vypovedá o tom, že prevádzka má v ponuke aspoň polovicu výrobkov a surovín na prípravu jedál zo Slovenska. Podporným kritériom je logo%20u%20nás%20ponúkame%20slovenské%20!zariadenie výrobkami slovenského pôvodu a využívanie slovenských nepotravinárskych tovarov a služieb,“ hovorí „krstná mama“ projektu Ing. Bohumila Tauchmanová.

A tak už hosť pred vchodom do hotela Permon na Podbanskom, Victoria v Martine, Partizán na Táľoch, do reštaurácie Luna v Žiari nad Hronom alebo Deli City vo Vranove nad Topľou či cukrárne Zeppelin v Bratislave a ďalších zariadení vie, že tam možno majú namontované slovenské okná, v kúpeľniach visí slovenský toaletný papier, hostia sa prikrývajú slovenskou bielizňou a na raňajky sa pražia slovenské šampiňóny, vajíčka, zelenina... V týchto zariadeniach mu o tom povedia nálepkou s ochrannou známkou už pri vchode. Pritom je jej používanie bezplatné, len s administratívnym poplatkom za sprievodné služby - 19,- Eur bez DPH.

„Po naštartovaní spotrebiteľa v nákupnom správaní sa v prospech kúpy domácich výrobkov v obchodoch, posúva projekt komunikáciu s ním do sféry služieb. Štvrtý rok vysvetľujeme, prečo je dôležité kupovať domáce výrobky, aký to má efekt v tvorbe pracovných miest, v rozvoji poľnohospodárstva, priemyslu, služieb, vplyv na štátny rozpočet, na zlepšenie zdravotníctva, školstva, infraštruktúry, teda na celkovú kvalitu nášho života. Preto prišla na rad oblasť horeca,“ vysvetľuje Ing. Bohumila Tauchmanová a dodáva, že vždy pred vkročením do nového priestoru testujú, či je spotrebiteľ pripravený na dosiahnutie vytýčených cieľov. „Prieskum ukázal, že áno. Je citlivý na tému slovenské už aj pri objednávaní nápojov a jedál. Práve preto sme začali komunikovať s majiteľmi prevádzok a ponúkame možnosť označiť prevádzky logom „U nás ponúkame slovenské“. Je to nástroj, ktorým možno získať novú klientelu a upevniť vernosť zákazníka.“

Preferencie hosťa majú v hoteli Mikulášska chata v Demänovskej Doline aj vyčíslené. Podľa riaditeľky Veroniky Kováčikovej sa približne tretina naozaj zaujíma o to, aké suroviny kuchári použili. Toto číslo sa však určite bude zvyšovať. Veď medziročný posun rozoznávania domácich od zahraničných výrobkov vyčíslili prieskumy na 12 percent. Počas Národného dňa na podporu ekonomiky Slovenska (16. októbra) až 79 percent opýtaných vyjadrilo zámer jesť a piť výlučne tunajšie potraviny.

späť

Editoriál

Milí hotelieri a manažéri reštaurácii,

sonamožno vlastne ani netušíte, ako ste sa zrazu ocitli na stránke e-nšpirácií pre hotelový a reštauračný biznis. Skrátka, „vyššia moc“ to tak zariadila. Možno sa už nemohla pozerať na to, ako sa pomaly ale isto zamotávate do siete tzv. prevádzkovej slepoty. Ako denne riešite tisíc stále rovnakých problémov a ďalších tisíc, ktoré sa vynorili celkom nečakane a znenazdajky.

Pritom vám nemôžu neuniknúť novinky, ktoré sa v tomto biznise objavili – v prilákaní hosťa, v trendoch, smerovaní a úspechoch konkurencie. Veľmi dobre vás poznám. Však s mnohými som sa ako mediálna manažérka Zväzu hotelov a reštaurácií SR i ako novinárka, zaoberajúca sa dlhé roky hotelierstvom, cestovným ruchom a gastronómiou, stretávala. Osobne, telefonicky i mailami pod vlastnou „hlavičkou“.

Aj medzi hoteliermi – tak ako v každej inej brandži – sa nájdu ľudia, ktorí už „všetko vedia“, alebo lepšie povedané, nič už nepotrebujú vedieť. Ja ale za tie roky viem, že ich hviezdne pocity nemôžu byť viac vzdialené pravde... A že ich kariéra to napokon dokazuje.

Omnoho viac je ale tých, čo sa potešia každej novej informácii, čo chcú byť stále „na pulze dňa“ čo každý nový podnet dokážu premeniť na tvorivú inšpiráciu. Teda v prípade tejto stránky na e-nšpiráciu.

V mene hosťa ďakujem, že existujú a krôčulinkom ku krôčulinku posúvajú Slovensko na mape destinácií, ktoré sa oplatí navštíviť a ktorým sa svetové trendy hotelierstva a gastronómie nevyhýbajú.

Vaša

Soňa Hudecová-Podhorná

 

Čo aranžuje štvrtková Pravda? Veľkonočný stôl!

Už vyše šestnásť rokov sa čitatelia denníka tešia na piatkovú prílohu plnú receptov a gastronomických nápadov. Odkedy v nej varia šéfkuchári zvučného mena (svojho i reštaurácie, ktorú zastupujú), prináša inšpiráciu aj pre profesionálnu gastronómiu. Nemala by chýbať v knižnej polici žiadnej kuchyne, kuchára, šéfkuchára či F&B manažéra.

Veľká noc! Viac slov netreba a každý čo len trochu skúsený čitateľ (nevraviac o skalných fanúšikoch gastropríloh Pravdy) vie, že na stôl sa bude nosiť veľkonočné pohostenie. To je aj

5. 4. 2020 / Čítať viac

Aj váš hotel zíva prázdnotou?

Čo štatistika, to výborné čísla obsadenosti. Čo porada, to téma nedostatku personálu, ktorý potrebujete na zvládnutie toľkých hostí Momentálne sú tieto problémy minulosťou. Šírenie vírusu už pred niekoľkými týždňami rušilo jedno väčšie firemné podujatie za druhým. Kým u nás bol relatívny pokoj, zahraničným účastníkom eventov už nebolo dovolené cestovať...

13. 3. 2020 / Čítať viac

Aj vy závidíte Liptovu rekordné dva milióny hotelových nocí?

Rok 2019 prepisuje na Liptove rekordy cestovného ruchu. Podľa Štatistického úradu SR počet prenocovaní na Liptove po prvý raz prekročil hranicu dvoch miliónov, pričom nárast oproti roku 2018 bol takmer 16,5 percent. Návštevnosť medziročne narástla u zahraničných hostí o 8,6 percent, ale pri domácich o viac ako 21 percent, čo je viac ako celoslovenský priemer.

11. 3. 2020 / Čítať viac

Už ste vyhodili plastové obaly?

Zelený program, triedenie odpadu, recyklácia, udržateľnosť, zero waste... tieto pojmy si už začala osvojovať aj slovenská hotelová a reštauračná sféra. O to viac, že v hre je definitívny koniec používania jednorazových plastových pomôcok a obalov. Každý hotel, penzión, reštaurácia či cateringová firma je však „inde“. Inak sa správa eco friendly hotel Dália – pionier hotelovej ekolóie v Košiciach, ktorý má ekológiu už vo svojom prívlastku a inak hotel,

18. 11. 2019 / Čítať viac

Aj vy hľadáte personál ako povestnú ihlu v kope sena ?

Za deviatimi horami a deviatim dolinami... rozprestierala sa krajina zvaná Slovensko. Občas sa v nej nelogicky piesok lial a voda sypala (keď poslanci schvaľovali a ministerstvá navrhovali šibnuté legislatívne zmeny, rozšírenia zákonov a vyhlášok, košatenie pravidiel...).

No a ako to býva v mnohých príbehoch, aj tu občas stál v poli zámoček. Teda niekedy zámoček, inokedy business hotel, rezort, penzión, reštaurácia. A vo dverách človek v obleku alebo kostýmčeku, čo lákal okoloidúcich. Nie však hostí, čo by prišli hlavu zložiť na posteľ pod baldachýnom či plazmovou obrazovkou alebo zasadli za stôl k dobrému obedu. Lákali zamestnancov, čašníkov, kuchárov, chyžné, recepčných... do práce jednoduchej i zložitej,

 / Čítať viac

Informatórium

Mlyn u Anastázie Pohranice

mlyn u anastázie

V rodinnej reštaurácii nad rybníkom, špecializujúcej sa na svadby a oslavy, sa usilujú vyjsť v ústrety všetkým nevestám. Ako vraví majiteľka Anastázia Smrštíková, žiadna hostina zatiaľ zrušená nebola, len preložená na neskôr. Všetky termíny z marca až začiatku mája prekladáme tak, že svadbiť sa napokon bude aj počas ďalších dní v týždni. Teda nielen v piatky a soboty.“ Zatiaľ maľujú, natierajú, perú, prerábajú, čistia.

Hotel Regia*** Bojnice

regia bojnice

Stálica ubytovacej scény kúpeľného mestečka so 62 izbami a apartmánmi zamyká svoje brány. Prevádzkujúca spoločnosť vypovedala zmluvu s prenajímateľom budovy a prepustila zamestnancov. „Príspevok od štátu nám nepomôže, keď nevieme zaplatiť odvody, energie ani nájomné. Nepodarilo sa nám dosiahnuť jeho odpustenie, ba ani zníženie,“ vysvetlil tento krok riaditeľ Jozef Žigo.

Hotel Zochova chata**** Modra-Harmónia

zochova chata - ext 2 

Hostí chcú privítať v krajšom hoteli, a tak sa rozhodli využiť čas a naplánovať si sanitárne dni. Podľa výkonného riaditeľa Nenada Smilajkova sa v hoteli intenzívne upratuje, opravuje, skrášľuje. Vzhľadom na umiestnenie hotela rozvoz jedla neriešia: „Príspevok od štátu nám tiež pomôže, aby sme zamestnancov nemuseli prepúšťať.“

Hotel*** Sorea SNP

sorea snp dd ext

Pri hoteli v Demänovskej Doline vyrástol wellness Euphoria s bazénmi a vodnými atrakciami pre dospelých i deti, s parnou aromasaunou, infrasaunou carbo a dvoma suchými saunami , Kneippovým šliapacím kúpeľom, hydromasážnou vaňou, rôznymi druhmi masáží a ďalších procedúr i s fittness centrom.

 ♣ Hotel FIS Jasná****

fis jasná ext zima 2 

Už štvrtý raz po sebe sa v celosvetovej súťaži World Ski Awards stal najlepším lyžiarskym boutique hotelom na Slovensku. Riaditeľku Luciu Švecovú teší, že sa tak ocitol „v jednom vreci“ s najlepším lyžiarskym hotelom Stein Eriksen Lodge Deer Valley v Spojených štátoch a najlepším butikovým hotelom Ki Niseko v Japonsku- Jeho atraktivitu zvyšuje aj fakt, že je najvyššie položeným hotelom v stredisku Jasná, tiež oceneným v tejto prestížnej súťaži.
 

Vienna House Easy*** Bratislava

vienna house easy ba

Po krátkom pôsobení Rumuna Georga Rosu v riaditeľskej pozícii sa na toto miesto vrátila Lucia Arbetová. Výzvu oživiť ruch v obnovenom hoteli neďaleko letiska prijala po tom, čo Vienna House Dvořák**** v Karlových Varoch kúpili iní vlastníci. Ten totiž – v rámci „vnútorných pohybov“ rakúskej siete - riadila od júna 2016.
 

♣ Liptovská hviezda

liptovská hviezda 18
Do tohto ročníka „mystery shopping“ sa zapojilo 14 reštaurácií a 5 kaviarní z Liptovského Mikuláša, Ružomberka a Demänovskej Doliny. Organizácia Region Liptov pritom oslovila 67 zariadení; z nich si však menej než tretina trúfla nechať preveriť kvalitu svojich služieb. Tentoraz však nezávislá spoločnosť hodnotí prevádzky až dvakrát – v zimnej a potom v letnej sezóne.

♣ Greenfood Restaurant Senec

greenfood pekáreň 2 

Značka sa presťahovala z Ratnoviec do rodného mesta jedného z majiteľov – Tibora Samaranského (vpr.). Spolu s Martinom Maslančíkom ju však z reštauračnej gastronómie pretransformovali na pekáreň, zaoberajúcu sa najmä kváskovým chlebom. K pôvodným siedmim druhom napr. pohánkovému, špaldovému alebo chlebu z pivného sladu., postupne pribúdajú ďalšie. Klasická gastronómia má momentálne podobu cateringu a poradenstva.
 

♣ International**** Veľká Lomnica

international vl bež trate

Z podtatranského golfového hotela pri areáli Black Stork sa v tomto ročnom období stáva lyžiarsky. V tejto zimnej sezóne však upravila a udržiava spoločnosť Golf International vyše 10 km bežeckých tratí ešte skôr než zvyčajne – už od Vianoc. Hostia – rekreační bežkári na ne majú bezplatný vstup. Trate sa stanú aj dejiskom tradičných februárových bežkárskych pretekov či Balónovej fiesty.

Grand hotel Bellevue**** V.Tatry

bellevue tatry - m_warhol 

Predošlého riaditeľa Viktora Kosmáka, ktorý vo funkcii pôsobil od roku 2011 a teraz zasadne v mestskom zastupiteľstve, nahradil Miroslav Warhol. Po práci v zahraničí na pozícii F&B managera sa šesť rokov staral o „sales“ hotela Bellevue. Plánuje pokračovať v rekonštrukcii izieb, rozšírení wellness centra o detský bazén i priestor balneo.

Thuries Academy

img_6313

Juraj Hruška, Vojto Artz, Jaroslav Hladík... a ďalších 150 slovenských kuchárov sa už môže pochváliť certifikátom Thuries Academy. Škola pre profesionálov otvorila už svoj 12. ročník – v kategóriách A, B, ale už aj C je . Zamestnávatelia z radov hotelov i reštaurácií oceňujú, že sa im tak s malými nákladmi vracia nielen majster modernejšej a zdravšej gastronómie, ale aj s efektívnejším prístupom k využitiu surovín a filozofiou zero waste i vyššou produktivitou práce.


Čo sa udialo v minulých rokoch


 

2013 – 2020 © Hotelovo.sk
Grafický dizajn a redakčný systém od firmy AlejTech, spol. s r.o.
Tvorba web stránok