Horúca linka

Využívate slovenské produkty a služby ? Povedzte to hosťovi certifikátom !

Stačí brázdiť internetom... V nejednej diskusii sa dočítame, že Slovák chce jesť a piť (a často aj bývať či dovolenkovať) po slovensky. Ale potvrdil to aj prieskum spoločnosti GfK – až 62 percentám respondentov na tomto fakte záleží aj vo sfére horeca. Pritom za tri roky vzrástol aj objem kulinárskeho patriotizmu v nákupných košíkoch – z 54 na 60 percent.

Aby už hosť vopred vedel, či ho budú vítať a hostiť po slovensky, zrodila sa pre sféru horeca certifikácia U nás ponúkame slovenské! pod krídlami iniciatívy Kvalita z našich regiónov. „Nálepka na dverách vypovedá o tom, že prevádzka má v ponuke aspoň polovicu výrobkov a surovín na prípravu jedál zo Slovenska. Podporným kritériom je logo%20u%20nás%20ponúkame%20slovenské%20!zariadenie výrobkami slovenského pôvodu a využívanie slovenských nepotravinárskych tovarov a služieb,“ hovorí „krstná mama“ projektu Ing. Bohumila Tauchmanová.

A tak už hosť pred vchodom do hotela Permon na Podbanskom, Victoria v Martine, Partizán na Táľoch, do reštaurácie Luna v Žiari nad Hronom alebo Deli City vo Vranove nad Topľou či cukrárne Zeppelin v Bratislave a ďalších zariadení vie, že tam možno majú namontované slovenské okná, v kúpeľniach visí slovenský toaletný papier, hostia sa prikrývajú slovenskou bielizňou a na raňajky sa pražia slovenské šampiňóny, vajíčka, zelenina... V týchto zariadeniach mu o tom povedia nálepkou s ochrannou známkou už pri vchode. Pritom je jej používanie bezplatné, len s administratívnym poplatkom za sprievodné služby - 19,- Eur bez DPH.

„Po naštartovaní spotrebiteľa v nákupnom správaní sa v prospech kúpy domácich výrobkov v obchodoch, posúva projekt komunikáciu s ním do sféry služieb. Štvrtý rok vysvetľujeme, prečo je dôležité kupovať domáce výrobky, aký to má efekt v tvorbe pracovných miest, v rozvoji poľnohospodárstva, priemyslu, služieb, vplyv na štátny rozpočet, na zlepšenie zdravotníctva, školstva, infraštruktúry, teda na celkovú kvalitu nášho života. Preto prišla na rad oblasť horeca,“ vysvetľuje Ing. Bohumila Tauchmanová a dodáva, že vždy pred vkročením do nového priestoru testujú, či je spotrebiteľ pripravený na dosiahnutie vytýčených cieľov. „Prieskum ukázal, že áno. Je citlivý na tému slovenské už aj pri objednávaní nápojov a jedál. Práve preto sme začali komunikovať s majiteľmi prevádzok a ponúkame možnosť označiť prevádzky logom „U nás ponúkame slovenské“. Je to nástroj, ktorým možno získať novú klientelu a upevniť vernosť zákazníka.“

Preferencie hosťa majú v hoteli Mikulášska chata v Demänovskej Doline aj vyčíslené. Podľa riaditeľky Veroniky Kováčikovej sa približne tretina naozaj zaujíma o to, aké suroviny kuchári použili. Toto číslo sa však určite bude zvyšovať. Veď medziročný posun rozoznávania domácich od zahraničných výrobkov vyčíslili prieskumy na 12 percent. Počas Národného dňa na podporu ekonomiky Slovenska (16. októbra) až 79 percent opýtaných vyjadrilo zámer jesť a piť výlučne tunajšie potraviny.

späť

Editoriál

Milí hotelieri a manažéri reštaurácii,

sonamožno vlastne ani netušíte, ako ste sa zrazu ocitli na stránke e-nšpirácií pre hotelový a reštauračný biznis. Skrátka, „vyššia moc“ to tak zariadila. Možno sa už nemohla pozerať na to, ako sa pomaly ale isto zamotávate do siete tzv. prevádzkovej slepoty. Ako denne riešite tisíc stále rovnakých problémov a ďalších tisíc, ktoré sa vynorili celkom nečakane a znenazdajky.

Pritom vám nemôžu neuniknúť novinky, ktoré sa v tomto biznise objavili – v prilákaní hosťa, v trendoch, smerovaní a úspechoch konkurencie. Veľmi dobre vás poznám. Však s mnohými som sa ako mediálna manažérka Zväzu hotelov a reštaurácií SR i ako novinárka, zaoberajúca sa dlhé roky hotelierstvom, cestovným ruchom a gastronómiou, stretávala. Osobne, telefonicky i mailami pod vlastnou „hlavičkou“.

Aj medzi hoteliermi – tak ako v každej inej brandži – sa nájdu ľudia, ktorí už „všetko vedia“, alebo lepšie povedané, nič už nepotrebujú vedieť. Ja ale za tie roky viem, že ich hviezdne pocity nemôžu byť viac vzdialené pravde... A že ich kariéra to napokon dokazuje.

Omnoho viac je ale tých, čo sa potešia každej novej informácii, čo chcú byť stále „na pulze dňa“ čo každý nový podnet dokážu premeniť na tvorivú inšpiráciu. Teda v prípade tejto stránky na e-nšpiráciu.

V mene hosťa ďakujem, že existujú a krôčulinkom ku krôčulinku posúvajú Slovensko na mape destinácií, ktoré sa oplatí navštíviť a ktorým sa svetové trendy hotelierstva a gastronómie nevyhýbajú.

Vaša

Soňa Hudecová-Podhorná

 

Ako „nakopnúť“ svojich kuchárov?

Rutina, stereotyp, priveľké ego či primalé skúsenosti, žiadna fantázia, nedostatok motivácie a ambícií, túžby napredovať,,, a už srdce domu, teda kuchyňa, tepe v čoraz pomalšom a nudnejšom rytme. Hostia kritizujú, sťažujú sa, ale predovšetkým vám odchádzajú na jedlo inam. Peniažky sa zbohdarma kotúľajú preč... A tak sa skúsený hotelier alebo manažér reštaurácie stará aj o občasné „výjazdy“ majstrov varešky ku konkurencii. Pozrieť sa na kulinárske nápady iných – od konceptu reštaurácie cez zostavenie jedálnych lístkov až po konečné aranžmán jedla a, samozrejme, úroveň obsluhy. Ja viem, náklady... najmä keď tam nechcete poslať len šéfkuchára, ale celý tím. A tak vám poradím siedmy ročník Zimného festivalu

6. 1. 2019 / Čítať viac

Už zháňate personál so znalosťou čínštiny?

Anglicky, nemecky, rusky, francúzsky, španielsky, taliansky ... žiadna jazyková znalosť vašich zamestnancov nie je na zahodenie. Zdá sa však, že na popredné miesta sa prebojuje aj čínština. Podľa štatistiky Bratislava Tourist Board-u sa totiž v roku 2018 stali najpočetnejšou skupinou návštevníkov hlavného mesta práve obyvatelia krajiny draka.

„Vnímame ich dlhodobo stúpajúci záujem o Bratislavu, pričom medziročne ich návštevy vzrástli o takmer 24 percent. Preto spolupráca s touroperátormi, cielená propagácia

20. 12. 2018 / Čítať viac

Stále riešite nedostatok personálu? Skúste duálne vzdelávanie!

Kvalita hotelových a reštauračných služieb stúpla. Pribudli desiatky nových zariadení, lepších, krajších, originálnejších... A máme aj viac hostí; v sezóne praskajú prevádzky vo švíkoch a veru by sa obsadila aj kotolňa ☺ Odborníci však upozorňujú, že cestovný ruch pôjde v kvalite a následne aj atraktivite nadol. Nebudeme mať dostatok personálu...

Podľa štatistík len tretina juniorov chce ostať pracovať v brandži. A ešte menej plánuje ostať na Slovensku. Pritom majú neprimerané nároky - veľa peňazí za málo práce alebo za

27. 9. 2018 / Čítať viac

Aj vy hľadáte personál ako povestnú ihlu v kope sena ?

Za deviatimi horami a deviatim dolinami... rozprestierala sa krajina zvaná Slovensko. Občas sa v nej nelogicky piesok lial a voda sypala (keď poslanci schvaľovali a ministerstvá navrhovali šibnuté legislatívne zmeny, rozšírenia zákonov a vyhlášok, košatenie pravidiel...).

No a ako to býva v mnohých príbehoch, aj tu občas stál v poli zámoček. Teda niekedy zámoček, inokedy business hotel, rezort, penzión, reštaurácia. A vo dverách človek v obleku alebo kostýmčeku, čo lákal okoloidúcich. Nie však hostí, čo by prišli hlavu zložiť na posteľ pod baldachýnom či plazmovou obrazovkou alebo zasadli za stôl k dobrému obedu. Lákali zamestnancov, čašníkov, kuchárov, chyžné, recepčných... do práce jednoduchej i zložitej,

7. 7. 2017 / Čítať viac

Účtujú si reštaurácie za obaly na jedlo?

 Podľa niektorých manažérov sa odnosný obal na jedlo nezmestí do ceny jedla. Iní tvrdia, že ak si dá hosť zabaliť celé jedlo a nekonzumuje ho v reštaurácii, ušetrí sa na umývaní riadu a ďalších súvisiacich nákladoch. Ďalší motivujú hosťa k jedeniu v reštaurácii a baleniu len zvyšku porcie.

 

 / Čítať viac

Informatórium

Grand hotel Bellevue**** V.Tatry

bellevue tatry - m_warhol 

Predošlého riaditeľa Viktora Kosmáka, ktorý vo funkcii pôsobil od roku 2011 a teraz zasadne v mestskom zastupiteľstve, nahradil Miroslav Warhol. Po práci v zahraničí na pozícii F&B managera sa šesť rokov staral o „sales“ hotela Bellevue. Plánuje pokračovať v rekonštrukcii izieb, rozšírení wellness centra o detský bazén i priestor balneo.

Thuries Academy

img_6313

Juraj Hruška, Vojto Artz, Jaroslav Hladík... a ďalších 150 slovenských kuchárov sa už môže pochváliť certifikátom Thuries Academy. Škola pre profesionálov otvorila už svoj 12. ročník – v kategóriách A, B, ale už aj C je . Zamestnávatelia z radov hotelov i reštaurácií oceňujú, že sa im tak s malými nákladmi vracia nielen majster modernejšej a zdravšej gastronómie, ale aj s efektívnejším prístupom k využitiu surovín a filozofiou zero waste i vyššou produktivitou práce.


Čo sa udialo v minulých rokoch


 

2013 – 2019 © Hotelovo.sk
Grafický dizajn a redakčný systém od firmy AlejTech, spol. s r.o.
Tvorba web stránok