Horúca linka

Aj vy sa hodnotíte lepšie než vaši hostia?

Len 19 percent slovenských zákazníkov hodnotí personál ubytovacích zariadení na „výbornú“, gastronómii dáva takúto známku 22 percent. Ale až 76 percent hotelov si za personál udelil najvyššiu známku a za gastronómiu 61 percent. Z prieskumu spoločnosti Creative Web, ktorá zlavadnaprevádzkuje aj portál ZlavaDna.sk, jasne vyplynulo, že hotelieri sa vidia lepšie, než ich hodnotia hostia. To platí vo všetkých kritériách – v hodnotení wellness, interiéru, informovanosti aj vybavenosti pre rodiny. Napríklad, až 45 percent hotelových manažérov sa považuje za ideálne miesto pre rodiny s deťmi, zatiaľ čo takto ich vidí len 13 percent respondentov.

Podľa Zdenka Hoscheka, CEO ZlavaDna.sk to jasne ukazuje, že slovenský hosť je náročný. Koniec koncov to nie je žiadna novinka. Hotelieri vravia pri každej príležitosti, že najnáročnejší zo všetkých národností sú práve Slováci. Určite aj tým, že sú domáci. Treba však dodať, že austria%20trend%20hala„stredné“ hodnotenie kvality hotelov zo strany hostí je vo väčšine a označenie „nízke“ si zo všetkých možností vybralo len málo respondentov. Na prieskume sa ich zúčastnilo 7000 v oboch republikách, hotelov bolo 100 a študentov stredných odborných škôl 700.

„Jeho cieľom bolo zmapovať situáciu v cestovom ruchu na Slovensku a identifikovať jeho príležitosti,“ vysvetlil Zdenko Hoschek. Nikdy si vraj nemyslel, že ZlavaDna bude o cestovnom ruchu. Začínali s predajom pizze a masáží, dnes sa u nich celý hotelový biznis aj s nadväzujúcimi službami stal jednotkou. Aj zľavový portál potvrdzuje všeobecný trend, že ľudiawellness%20tmr uprednostňujú zážitky pred hmotnými darčekmi. Počas jeho existencie však prišlo ešte k ďalšej veľkej zmene – keďže začali byť závislí na cestovnom ruchu, museli sa postarať o spokojnosť hosťa. To viedlo v dosť veľkom rozsahu k obmedzeniu obchodných vzťahov s prevádzkami, na ktoré písali hostia negatívne hodnotenia. Toto kritérium zaznelo aj v prieskume. Hodnotenia a referencie sú pri výbere hotela „najpodstatnejšie“ pre 76 percent zákazníkov a takisto ich za určujúce považuje aj 79 percent hotelierov. Obe skupiny respondentov (z oboch strán recepcie) sa rovnako trafili v „polohe hotela“ ako kritériu výberu (68 percent), cena je však rozhodujúca pre 79 percent hostí, kým za takúto podstatnú ju považuje len 27 percent euromincehotelierov. „Neznamená to, že ľudia hľadajú najnižšiu cenu. Ale veľmi zvažujú pomer ceny a kvality, teda čo za ňu dostanú.“

Prieskum potvrdil nielen nárast obsadenosti u väčšiny zúčastnených slovenských hotelov, ale aj nárast tržieb, ktoré rástli u viac ako 91 percent zariadení. Až 48 percent hotelov zaznamenalo kaskády%20bazén%20extnárast cien do piatich percent. Opačný vývoj, teda pokles cien za osobu a noc, hlásilo 20,8 percent hotelov. Na prieskume sa zúčastnili najmä troj- a štvorhviezdičkové hotely a penzióny, vo väčšine boli pobytové hotely a len niekoľko mestských.

Pozitívny je aj výhľad na rok 2016. Až 93,5 percent ubytovacích zariadení očakáva zvýšenie obsadenosti. Pripísať ho môžu toľko spomínanej situácii vo svete. Slováci radšej zostávajú doma, ale približne tretina hotelov očakáva nárast počtu zahraničných návštevníkov. Aj vďaka slovenskému predsedníctvu v Rade EÚ. Hotelieri na tento vývoj reagujú nárastom počtu zamestnancov; dve tretiny zariadení očakáva prijímanie nových ľudí. Problémom je, kde ichelizabeth%20tn%20-%20tablet%201 vziať. Podľa prieskumu totiž až polovica študentov stredných odborných škôl gastronómie, hotelierstva a cestovného ruchu neplánuje v tejto oblasti pracovať, 22 percent chce ísť robiť za hranice. Prieskum potvrdil čašnícku profesiu ako najúzkoprofilovejšiu; hľadá ju až 56 percent v prieskume zúčastnených hotelov, 50 percent potrebuje šéfkuchára (Hotelovo.sk má s tým bohaté skúsenosti ☺ )

Z prieskumu tiež vyplýva, že vývoj nákladov sa v slovenských hoteloch niesol v duchu obnovy a investícií do technológií a ľudského kapitálu. „Až 72,7 percent zariadení investovalo do opráv a rekonštrukcií, 53,3 percent do ľudského kapitálu a 42,9 percent sa zameralo aj na informačné technológie,“ prezradil Z. Hoschek. Zaujímavosťou je, že hotely ušetrili skoro 12 percent nákladov na energiách a v minulom roku aj menej investovali do doplnkových služieb. Až 85 percent zariadení už neplánuje v najbližšom čase investovať do rozšírenia kapacít. Chcú lepšie využívať existujúci hardware.

Slováci im to pravdepodobne umožnia. Podľa prieskumu približne tretina plánuje v tomto roku villa%20betuladovolenkovať častejšie. V súčasnosti si priemerný domáci hosť dopraje dovolenku doma 2 – 3krát za rok. Najčastejšie vo dvojici - až v 61 percentách prípadov. Na rodinné dovolenky s deťmi chodí viac ako tretina respondentov, pričom ročné cestovateľské náklady pre celú domácnosť sú najčastejšie v rozmedzí 500 – 1000 eur. Rodiny dávajú pochopiteľne prednosť hotelom s aktivitami pre deti a vhodnými službami pre detského zákazníka. „V prieskume sme sa dozvedeli aj to, že zákazníci očakávajú od pobytu najmä príjemný personál, kvalitnú gastronómiu a bohaté doplnkové služby. Je to taký zlatý trojuholník úspechu,“ radí Z. Hoschek.

Dostupnosť a široká ponuka pobytov v posledných rokoch spôsobuje aj to, že Slováci sa pri rezervácii alebo kúpe pobytu rozhodujú stále neskôr. Približne 38 percent respondentov si svoj pobyt rezervuje či kúpi 15 až 30 dní pred nástupom. Menej ako týždeň si na rezerváciu svojej dovolenky necháva len 14 percent Slovákov. Čakajú nielen na dobré počasie, ale aj na najlepšiu ponuku; často až do poslednej chvíle. Práve v tom sa odlišuje slovenský hosť od českého, ktorý si dovolenku viac plánuje.

shp ©

späť

Editoriál

Milí hotelieri a manažéri reštaurácii,

sonamožno vlastne ani netušíte, ako ste sa zrazu ocitli na stránke e-nšpirácií pre hotelový a reštauračný biznis. Skrátka, „vyššia moc“ to tak zariadila. Možno sa už nemohla pozerať na to, ako sa pomaly ale isto zamotávate do siete tzv. prevádzkovej slepoty. Ako denne riešite tisíc stále rovnakých problémov a ďalších tisíc, ktoré sa vynorili celkom nečakane a znenazdajky.

Pritom vám nemôžu neuniknúť novinky, ktoré sa v tomto biznise objavili – v prilákaní hosťa, v trendoch, smerovaní a úspechoch konkurencie. Veľmi dobre vás poznám. Však s mnohými som sa ako mediálna manažérka Zväzu hotelov a reštaurácií SR i ako novinárka, zaoberajúca sa dlhé roky hotelierstvom, cestovným ruchom a gastronómiou, stretávala. Osobne, telefonicky i mailami pod vlastnou „hlavičkou“.

Aj medzi hoteliermi – tak ako v každej inej brandži – sa nájdu ľudia, ktorí už „všetko vedia“, alebo lepšie povedané, nič už nepotrebujú vedieť. Ja ale za tie roky viem, že ich hviezdne pocity nemôžu byť viac vzdialené pravde... A že ich kariéra to napokon dokazuje.

Omnoho viac je ale tých, čo sa potešia každej novej informácii, čo chcú byť stále „na pulze dňa“ čo každý nový podnet dokážu premeniť na tvorivú inšpiráciu. Teda v prípade tejto stránky na e-nšpiráciu.

V mene hosťa ďakujem, že existujú a krôčulinkom ku krôčulinku posúvajú Slovensko na mape destinácií, ktoré sa oplatí navštíviť a ktorým sa svetové trendy hotelierstva a gastronómie nevyhýbajú.

Vaša

Soňa Hudecová-Podhorná

 

Odkiaľ hrozia nové pokuty ? Od Úradu na ochranu osobných údajov !

Už ste si do hotelového diára zapísali dátum 25. máj 2018; a to pre istotu červenými verzálkami? Ak nie, nuž to rýchlo napravte. Od tohto dátumu nadobúda totiž účinnosť nový zákon v súvislosti s európskou reguláciou General Data Protection Regulation. Tá nahrádza doterajšie národné zákony jednotlivých krajín. Pritom príprava na to, aby ste dôkladne splnili literu nových predpisov, bude slovenským firmám trvať 3-12 mesiacov. Stojí to však za námahu, pretože pokuty sa hýbu do výšky 20 miliónov eur alebo 4 percent z obratu.

27. 9. 2017 / Čítať viac

Aj vy hľadáte personál ako povestnú ihlu v kope sena ?

Za deviatimi horami a deviatim dolinami... rozprestierala sa krajina zvaná Slovensko. Občas sa v nej nelogicky piesok lial a voda sypala (keď poslanci schvaľovali a ministerstvá navrhovali šibnuté legislatívne zmeny, rozšírenia zákonov a vyhlášok, košatenie pravidiel...).

No a ako to býva v mnohých príbehoch, aj tu občas stál v poli zámoček. Teda niekedy zámoček, inokedy business hotel, rezort, penzión, reštaurácia. A vo dverách človek v obleku alebo kostýmčeku, čo lákal okoloidúcich. Nie však hostí, čo by prišli hlavu zložiť na posteľ pod baldachýnom či plazmovou obrazovkou alebo zasadli za stôl k dobrému obedu. Lákali zamestnancov, čašníkov, kuchárov, chyžné, recepčných... do práce jednoduchej i zložitej,

7. 7. 2017 / Čítať viac

Účtujú si reštaurácie za obaly na jedlo?

 Podľa niektorých manažérov sa odnosný obal na jedlo nezmestí do ceny jedla. Iní tvrdia, že ak si dá hosť zabaliť celé jedlo a nekonzumuje ho v reštaurácii, ušetrí sa na umývaní riadu a ďalších súvisiacich nákladoch. Ďalší motivujú hosťa k jedeniu v reštaurácii a baleniu len zvyšku porcie.

 

 / Čítať viac

Nezabúdate na dobre zamierené internetové promo ?

Množstvo hotelového merkantilu či ponúk v miestnych inzertných novinách, hodiny strávené nad sloganmi a grafikou... a efekt ako Janko Hraško. Nuž a lepšie to už asi nebude. Z prieskumu SACR, ktorého sa od leta do jesene zúčastnilo 2 426 respondentov, totiž vyplýva, že starým informačných nosičom odzváňa(ak už neodzvonilo).
Až 83 percent Slovákov označilo za hlavný zdroj informácií pri výbere dovolenky internet. Nasledujú odporúčania známych a recenzie (41 %), televízia (14 %), katalógy cestovných

 / Čítať viac

Aj vy sa hodnotíte lepšie než vaši hostia?

Len 19 percent slovenských zákazníkov hodnotí personál ubytovacích zariadení na „výbornú“, gastronómii dáva takúto známku 22 percent. Ale až 76 percent hotelov si za personál udelil najvyššiu známku a za gastronómiu 61 percent. Z prieskumu spoločnosti Creative Web, ktorá prevádzkuje aj portál ZlavaDna.sk, jasne vyplynulo, že hotelieri sa vidia lepšie, než ich hodnotia hostia. To platí vo všetkých kritériách – v hodnotení wellness, interiéru, informovanosti aj vybavenosti pre rodiny. Napríklad, až 45 percent hotelových manažérov sa považuje za ideálne miesto pre rodiny s deťmi,

 / Čítať viac

Informatórium

♣ Hotelier roka ´17

s_holopov%C3%A1%201

Hotelierom roka spomedzi členov Zväzu hotelov a reštaurácií SR sa stala riaditeľka Boutique hotela Hviezdoslav**** v Kežmarku Sylvia Holopová. V tomto roku prišlo v štatúte „súťaže“ k zmene - na konečnom verdikte  sa nepodieľala len úzka skupina ľudí z brandže, ale aj verejnosť. Spolu prišlo až 1700 hlasov. Niektoré získali aj ďalší dvaja nominanti – Iveta Chovanová z Troch studničiek v Jasnej a Rudolf Križan z BHP. Hotelovo.sk sa teší a gratuluje!

Gastronomy Slovakia ´17

gs%2017%20-%20g

V Refinery Gallery pri Slovnafte sa reštauračná brandža stretla už na 4. ročníku podujatia s podtitulom HoReCa Avantgarde Festival. Tentoraz sa prišli o svoje skúsenosti podeliť trojmichelinovský Gert de Mangeller z Belgicka (na obr. vľavo) a jednomichelinovskí - Švéd Jacob Holmstrȍm a Talian Allesandro Gilmozzi. O tom, ako sa mu podarilo získať titul Kuchár roka Veľkej Británie hovoril aj Martin Záhumeský, prípravou jedla sa prezentovali aj Michal Konrád z Fou Zoo a Peter Ďurčo z TOP Restaurant v Žiline.

♣ CR v Nitre

nitra%20vl%C3%A1%C4%8Dik 

Záujem turistov o Nitru si na svoje konto pripisuje o 41 tis. prenocovaní viac než vlani (nárast o 28 %). Od januára do augusta tu ubytovacie zariadenia poskytli 189 580 nocľahov. Podľa riaditeľky NOCR Marty Hároníkovej dobré výsledky vďačia festivalom, výstavám, koncertom, výstavisku Agrokomplex i podujatiam typu Svetový kongres Esperanta . 

♣ OOCR Šariš – Bardejov

svidník

Atraktivitu a turistickú ponuku regiónu rozšírilo mesto Svidník, ktoré sa stalo jeho najnovším členom. Záujemcom ponúka nielen možnosti zábavy, športu, cyklistiky či pešej turistiky v Nízkych Beskydách, ale aj zaujímavosti pre fanúšikov ornitológie aj vojnovej tematiky. Na svoje si prídu vďaka povodiu Ondavy, Vojenskému múzeu či Pamätníku na Dukle, Svidník však láka do vodného sveta Aquarurthenia, skanzenu ľudovej architektúry, do 11 drevených chrámov, na festivaly a podujatia rusínskej kultúry,

♣ Gurmán Awards ´17

gurmán%20awards%2017

Top-šéfkuchárom roka sa stal Lukáš Hesko, dnes už „odídený“ z bratislavského Fach-u, na päty mu postúpali Michal Konrád z Fou Zoo a Marián Filo zo Chaetau Čereňany, ktorý získal aj cenu „hospitality“ za starostlivosť o hosťa. Hotel Matyšák si vybojoval titul „hotelová reštaurácia roka“, Fou Zoo je najlepšou prémiovou a dunajskostredská Villa Rosa tematickou reštauráciou. Ako vinárstvo roka bodovalo Víno Matyšák, naj-someliérom sa stal Dominik Baránek zo Savoy London. Za doterajšie činy na poli gastronómie ocenil Gurmán na Slovensku Gaba Kocáka.

Wellness hotel**** Patince

kubánsky%20víkend

Druhú júlovú sobotu sa hotel pokúsi o dosiahnutie slovenského rekordu - v počte tancujúcich žien s natáčkami vo vlasoch. Do rytmu im k tomu budú znieť veselé kubánske rytmy, pretože už tretí raz tam – pod záštitou veľvyslankyne Kuby na Slovensku – pozývajú hostí na populárny Kubánsky víkend. 

Hotel Dukla Bardejovské kúpele

Od architektonickej štúdie k rekonštrukcii pomaly (ale isto) prikročí manažment slávnych východoslovenských kúpeľov. Po vynovení hotela Alžbeta a Alexander je na rade hotel Sczéchenyi zo začiatku 20 storočia, neskôr premenovaný na Sláviu a potom na Duklu. Pripravená je aj štúdia na vybudovanie golfového areálu.

Zväz hotelov a reštaurácií SR

t_ondrčka

Dobrovoľné združenie, ktoré v budúcom roku oslávi štvrťstoročnicu, možno chytí druhý dych. Z Valného zhromaždenia, spojeného s voľbami, totiž vzišiel nový prezident – Ing. Tomáš Ondrčka, riaditeľ hotela Devín v Bratislave. Pomáhať mu budú aj nové tváre v Predstavenstve – Michal Petráš z hotela Senec, Rastislav Amrich z hotela Dalia v Košiciach, Lukáš Egreši z TMR a Ján Svoboda z hotela Elizabeth v Trenčíne.

Dunajský fond    

Z darov Slovnaftu, VÚB, Green Foundation, rodiny Kúšikovcov a P. Kurhajca podporí 55 400 eurami 8 žiadateľov. Pôjde o aktivity na oživenie okolia Dunaja - nástupné mólo pri sútoku Váhu a Dunaja v Komárne, móla a odpočívadlá návštevníkov Malého Dunaja, virtuálne prepojenia nábreží v Bratislave, nástupné pontóny na vodnej ploche Veľký Zemník, cyklotrasu pri Malom Dunaji, prístup k vode pre bezprekážkové nalodenie pri Zálesí, turistického sprievodcu do mobilov na báze GPS a dokumentáciu pre stavbu nástupných rámp pre vodákov.

Sedin Golf Resort Veľké Úľany  

sedin%20golf%20rešt%202

Uprostred luhov Malého Dunaja vyrástlo 18-jamkové  ihrisko s par 73 a dĺžkou 7 km. Nechýba v ňom lesnatá i linksová časť, voda, driving range, cvičné plochy a 2-jamková akadémia. Na svoje si však neprídu len golfisti, ale aj gurmáni. Reštauráciu, otvorenú pre verejnosť, vedie šéfkuchár so zahraničnými skúsenosťami Pavol Šebest. Jej filozofiou je moderná kuchyňa, založená na kvalitných surovinách zo Slovenska i zo zahraničia.

Wellness hotel Kontakt**** S.Lesná  

kontakt%20s_lesná%20loby

Nový dych naberá hotel „za pochodu“. Pred sviatkami sa v ňom podarilo vynoviť loby i denný bar, moderný dizajn dostal aj bývalý poľovnícky salónik. Hostí potešila aj rekonštrukcia izieb na troch poschodiach, nové koberce a textilné tapety namiesto maľovky. V júnovej poslednej etape prídu na rad ďalšie interiérové zmeny, ale aj prepojenie areálu koliby a vonkajšieho detského ihriska priamo s reštauráciou. 

Hotelová spoločnosť SOREA  

         sorea%20certifikat

Sieť trinástich hotelov s uceleným programom pre hosťa sa zaradila medzi značky, ocenené titulom Slovak Business Superbrands Award 2017. Tento program vznikol pred 20 rokmi vo Veľkej Británii a v súčasnosti sa do neho zapája 90 krajín na piatich kontinentoch. Podľa obchodnej riaditeľky Ing. Beáty Tȍrȍkovej sa z uznania kvality hotelových služieb tešia o to viac, že im ho Business Brand Council udelil v čase príprav na 25. výročie pôsobenia Sorey na slovenskom trhu.

Mlyn u Anastázie Pohranice  

mlyn%20anastázia%20letušky

Jedno z najlepších gastronomických zariadení nitrianskeho regiónu prináša v tejto sezóne mnohé novinky – terasu zvanú Narnia, hmlovú bránu pre chvíle horúčav, krištáľové lustre do výklenkov v reštaurácii, nové ozvučenie tak, aby hudba hrala do jej stredu. No a dámy v obsluhe si už neobliekajú čašnícke rovnošaty, ale príjemné pohodlné šaty. Už ich nikto nenazýva čašníčkami, ale letuškami.

♣ Villa Betula*** Liptovská Sielnica

vile%20betula%20rešt

Reštaurácia rezortu už víta hostí v novom šate. Jej rekonštrukcia „až na kosť“ trvala dva mesiace pri bežnej hotelovej prevádzke. Priniesla však väčší priestor, viac miest na sedenie (60), nový bar s praktickým vyklápacím systémom, vhodným najmä pre bufetové raňajky i večere. Regulované osvetlenie dalo srdcu hotela útulnejšiu atmosféru. Tím „Betulenky“ potešila aj nová zamestnanecká jedáleň. 

Nitrianske rekordy turizmu

nitra

V uplynulom roku prežili turisti, biznis cestujúci i účastníci firemných podujatí a kongresov v Nitre až 234 643 nocí. Hotelieri sa tešia, že číslo rastie najmä vďaka MICE. Svetový kongres Esperanta sem prilákal takmer 1300 ľudí zo 60 krajín. Hotel Mikado hostil medicínsky kongres, o dobré čísla turizmu sa postaral aj medzinárodný festival Divadelná Nitra, Autosalón, Agrokomplex či cyrilo-metodské slávnosti.

♣ Grand hotel Bellevue**** V. Tatry  

bellevue%20ext

Slovenský systém kvality služieb v cestovnom ruchu, pod gesciou MDVRR SR, udelil hotelu Značku kvality I. stupňa. Platí tri roky. Hotel, vďaka ktorému sme sa skvele zapísali do histórie zasadaní NATO, ju získal nielen za dobrý hardware – 140 izieb, kongresovú sálu pre 600 ľudí, wellness či reštauračné zázemie, ale najmä za kvalitu a úroveň služieb.

Grand Hotel River Park***** BA  

river%20park%20gh%20-%20reštika

Na tunajšej ho-re-ca scéne sa bývalý Kempinski postaral o menšiu „bombu“. V jeho farbách už totiž varí Jaroslav Židek, ktorý nedávno opustil svoju reštauráciu v prenajatých priestoroch hotela Albrecht. Plánoval síce cestovať, ďaleko sa však nepresunul. V pozícii šéfkuchára nahradil skúseného majstra varešky a lektora Thuries Academy Igora Čehyho.

♣ ITF Slovakiatour  a spol.

slovakiatour

Aktívny aj pasívny turizmus sa od 26. do 29. januára opäť stane témou veľtrhu ITV Slovakiatour (vrátane Wellness a Fittnes a výstavy Poľovníctvo a Oddych). V 23. ročníku sa predstaví 350 vystavovateľov z 21 krajín vrátane nováčikov - Mexika, Kuby a Poľska. O rok dlhšia je tradícia veľtrhu Danubius Gastro; tento ročník je najsilnejší od roku 2009. Prehliadke potravinárskej produkcie, obalovej techniky a technológií pre horeca bude opäť kraľovať zápolenie najlepších kuchárov (Poézia v gastronómii), barmanov (Master Cup 77), baristov (Slovak Barista Cup) a pekárov (Bratislavský rožok)      

Zimný festival jedla ´17

zfj%20logo

Od 13. 1. do 15. 2. predstaví „trojboj“ - ikonickú špecialitu, chuť regiónu a jedlo starých mám až 37 reštaurácií v 7 krajoch. Vrátane nováčikov – reštaurácie Rosalia hotela Galicia Nueva v Halíči, Carpano v Košiciach, rezortu Oravský háj v Brezovici, reštaurácie SĽUK v Bratislave-Rusovciach. Obed či večeru si hostia už tradične objednávajú na http://www.zimnyfestivaljedla.sk. Lákadlom sú podľa organizátora Radoslava Nackina aj výlety Gurmán busmi či Gurmán Diva ples v Bánovciach nad Bebravou.

♣ Hotel Lomnica**** Vysoké Tatry   

lomnica%20tl%20chodby

Tesne pred koncom roka sa 123-ročný hotel dožil - po štvrťstoročnej prestávke – svojej renesancie. Po rekonštrukcii hosťom slúži 62 izieb a 5 apartmánov, nazvaných podľa rakúsko-uhorských panovníkov– Maximiliánovi, Rudolfovi, Ferdinandovi, Márii Terézii, Márii Antoinette. V hoteli nechýba concierge, elektronabíjacie stanice, wellness centrum pod klenbami, reštaurácia Sissi, kaviareň Mozart a vináreň Franz Josef, dokonca ani obchodík s darčekmi vlastnej značky. Hotel vedie Zuzana Kovaľová.  

♣ Belassi**** Bojnice

belassi%20bojnice

Odchod bojnického hotela od značky Best Western znamenal pre túto sieť slovenskú labutiu pieseň. Po minuloročnom utvorení novej organizačnej štruktúry v strednej Európe so sídlom v nemeckom Eschborne a zvýšení licenčných poplatkov jej ako jediný zo slovenských zariadení ostal verný. Prívlastok Best Western plus je však už aj pod Bojnickým zámkom minulosťou a hosť túto sieť na Slovensku nenájde.       

Koniec SACR          

good%20idea%20sk%20-%20sacr
K Novému roku skončila svoju existenciu v podobe príspevkovej organizácie. Jej aktivity sa včlenili priamo do Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Podľa ministra Árpáda Érseka sa tak marketing a propagácia Slovenska ako destinácie cestovného ruchu zefektívnia. Využívaním „pôdy“ ministerstva sa aj peniaze na administratívu presunú priamo do plnenia úloh v propagácii nášho turizmu.

Čo sa udialo vlani


 

2013 – 2017 © Hotelovo.sk
Grafický dizajn a redakčný systém od firmy AlejTech, spol. s r.o.
Tvorba web stránok