Horúca linka

HORÚCA LINKA je tu na to, aby rozobrala tie najaktuálnejšie záležitosti. Aby poradila, resp. aby si manažéri poradili navzájom. Právne rady sú pri dodržiavaní predpisov nevyhnutné. Niekedy je však omnoho prospešnejšie a najmä praktickejšie pozrieť sa na to, ako veci riešia vaši kolegovia a ich pohľad aplikovať na vlastné zariadenie.  

Ako ušetriť za odvoz poloprázdnych odpadových nádob? Polopodzemnými kontajnermi !

Každý hotelier rád prevedie klienta „javiskom“ zariadenia. Tu sa pochváli novou miestnosťou na školenia, inde s radosťou ukáže služby wellness, otvorí dvere do detského kútika či fitness centra, pýši sa pekne zariadenou reštauráciou. Zákulisie však ostáva pred zrakom hosťa skryté. Veď koho čo do našej práčovne, kotolne, kuchyne, zásob alebo nebodaj zberu odpadu..?! Paradoxne sa však aj táto nevábna stránka

Ako sa vyhnúť „odpadkovej“ pokute ?

 V hoteli a reštaurácii vznikajú odpady z prípravy jedál (odrezky, šupky, kosti, prepálené oleje a pod.), odpady z nedojedených jedál, ale aj ďalšie - odpady z obalov, rozbité riady, vypálené žiarivky, staré chladiace a mraziace zariadenia a vyradené elektrospotrebiče. O všetky tieto odpady sa musí prevádzkovateľ „kuchyne“ (ako zariadenie spoločného stravovania nazýva legislatíva) postarať v súlade so zákonom č. 343/2012 Z.z.. Ten do nakladania s odpadmi priniesol viaceré zmeny.

Predovšetkým musí prevádzkovateľ „kuchyne“ zaviesť a udržiavať triedený zber biologicky rozložiteľných odpadov. Na tieto odpady treba používať vhodné nádoby, 

Ako usporiť čas F&B manažéra ? Online objednávkou !

 Väčšina hotelov a reštaurácií sa sťažuje na rozvoz tovaru. Dodávatelia nie sú spravidla schopní priviezť objednané suroviny – niektorí vôbec, iní síce áno, ale nie operatívne, aktuálne, podľa momentálnej potreby klienta. V hotelovej a reštauračnej prevádzke sa však tieto veci musia riešiť ihneď. Spoľahlivosť v tomto smere je pre klienta často dôležitejšia než výber, sortiment či cena. Dokazuje to aj údaj o tom, že po modernizácii a posilnení služby Metro Distribúcia, vzrástol predaj zavážaného tovaru oproti vlaňajšku o 40 percent. A štatistika zákazníkov hovorí tak už o vyše tisícke klientov z gastronomickej a hotelovej scény.

Ostanú hotely a reštaurácie pozadu v bezkontaktných platbách ?

 Platby bezkontaktnými kartami sú vraj stále obľúbenejšie. Dôvodom je aj neustále sa rozširujúca sieť bezkontaktných platobných terminálov u obchodníkov a rastúci počet aktívnych bezkontaktných kariet. Všetci klienti Tatra banky ich dostávajú už tri roky - ku koncu decembra 2013 narástol ich počet na 750 000. Okrem obchodníkov o ne môžu požiadať aj hotely a reštaurácie.


 

Editoriál

Milí hotelieri a manažéri reštaurácii,

sonamožno vlastne ani netušíte, ako ste sa zrazu ocitli na stránke e-nšpirácií pre hotelový a reštauračný biznis. Skrátka, „vyššia moc“ to tak zariadila. Možno sa už nemohla pozerať na to, ako sa pomaly ale isto zamotávate do siete tzv. prevádzkovej slepoty. Ako denne riešite tisíc stále rovnakých problémov a ďalších tisíc, ktoré sa vynorili celkom nečakane a znenazdajky.

Pritom vám nemôžu neuniknúť novinky, ktoré sa v tomto biznise objavili – v prilákaní hosťa, v trendoch, smerovaní a úspechoch konkurencie. Veľmi dobre vás poznám. Však s mnohými som sa ako mediálna manažérka Zväzu hotelov a reštaurácií SR i ako novinárka, zaoberajúca sa dlhé roky hotelierstvom, cestovným ruchom a gastronómiou, stretávala. Osobne, telefonicky i mailami pod vlastnou „hlavičkou“.

Aj medzi hoteliermi – tak ako v každej inej brandži – sa nájdu ľudia, ktorí už „všetko vedia“, alebo lepšie povedané, nič už nepotrebujú vedieť. Ja ale za tie roky viem, že ich hviezdne pocity nemôžu byť viac vzdialené pravde... A že ich kariéra to napokon dokazuje.

Omnoho viac je ale tých, čo sa potešia každej novej informácii, čo chcú byť stále „na pulze dňa“ čo každý nový podnet dokážu premeniť na tvorivú inšpiráciu. Teda v prípade tejto stránky na e-nšpiráciu.

V mene hosťa ďakujem, že existujú a krôčulinkom ku krôčulinku posúvajú Slovensko na mape destinácií, ktoré sa oplatí navštíviť a ktorým sa svetové trendy hotelierstva a gastronómie nevyhýbajú.

Vaša

Soňa Hudecová-Podhorná

 

Ako „nakopnúť“ svojich kuchárov?

Rutina, stereotyp, priveľké ego či primalé skúsenosti, žiadna fantázia, nedostatok motivácie a ambícií, túžby napredovať,,, a už srdce domu, teda kuchyňa, tepe v čoraz pomalšom a nudnejšom rytme. Hostia kritizujú, sťažujú sa, ale predovšetkým vám odchádzajú na jedlo inam. Peniažky sa zbohdarma kotúľajú preč... A tak sa skúsený hotelier alebo manažér reštaurácie stará aj o občasné „výjazdy“ majstrov varešky ku konkurencii. Pozrieť sa na kulinárske nápady iných – od konceptu reštaurácie cez zostavenie jedálnych lístkov až po konečné aranžmán jedla a, samozrejme, úroveň obsluhy. Ja viem, náklady... najmä keď tam nechcete poslať len šéfkuchára, ale celý tím. A tak vám poradím siedmy ročník Zimného festivalu

6. 1. 2019 / Čítať viac

Už zháňate personál so znalosťou čínštiny?

Anglicky, nemecky, rusky, francúzsky, španielsky, taliansky ... žiadna jazyková znalosť vašich zamestnancov nie je na zahodenie. Zdá sa však, že na popredné miesta sa prebojuje aj čínština. Podľa štatistiky Bratislava Tourist Board-u sa totiž v roku 2018 stali najpočetnejšou skupinou návštevníkov hlavného mesta práve obyvatelia krajiny draka.

„Vnímame ich dlhodobo stúpajúci záujem o Bratislavu, pričom medziročne ich návštevy vzrástli o takmer 24 percent. Preto spolupráca s touroperátormi, cielená propagácia

20. 12. 2018 / Čítať viac

Stále riešite nedostatok personálu? Skúste duálne vzdelávanie!

Kvalita hotelových a reštauračných služieb stúpla. Pribudli desiatky nových zariadení, lepších, krajších, originálnejších... A máme aj viac hostí; v sezóne praskajú prevádzky vo švíkoch a veru by sa obsadila aj kotolňa ☺ Odborníci však upozorňujú, že cestovný ruch pôjde v kvalite a následne aj atraktivite nadol. Nebudeme mať dostatok personálu...

Podľa štatistík len tretina juniorov chce ostať pracovať v brandži. A ešte menej plánuje ostať na Slovensku. Pritom majú neprimerané nároky - veľa peňazí za málo práce alebo za

27. 9. 2018 / Čítať viac

Aj vy hľadáte personál ako povestnú ihlu v kope sena ?

Za deviatimi horami a deviatim dolinami... rozprestierala sa krajina zvaná Slovensko. Občas sa v nej nelogicky piesok lial a voda sypala (keď poslanci schvaľovali a ministerstvá navrhovali šibnuté legislatívne zmeny, rozšírenia zákonov a vyhlášok, košatenie pravidiel...).

No a ako to býva v mnohých príbehoch, aj tu občas stál v poli zámoček. Teda niekedy zámoček, inokedy business hotel, rezort, penzión, reštaurácia. A vo dverách človek v obleku alebo kostýmčeku, čo lákal okoloidúcich. Nie však hostí, čo by prišli hlavu zložiť na posteľ pod baldachýnom či plazmovou obrazovkou alebo zasadli za stôl k dobrému obedu. Lákali zamestnancov, čašníkov, kuchárov, chyžné, recepčných... do práce jednoduchej i zložitej,

7. 7. 2017 / Čítať viac

Účtujú si reštaurácie za obaly na jedlo?

 Podľa niektorých manažérov sa odnosný obal na jedlo nezmestí do ceny jedla. Iní tvrdia, že ak si dá hosť zabaliť celé jedlo a nekonzumuje ho v reštaurácii, ušetrí sa na umývaní riadu a ďalších súvisiacich nákladoch. Ďalší motivujú hosťa k jedeniu v reštaurácii a baleniu len zvyšku porcie.

 

 / Čítať viac

Informatórium

Grand hotel Bellevue**** V.Tatry

bellevue tatry - m_warhol 

Predošlého riaditeľa Viktora Kosmáka, ktorý vo funkcii pôsobil od roku 2011 a teraz zasadne v mestskom zastupiteľstve, nahradil Miroslav Warhol. Po práci v zahraničí na pozícii F&B managera sa šesť rokov staral o „sales“ hotela Bellevue. Plánuje pokračovať v rekonštrukcii izieb, rozšírení wellness centra o detský bazén i priestor balneo.

Thuries Academy

img_6313

Juraj Hruška, Vojto Artz, Jaroslav Hladík... a ďalších 150 slovenských kuchárov sa už môže pochváliť certifikátom Thuries Academy. Škola pre profesionálov otvorila už svoj 12. ročník – v kategóriách A, B, ale už aj C je . Zamestnávatelia z radov hotelov i reštaurácií oceňujú, že sa im tak s malými nákladmi vracia nielen majster modernejšej a zdravšej gastronómie, ale aj s efektívnejším prístupom k využitiu surovín a filozofiou zero waste i vyššou produktivitou práce.


Čo sa udialo v minulých rokoch


 

2013 – 2019 © Hotelovo.sk
Grafický dizajn a redakčný systém od firmy AlejTech, spol. s r.o.
Tvorba web stránok