E-nšpirátor pre hotelový a reštauračný biznis

Ponúknite hosťovi - navarte, nalejte, naplánujte

Káva rozvonia celý hotel a hosťa dobre naladí; aj tá „cold brew coffee“

Káva rozvonia celý hotel a hosťa dobre naladí; aj tá „cold brew coffee“

Covid nám odpil aj z dobrej kávy. Kým pred pandémiou sa mnohé hotely a reštaurácie vydali na cestu kávových pôžitkov a zážitkov či doslova kávového programu, dnes je to o...
10. 1. 2023 / Čítať viac / Témy: NápojeMarketing
Zimný „welcome drink“ nielen zahreje, ale posilní vzťah hosťa k vášmu hotelu

Zimný „welcome drink“ nielen zahreje, ale posilní vzťah hosťa k vášmu hotelu

Viac ponuky – menej dopytu, takto sa otočila situácia v cestovnom ruchu. Nie všetkým Slovákom (o zahraničných nehovoriac) je dovolené využívať hotelové služby, a tak sa klientela...
 / Čítať viac / Témy: NápojeTrendyMarketing
Slovenská zverina k vám priláka romantikov, pragmatikov i gurmánov

Slovenská zverina k vám priláka romantikov, pragmatikov i gurmánov

Naše praprababky ešte nepoznali papriku, morku alebo marhule, ale na drevené lopáre častejšie kládli rezne z diviaka, jeleňa, medveďa. Až do roku 1504 totiž páni veľkomožní...
13. 9. 2022 / Čítať viac / Témy: Reštaurácie

Ľudia - nápady - myšlienky - skúsenosti

TAURIS stojí za kvalitou, pretože kvalita za to stojí

TAURIS stojí za kvalitou, pretože kvalita za to stojí

... hovorí generálny riaditeľ spoločnosti Tauris Group, a.s. Rimavská Sobota Ing. Richard Duda a zároveň dodáva, že vôbec nezáleží na tom, či panuje ekonomická pohoda, recesia,...
 / Čítať viac / Témy: ReštaurácieTrendyHygiena
Hostia a zamestnanci vytvárajú jeden celok a sú najdôležitejším „úsekom“ hotela

Hostia a zamestnanci vytvárajú jeden celok a sú najdôležitejším „úsekom“ hotela

 ... myslí si Michaela Majtánová, jedna z najmladších hotelových manažérov na Slovensku, ktorá zároveň vedie celý rezort Salamandra pri Hornom Hodrušskom tajchu. Avšak v...
 / Čítať viac / Témy: PersonálTrendyMarketing
Kúpeľný vs. hotelový hosť - majú iné očakávania, chcú však rovnaký komfort

Kúpeľný vs. hotelový hosť - majú iné očakávania, chcú však rovnaký komfort

... porovnáva dnešné nároky klientov ekonomicko-obchodná riaditeľa Bardejovských kúpeľov Ing. Tamara Šatanková, ktorá v tomto roku oslavuje dvadsať rokov v brandži. Vyštudovala...
 / Čítať viac / Témy: TrendyMarketingEkonomika

Napredujú - zlepšujú - rozvíjajú

AC Hotel by Marriot Bratislava Old Town myslel na turistu  i MICE

AC Hotel by Marriot Bratislava Old Town myslel na turistu i MICE

Vlastne by sme mohli hovoriť o dvoch typoch hotelových sietí. V niektorých sa hotely podobajú ako vajce vajcu. Hosť aj poslepiačky nájde toalety v loby, neomylne zamieri do...
22. 8. 2022 / Čítať viac / Témy: TrendyInteriérMarketing
Hostia hotela Borovica**** Štrbské pleso ochutnávajú 4. ročník Gastroleta

Hostia hotela Borovica**** Štrbské pleso ochutnávajú 4. ročník Gastroleta

Väčšina hotelových reštaurácií sa v lete sústreďuje na grilovačky. Je to atraktívne, uvoľnené, žiadané... majú to radu hostia i kuchári, ktorí môžu popustiť uzdu fantázii....
15. 7. 2022 / Čítať viac / Témy: TrendyMarketing
Nový Visit Košice Infopoint myslí aj na ľudí s handicapom

Nový Visit Košice Infopoint myslí aj na ľudí s handicapom

Košice sa ako jediné mesto na Slovensku pýši titulom UNESCO Creative City of Media Arts - za dlhodobú podporu a rozvoj kreatívneho priemyslu aj v oblasti mediálneho umenia. V...
27. 6. 2022 / Čítať viac / Témy: ConciergeTrendyMarketing

Do vašej knižnice

Recepty nitrianskych starých mám: ďalšie pátranie po regionálnej kuchyni

Recepty nitrianskych starých mám: ďalšie pátranie po regionálnej kuchyni

 Slovensko je príliš malé na to, aby sa každý región celkom svojsky gastronomicky prezentoval. Preto na otázku o krajovej kuchyni odpovedá väčšina šéfkuchárov i F&B...
 / Čítať viac / Témy: VzdelávanieDezertyReštaurácie
Osobnosti Slovenska: dve knižky do každého hotelového kúta

Osobnosti Slovenska: dve knižky do každého hotelového kúta

 Spravte si niekedy po porade malý kvíz: kto bol Janko Papánek, kedy žil Dionýz Ilkovič a čím sa preslávil Michael Strank. Jej výsledky vám určite vnuknú otázku: ako nás môžu...
 / Čítať viac / Témy: Concierge
Kuriatko v kastrůlku – zorientuje vás v českej a slovenskej gastronómii

Kuriatko v kastrůlku – zorientuje vás v českej a slovenskej gastronómii

Urobte si test a vyskúšajte aj svoj personál: candát, holubinka osmahlá, veverka (vôbec nie stromová), kaldoun, krachle, lékořice a letucha... Neviete? Nuž pre mňa je to dobrá...
 / Čítať viac / Témy: VzdelávanieNápojeReštaurácieŠkoly

 

Spätná väzba 

 

Môj veľký deň (a reštauračný prieser)

Už takmer neexistuje reštaurácia, bistro či penziónik, kde by neorganizovali svadby. Samozrejme, je to dobrý zárobok, ale so svojskou, na skúsenosti náročnou logistikou. A tak sme medzi nedávnymi nevestami skúmali, čo sa im na hostine nepodarilo, nepáčilo a čo vytýkajú zariadeniu, ktoré si na svoj veľký deň vybrali. Nuž a prečítali sme si aj toto:

֎ – na začiatku nič nebol problém, potom takmer všetko
֎ – stretnutia považovali za zbytočné, veci sme riešili mailom. Napokon sa v deň svadby svadba 5zistilo, že všetky údaje si zapísali zle.
֎ - žiadne jedlo, ktoré sme zaplatili za hostí, čo napokon neprišli, nám nezabalili a nedali. Ani zvyšky (celé kusy) koláčov, ktoré nám do daru priniesli hostia. Jednoducho všetko zmizlo.
֎ – ohrievače vôbec nefungovali tak, ako to sľubovali. Hoci sme mali svadbu v lete, po popoludňajšej búrke sa večer nesmierne ochladilo.

֎ - v cene svadby bola aj ochutnávka ešte v období výberu jedál - vraj pre 6 osôb. Keď sme 

čítajte ďalej…  

 

Nefňukajte, lebo odchádzam!

Asi takýto odkaz vyplýva z ankety, ktorú sme „spáchali“ s 548 respondentmi. Hovorili v nej o spokojnosti so súčasnou hotelovou a reštauračnou scénou. Výsledkom bolo poznanie, že hosť nie je schopný akceptovať do neba sa zvyšujúce ceny. Niežeby nebol ochotný alebo by ich nechápal. Jednoducho aj jemu sa stenčila peňaženka a na životnú nadstavbu si môže dovoliť like 3 pxbtoho čoraz menej. Ale ceny sa predsa len nestali najčastejšou odpoveďou na otázku, čo mu pri pobyte v hoteli najviac vadí.

Až 64 percent zo všetkých zúčastnených napísalo, že už nedokáže počúvať náreky o tom, ako sa brandži ťažko žije, aká bola pomoc slabá, ako inak (dobre, závideniahodnejšie) sú na tom hotely a reštaurácie v iných krajinách... „Vyznieva to, ako by sme my hostia mali vlastne ďakovať, že do nejakého hotela môžeme prísť, že si môžeme zjesť obed... Od recepcie po niekoho z manažmentu cez čašníka a chyžnú alebo maséra počúvame iba sťažnosti, náreky. A ja sa mám komu sťažovať, že mi tiež klesli príjmy a že už to zvyšovanie hotelových cien nebudem môcť akceptovať?“ – písal jeden z chronických fanúšikov slovenského turizmu, ktorý to tu má obchodené od západu po východ krajiny. Znechutenie a ľahostajnosť vraj cítiť z väčšiny zamestnancov (48 percent zúčastnených ), hosťa si dnes vážia omnoho menej (36 percent), hotelové služby sa neustále zoštíhľujú (34 percent), vo všetkom sa šetrí aj pri **** (33 percent). Účastníci ankety mohli vymenovať aj viaceré výhrady, preto tieto percentá presahujú číslo 100.
Za absolútne kritickú označili respondenti úroveň obsluhy (85 percent), jedlá nevyhovujú len 18 percentám.

Takže viac života do toho umierania, milí hoteloví harcovníci. Nikto tie náreky nechce počúvať. Pokles príjmov je reťazová reakcia, ktorá prebehla už počas covidu aj bez energetických a ďalších problémov. Zasiahla aj vašich hostí. Buďte radi, že napriek tomu cesta z ich bydlísk k vám nezarástla.
 

Umývadlo za tisícku, mydlo za desať centov

Dnes hojno, zajtra h... Asi takto veľmi stručne a jadrne by sa dali zhrnúť postrehy hostí i hotelového a reštauračného personálu. Mnohí majitelia si otvorením zariadenia plnia sen. Niekedy založený na skutočnom záujme, inokedy ako formu investície, iracionálnu túžbu alebo prostriedok na ohúrenie svojich obchodných partnerov. Prípadne ako hračku pre umývadlo pxbfrajerku.

V tej chvíli by si však mali najať... možno ani netreba profesionála za drahé palmáre. Stačila by skúsená gazdinka, ktorú odborníci prirovnávajú k riaditeľovi stredne veľkého podniku. Toľko predvídavosti, organizačnej schopnosti totiž treba na vedenie domácnosti... Nuž a to sú skúsenosti, ktoré by mnohí majitelia hotelov a reštaurácií potrebovali ako soľ. Trošku ich za krídla stiahnuť z oblakov...

Treba kúpiť umývadlá. Nuž čo urobí gazdinka? Hľadá spojenie dobrej ceny a kvality. A nájde také, o ktorých by každý povedal, že stáli majland, pritom sú cenovo veľmi prístupné. Čo urobí majiteľ, lietajúci do neba snobizmu? Vyberie tie najdrahšie, či už sám alebo za výdatnej pomoci zboru poradcov od architektov až po tú frajerku.

Lenže nejde len o momentálne financie. Doba, za ktorú sa investícia vráti, sa neúmerne predlžuje. Povinnosti zamestnancov dosiahnuť plánované a vynucované ročné tržby sa košatia... nikto v tomto hoteli nie je šťastný, nikto nedokáže splniť očakávania majiteľa, pritom by sa mal sám postaviť pred zrkadlo a zarámovať ho ako obraz vinníka.

Nuž a potom je hosť veľmi prekvapený i sklamaný, že všade vidí dizajnové kúsky, z ktorých sa však nenaje a ktoré pri tom krátkom pobyte vôbec nemôže oceniť. Zato „ocení“ fakt, že má k dispozícii to najlacnejšie mydlo (najlepšie jeden kúsok pre dve osoby), že raňajková ponuka zíva prázdnotou, bazén je zatvorený, lebo sa nedali peniaze na nutnú revíziu či opravu a na recepcii je ceduľka „prídem hneď“. Nuž veď treba ušetriť aj na mzdách... Zo začarovaného kruhu sa ale, milí nerozumní, ťažko vystupuje...

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

Menej personálu – nižšie ceny?

Hádam niet manažéra alebo vlastníka reštaurácie, čo by nenariekal nad vysokými mzdovými nákladmi a relatívne nízkymi cenami svojich jedál. Tie vraj nezohľadňujú NIE SUROVINY ale skôr všetky ostatné náklady, odvody, dane a poplatky. Pritom však reštauračné ceny už často siahajú na akceptovateľný strop, za ktorým by prevádzka zívala totálnou prázdnotou. A je celkom jedno, či ide o ľudovku sreštaurácia - ilustračka menučkami alebo zážitkovú reštauráciu, kam môže chodievať len dobre situovaná klientela.

Hostia však vidia a cítia aj iné súvislosti. Predovšetkým tí, čo o tom píšu do rubriky Pošepky na vašom-našom Hotelovo.sk . Čoraz častejšie sa tam objavuje takáto myšlienka: Cena jedla odzrkadľuje nielen suroviny použité v jedle, ale aj mzdové náklady a samozrejme, určitú kvalitu a úroveň servisu. Dnes trpia prevádzky na nedostatok personálu. Čo zase znamená úsporu mzdových nákladov, ale aj pokles kvality reštauračnej služby, či už by išlo o jedlo, obsluhu, otváracie hodiny alebo hoci aj len servis odkladania kabátov a čistotu toaliet. V tom prípade však mnoho hostí pociťuje rozpaky, keď si reštaurácia pýta za jedlo rovnakú cenu ako keby išla na sto percent. Menej kvalitná služba by mala byť zohľadnená v nižšej cene.

Alebo to znamená, že keď bude mať reštaurácia plný „stav staffu“, ceny ešte dvihne? – pýtajú sa návštevníci stránky z radov hostí. Hotelovo.sk nemá vešteckú guľu, a tak rado privíta a uverejní vaše názory a odpovede.

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

Anjelikom zľava, čertíkom… prirážka?

Bohvie (a možno ani ten nie), ktorá reštaurácia ako prvá vymyslela zľavu pre rodiny s poslušnými, tichými deťmi... V talianskej Padove umravňuje malých hostí Antonio Ferrari tak, že sa na záverečnom účte dočítajú (resp. ich rodičia) sconto bimbi aducati – 5 percent. Už niekoľko rokov praktizuje rovnakú zľavu pre „well behaved kids“ reštaurácia v Poulsbo vo dieťa%20v%20reštWashingtone a určite ich bude ďaleko viac. Priaznivci tejto myšlienky oceňujú motivovanie deťúreniec k slušnosti a pokoj pre ostatných hostí. Nepriaznivci namietajú, že dieťa kašle na zľavu pre rodičov, ktorí často aj napriek výbornej výchove nedokážu z diabla vykresať anjela. Najmä keď sa nudí... Mimochodom, nedostať kvôli dieťaťu zľavu vedie k strate zákazníka. Do tej reštaurácie už nepôjde, pretože ho zasiahla na najcitlivejšom mieste. A nepôjde tam nielen s dieťaťom, ale ani inokedy. Vyplynulo to z prieskumu, ktorý Hotelovo.sk podniklo medzi 120 jeho návštevníkmi – hosťami reštaurácií.  Až 84 percent uviedlo, že ak ich deti neohodnotí reštaurácia ako slušné, dobré a hodné zľavy, zariadenie viac nenavštívia – s deťmi ani bez.

Až 73 percent sa vyslovilo za ocenenie vychovaných, slušných a pokojných detí, ale 22 percent z nich za zľavu z účtu, o ktorej sa vopred vie, 8 percent za neohlasovanú zľavu a zvyšok za darček pre deti samotné. Či už formou vrátenia peňazí (napr. po dohovore s rodičmi) alebo zaujímavého darčeka. Viac ako rodičov treba totiž motivovať malých čertíkov.

To mi pripomenulo bývalú riaditeľku hotela Radisson BLU Carlton Sonju Divé-Dahl. Čudovala sa, že slovenskí hostia nechodievajú často s deťmi do reštaurácií. Hneď som sa spýtala, čo robí, napríklad, bratislavský hotelový klenot pre to, aby tento (ne)zvyk zlomil.. Nuž nič. Tak čo by tam deti robili...?! Až 82 percent respondentov si myslí, že viesť deti k bontónu je aj vecou reštaurácie. Predovšetkým by sa mali postarať, aby sa zaslúžilí čertíci nenudili.

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

Čašníka neutkali z polypropylénu

Hotely a reštaurácie (samozrejme, stelesnené svojim manažmentom) už niekoľko rokov nariekajú, že čašníci či kuchári sa pred nimi schovávajú ako povestná ihla v kope sene. Nie a nie ich nájsť... Na Hotelovo.sk sa však obracia aj druhá strana personalistickej mince so zvolaním: „Pomôžte mi objaviť zodpovedného, férového zamestnávateľa.“ Nedávnoobsluha sa v mailovej pošte objavila reakcia od Mira (zatiaľ bez priezviska), v ktorej píše: „Prečo nechcú čašníci a kuchári pracovať na Slovensku? Podľa môjho názoru sú ponúkané platy nízke. Ale je tu aj druhý problém – aj keď sa tu používa systém „dlhý – krátky“, prečo by mal zamestnanec pracovať od pol siedmej do jedenástej v noci? Majitelia si myslia, že im aj medzi 15.00 a 18.00 prídu hostia, je to však holý nezmysel. Výnimkou je tuším hotel Patria na Štrbskom Plese, ktorý má popoludní zatvorené.“

Miro dodáva, že pracoval ako čašník v Nemecku v hoteli medzinárodnej siete od 7.00 do 16.00 a potom mal „padla“; druhá zmena robila do 23.00. „V Rakúsku, ale aj inde na západe nebýva hotelová reštaurácia otvorená nonstop. Medzi druhou a šiestou sa môže kuchár a čašník natiahnuť na izbe a potom sa vrátiť do práce odpočinutejší. Preto poznám veľa slovenských čašníkov a kuchárov, z ktorých sú dnes profesionálni vodiči, skladníci... Myslím si, že Slováci by radi pracovali doma, ale za „normálnych“ platových a pracovných podmienok.“

Do tretice spomína celkový úpadok kultúry a úrovne hotelových reštaurácií. Podľa Mira tam nepatrí lacné prestieranie a čašnícke vestičky. „Málokde vidieť snehovobiely obrus, strieborný príbor. A kedysi nosili „páni čašníci“ smoking... keď to takto pôjde ďalej, budú hosťom variť a obsluhovať ich roboti.“

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

Káva bez novín je ako…

... krásavica bez ucha? Alebo cukornička bez lyžičky? Hlava bez mozgu, paprikáš bez papriky... prirovnaní by sme vedeli vytvoriť aj milión. Pretože akosi intuitívne cítime – a pracovníci ho-re-ca ozvlášť - že káva a noviny patria k sebe. Logikou i emóciou. Veľa ľudí začína deň espresom espreso%202alebo kávou s mliekom a stále je dosť tých, čo začínajú deň aj informáciami o dianí doma a vo svete. Ale k vôni kávy patrí vôňa novinového papiera, resp. jeho tiché šušťanie. Nie brázdenie po internetových informačných adresách.

V niektorých prevádzkach to pochopili a ponúkajú návrat do čias, keď sa noviny čítali pomocou novinových rámov. Hneď im to dodá inú „atmošku“, čo už ide o kaviarne alebo hotelové loby. Áno, aj tam patrí na pult dostatočný výber čerstvých denníkov. Žiaľ, najmä na južnom Slovensku hosť často márne hľadá slovenskú tlač, k dispozícii sú len periodiká v maďarčine. O to väčší je ale šok, keď ju nenájde ani v hoteloch írečitých našských regiónov.
Kto pochopil úspech spojenia kávy a novín, neváha obetovať pár eur denne na niekoľko výtlačkov. A na týždenníky a mesačníky pre prípad, že sú noviny „rozchytané“. Myslel aj na formulovanie zásady – noviny sú pre hosťa, nie pre personál. Ani to nie je ojedinelý obrázok zo slovenských kaviarní: hosť čakajúci, kým mu servírka či barista uvoľnia noviny, do ktorých sa začítali.

Hotelovo.sk podniklo prieskum medzi 500 návštevníkmi stránky. Až 83 percent odpovedalo, že si kávu najradšej doprajú k novinám (teda nie cigaretke), 77 percent vraj ostalo zarazených po tom, čo nenašli noviny v kaviarni alebo v hoteli. Tých, čo prestali chodiť do inak obľúbenej prevádzky kvôli absencii novín, bolo 37 percent a o deväť percent viac ľudí nahnevalo, keď v niektorej prevádzke noviny niekedy sú a inokedy nie.
shp ©

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

 Ako (ne)uraziť hosťku

Do noblesnej drahej reštaurácie-, kde po obsadení dvoch tretín stolov už neprijímajú žiadnych hostí, aby neklesli s kvalitou – vošla dvojica. Ona a On. Sadli si, objednali, päť čašníkov okolo nich „skákalo“, všetko bolo v poriadku... teda jedlo, servis, čistota, krásny výhľad a prostredie. Len jedna vec ich prinútila zamyslieť sa, či sem ešte raz zájdu a ako to vôbec zhodnotiť cez káva - kaviareň 7Trivago či sociálne siete. Obsluha sa totiž niekoľkokrát za večer opýtala: „Je všetko v poriadku? Chutilo vám? Priali by ste si ešte niečo? Nie je víno príliš teplé a polievka studená?“ Všetky tieto otázky však adresovala iba pánovi. Akoby ONA ani neexistovala...

Do kaviarne vošli obchodní partneri. Ona cudzinka a On našinec. Objednali si kávu, džús i zákusok. Všetko skvelé, chutné, pekné, poriadne. A predsa mali nedobrý pocit. Čašník položil každý pohár a každý tanier najprv pred hosťa, až potom pred jeho spoločníčku. A tak sa On cítil ešte trápnejšie než Ona. Keby to bola manželka, nuž sa spolu zasmejú, takto sa príšerne hanbil...

Do reštaurácie vošli mama so synom. Oslavovali nejaký sviatok, a tak si dopriali drahé no dobré jedlo a boli by sa cítili fajn. Kým však k nemu sa čašník obracal s oslovením „Pane!“, a tým ho z kategórie nedôležitých juniorov povýšil medzi vážených hostí, ona bola „Pani!“ Teda, pani, čo si dáte, pani, ešte vám dolejem...? Na rozdiel od vedľajšieho stolu s cudzinkami, ktoré si automaticky vyslúžili oslovenie „Madam!“

Všetky tri prípady sme riešili s prevádzkami v rámci rubriky Pošepky.
No a moja rada? Netreba oslavovať MDŽ. Stačí čašníkov (a často aj manažment) poslať na kurz základov etikety...
shp © 

 

 

 

Editoriál

Milí hotelieri a manažéri reštaurácii,

sonamožno vlastne ani netušíte, ako ste sa zrazu ocitli na stránke e-nšpirácií pre hotelový a reštauračný biznis. Skrátka, „vyššia moc“ to tak zariadila. Možno sa už nemohla pozerať na to, ako sa pomaly ale isto zamotávate do siete tzv. prevádzkovej slepoty. Ako denne riešite tisíc stále rovnakých problémov a ďalších tisíc, ktoré sa vynorili celkom nečakane a znenazdajky.

Pritom vám nemôžu neuniknúť novinky, ktoré sa v tomto biznise objavili – v prilákaní hosťa, v trendoch, smerovaní a úspechoch konkurencie. Veľmi dobre vás poznám. Však s mnohými som sa ako mediálna manažérka Zväzu hotelov a reštaurácií SR i ako novinárka, zaoberajúca sa dlhé roky hotelierstvom, cestovným ruchom a gastronómiou, stretávala. Osobne, telefonicky i mailami pod vlastnou „hlavičkou“.

Aj medzi hoteliermi – tak ako v každej inej brandži – sa nájdu ľudia, ktorí už „všetko vedia“, alebo lepšie povedané, nič už nepotrebujú vedieť. Ja ale za tie roky viem, že ich hviezdne pocity nemôžu byť viac vzdialené pravde... A že ich kariéra to napokon dokazuje.

Omnoho viac je ale tých, čo sa potešia každej novej informácii, čo chcú byť stále „na pulze dňa“ čo každý nový podnet dokážu premeniť na tvorivú inšpiráciu. Teda v prípade tejto stránky na e-nšpiráciu.

V mene hosťa ďakujem, že existujú a krôčulinkom ku krôčulinku posúvajú Slovensko na mape destinácií, ktoré sa oplatí navštíviť a ktorým sa svetové trendy hotelierstva a gastronómie nevyhýbajú.

Vaša

Soňa Hudecová-Podhorná

 

Hosť hotela sa vraj najviac teší na raňajky, obohaťte ich jelením fuetom

Poriadok a čistota na izbe. Pohodlie a harmonické prostredie. Bar otvorený celú noc, stačí len tauris zver klobásyzbehnúť výťahom. Fitness s rôznymi prístrojmi. Bazén, masáže, animácia, tenisový kurt a ďalšie športoviská. Alebo školenie mimo stereotypu firmy, večer pri krbe v cigarovom bare... Je toho veľa, na čo sa hotelový hosť môže tešiť. A predsa v prieskumoch jeho prianí

 / Čítať viac

Vinotéky musia čoraz častejšie viac s kapitolou „oranžové vína“

Víno je dnes veľmi „in“. Dokonca aj v krajinách a regiónoch, kde sa žiaden vinič neurodí a víno oranžové 3tradície velia piť celkom iné nápoje. No a tým dupľom tam, kde k obedu patrí namiesto vody pohár vína alebo kde vinári získavajú medaily jednu za druhou. Teda aj u nás.

 / Čítať viac

Informatórium

 

Lomnica***** v Tatranskej Lomnici

m_warhol 2

Po desaťročí pôsobenia v Bellevue Grand Hoteli**** S. Smokovec ukončil túto etapu pracovnej kariéry tamojší riaditeľ Ing. Miroslav Warhol. Stal sa hotelovým manažérom hotela Lomnica***** v Tatranskej Lomnici. Hotel Bellevue momentálne riadi jeho predchodca Ing. Viktor Kosmák, ktorý túto funkciu už raz prevzal v roku 2011 po odchode Ing. Jany Gantnerovej. Neskôr sa stal poslancom mestského zastupiteľstva. 

MenJu Bratislava

menjú ba

V reštaurácii hotela Aston v Bratislave zavial nový vietor. Prenajali si ju slovenskí top šéfkuchári – Martin Korbelič a Tomáš Sika a nazvali ju MenJu. Dostala aj nový outfit v duchu trendu neformálnosti, vzdušnosti a prirodzených materiálov. Zmenili aj slovenský zvyk nechávať reštauráciu stále otvorenú a svojich hostí vítajú len počas pracovných dní do 14.30. Aj keď otvorili už koncom jesene, na horeca scénu sa uviedli najmä otváracou večerou Zimného festivalu jedla.
 

Eck Restaurant Devín

eck restaurant devín h-i

Zážitkovú gastronómiu hlavného mesta plánuje posunúť vpred nový Eck Restaurant v Devíne. Majiteľ Patrik Tkáč do kuchyne povolal Daniela Tillingera, ktorý sa tak na Slovensko vrátil po rokoch pôsobenia v Belgicku, Veľkej Británii a Rakúsku. Reštaurácia s kapacitou 34 hostí a salónikom pre ďalších desať, funguje len večer a rezervačným spôsobom. V podzemí našla svoje miesto vínna pivnica, pre začiatok s ôsmimi tisíckami vín. Mimochodom, názov reštaurácie má korene v prastarom názve tamojšieho miesta – Gold Eck, teda zlatý roh.

Poprad*** v Poprade

hotel poprad pp

Jeden z tradičných a „nostalgických“ hotelov v meste pod Tatrami zatvoril v októbri svoje brány. A tak 144 lôžok a prísteliek ostáva stále prázdnych. Rovnako ako konferenčná miestnosť, salón, tri menšie salóniky a príjemná reštaurácia pre 100 ľudí. Na penzión pre starších sa má premeniť aj hotel Gerlach, smutne známy mafiánskou likvidáciou policajta v 90-tych rokoch.

Grandhotel**** Starý Smokovec

grandhotel ss ext zima

K doterajším apartmánom, „venovaným“ známym osobnostiam, pribudli nedávno apartmány detského spisovateľa Daniela Heviera a českého herca Miroslava Donutila. Hotel začal túto tradíciu na jeseň 2018, kedy pokrstil izby kráľa komédie Vlastu Buriana, českej športovej legendy Emila Zátopka a slovenskej uznávanej herečky Milky Vášáryovej (ktorá si o tamojšie dvere buchla pomyselné šampanské osobne). Neskôr hotel pripravil aj apartmán českej slávice Lucie Bílej.

♣ OOCR Region Liptov

liptov bača

Oslavuje 10 rokov po tom, čo nadviazala na predošlý Klaster Liptov. Za ten čas získala štátnu dotáciu 10,2 mil. € a samosprávy vybrali na dani z ubytovania 11 mil. €. Rok 2019 prekonal rekord – 2 milióny prenocovaní. Podpisuje sa pod to bezplatná preprava skibusmi, značka Liptovské droby s pečiatkou ochrany EU, projekt Nepoznaný Liptov či podujatie ZA7HORAMI, náučné chodníky, infraštruktúra pre cyklistov - 60 kusov cyklomobiliáru i 30 elektronabíjacích staníc. Aj vďaka nim sa Liptov stal celoročne príťažlivou destináciou s potenciálom opäť po pandémii „číselne rásť“.
 

rezort Salamandra HHT

m_majtánová

Znalec vie dešifrovať, že sídlo (aj rovnomenného hotela) je Horný Hodrušský tajch. Stal sa služobným domovom Michaely Majtánovej, ktorá na Horehronie prišla z hotela Devín. "Mojim cieľom a zároveň výzvou v najbližšom období je stabilizovať hotelový personál a poskytnúť našim zamestnancom čo najlepšie zázemie pre ich fungovanie. Len spokojní zamestnanci totiž dokážu hosťom prinášať kvalitné služby a zážitky na najvyššej úrovni," hovorí o filozofii najbližšieho obdobia .
 

Choice Hotels a Radisson Hotels

choice hotels logo

Tesne pred polovicou júna sa americká sieť so 600 000 posteľami v 41 krajinách, založená v roku 1939, rozhodla kúpiť americkú časť spoločnosti Radisson Hotels. Tá je dokonca o 30 rokov staršia a zrodila sa v Minneapolise. Prevod dosiahne výšku 675 mil USD. Na Slovensku je kupec zastúpený značkou Clarion a Mamaison, do odkúpenej siete patrí hotel Radisson Blu Carlton a Park Inn by Radisson Danube – všetky v Bratislave. Tých sa však zmeny netýkajú.
 

♣ Wellness hotel Borovica**** Štrbské Pleso

čašník olex pecerytsia

Víťazstvo v 1. ročníku Taste of Tatry cup – Prosecco race, teda v behu čašníkov s proseccom na tácke, putovali do wellness hotela Borovica čašníkovi Olexandrovi Pecerytsiovi z Ukrajiny. Na Slovensku žije už päť rokov a vyštudoval tu tatranskú hotelovú akadémiu. Prvú cenu – 3-dňový pobyt v oblasti Prosecco – mu pomohla v konkurencii 29 kolegov z rôznych reštaurácií a hotelov získať nielen „rýchlosť nôh“ na 1,3–kilometrovej trati s povinnými gastropointmi, ale najmä šikovnosť a stratégia.

♣ DoubleTree by Hilton Bratislava****

p_ďurčeková 3 

Od 1. júna sa stala generálnou riaditeľkou hotela Petra Ďurčeková. Prichádza z hotela Pod lipou v Modre-Harmónii. „Chcem pokračovať v dobre nastavenom statuse mestského biznis hotela. Na niektoré služby sa pozriem z nadhľadu a budem hľadať tvorivé vylepšenia.“ Počas covidu sa tak stala v poradí už treťou najvyššou manažérkou tohto bratislavského hotela a jeho reštaurácie Toscana.

♣ Kaštieľ Turčianska Štiavnička

kaštieľ turč štiavnička apart

Spustnutý Révayovský kaštieľ zo 16. storočia sa pod taktovkou nového majiteľa - stavebnej spoločnosti Ismont mení na hotelový rezort. Zároveň pri kaštieli vyrastú budovy s apartmánmi, ktoré si záujemcovia môžu natrvalo kúpiť. Vyhovieť pamiatkarom znamená 9-miliónovú investíciu, v nej je zahrnuté okrem obnovy kaštieľa aj vybudovanie oranžerie, udržiavanie jaskýň či starostlivosť o tisícku stromov zámockého parku.


čím žila horeca scéna v upynulých rokoch
 

2013 – 2023 © Hotelovo.sk
Grafický dizajn a redakčný systém od firmy AlejTech, spol. s r.o.
Tvorba web stránok