E-nšpirátor pre hotelový a reštauračný biznis

Ponúknite hosťovi - navarte, nalejte, naplánujte

Hotelovo.sk servíruje: zabíjačkovú zapekanú tortu od Michala Lukačoviča

Hotelovo.sk servíruje: zabíjačkovú zapekanú tortu od Michala Lukačoviča

Tuhá zima praje „tuhým" jedlám. V mrazoch a snehu sa väčšina hostí dá zlákať na výživnejšie, mastnejšie, sladšie, pikantnejšie či inak plnotučnejšie dobroty. Aj preto nechýba v...
 / Čítať viac / Témy: DezertyReštaurácieTrendy
Mobilná recepcia Gustaffo.com vytvára priestor pre lepšiu komunikáciu s hosťom

Mobilná recepcia Gustaffo.com vytvára priestor pre lepšiu komunikáciu s hosťom

Všetci hostia sú VIP – vravia aj v najväčšej rakúskej hotelovej sieti Vienna House. Vraj škoda každej chvíľky, keď sa recepcia nemôže venovať individuálnych rozhovorom s klientom....
 / Čítať viac / Témy: ConciergeTechnikaMarketing
K „šťastnej ceste“ pridajte hosťom-motoristom aj číslo 0800 100 007

K „šťastnej ceste“ pridajte hosťom-motoristom aj číslo 0800 100 007

 Agent 007 – takto metaforicky sa môže nazývať nová služba Národnej diaľničnej spoločnosti - Diaľničná patrola. Jej úlohou je bezplatne poskytnúť motoristovi pomoc v...
 / Čítať viac / Témy: Concierge

Ľudia - nápady - myšlienky - skúsenosti

Akcie, šité horúcou ihlou, prinášajú sklamanie na strane hotela i hosťa

Akcie, šité horúcou ihlou, prinášajú sklamanie na strane hotela i hosťa

  ... potvrdzujú celoživotné hotelierske skúsenosti Ing. Zuzany Šedivej, ktorá sa, žiaľ, po ťažkej chorobe pozerá od 20. februára 2017 na hotelierov z neba. Po riadení...
24. 1. 2014 / Čítať viac / Témy: VzdelávanieConciergeMarketingEkonomika
Cestovnému ruchu chýba motivácia k podnikaniu a zamestnávaniu

Cestovnému ruchu chýba motivácia k podnikaniu a zamestnávaniu

 ... sťažuje sa Ing. Pavol Baranec, konateľ spoločnosti hotel Podhradie v Považskom Podradí. V tomto odvetví podniká už siedmy rok a zdá sa mu, že situácia je z roka na rok...
 / Čítať viac / Témy: LegislatívaEkonomika
Domácka kuchyňa k vám priláka aj hostí z konkurenčných ubytovacích zariadení

Domácka kuchyňa k vám priláka aj hostí z konkurenčných ubytovacích zariadení

 ... tvrdí majiteľka penziónu Šindľovec vo Zverovke-Zuberci  Ing. Marica Daňová. Na nevernosť ubytovaného hosťa – aspoň pokiaľ ide o stravovanie sa v iných zariadeniach ...
 / Čítať viac / Témy: Reštaurácie

Napredujú - zlepšujú - rozvíjajú

V  HHE Awards sa Slovensko skloňovalo šesťkrát; máme z toho dve „zlaté“

V HHE Awards sa Slovensko skloňovalo šesťkrát; máme z toho dve „zlaté“

V 5. ročníku súťaže Historic Hotels of Eurpe sa podarilo nominovať až šesť slovenských hotelov. Na gréckom ostrove Santorini sa napokon v konkurencii 500 hotelov z 18 krajín...
24. 10. 2016 / Čítať viac / Témy: SúťažeMarketingWellness
Hotel Pošta**** posilní ubytovanie v Jasnej a rozšíri portfólio TMR

Hotel Pošta**** posilní ubytovanie v Jasnej a rozšíri portfólio TMR

V lyžiarskom stredisku pribudne počas zimnej sezóny 6-podlažný boutique hotel s 24 izbami a 14 apartmánmi a s netradičným prívlastkom Ski-in Ski-out. Stane sa súčasťou nového...
12. 10. 2016 / Čítať viac / Témy: ConciergeWellness
Najlepšími reštauráciami sú stále Fou Zoo, River Park a Villa Rosa

Najlepšími reštauráciami sú stále Fou Zoo, River Park a Villa Rosa

V dvanástom ročníku Gurmán Awards sa hostia slávnostného udeľovania cien nedočkali žiadnych prekvapení. Akoby slovenská gastroscéna iba prešľapovala... Medzi zariadeniami...
14. 6. 2016 / Čítať viac / Témy: SúťažeReštaurácie

Do vašej knižnice

E ako e-kniha, E ako evidencia (kuchynského odpadu)

E ako e-kniha, E ako evidencia (kuchynského odpadu)

Už ste s tým stokrát bojovali; pravidlá o odpadoch vás nútia každú chvíľu sledovať predpisy, zmeny, nové povinnosti... Veď každé hotelové a reštauračné zariadenie je v zmysle...
4. 11. 2016 / Čítať viac / Témy: VzdelávanieHygienaLegislatíva
Ty kokso, naše prababky strčia molekulárnu gastronómiu do vrecka !

Ty kokso, naše prababky strčia molekulárnu gastronómiu do vrecka !

 Pri molekulárnej gastronómii váš hosť nevie, čo vlastne konzumuje. Rovnakou záhadou môžu byť aj výsledky receptov našich prababičiek. Sú však omnoho chutnejšie a lacnejšie..
 / Čítať viac / Témy: ReštaurácieTrendyŠkoly
Kuriatko v kastrůlku – zorientuje vás v českej a slovenskej gastronómii

Kuriatko v kastrůlku – zorientuje vás v českej a slovenskej gastronómii

Urobte si test a vyskúšajte aj svoj personál: candát, holubinka osmahlá, veverka (vôbec nie stromová), kaldoun, krachle, lékořice a letucha... Neviete? Nuž pre mňa je to dobrá...
 / Čítať viac / Témy: VzdelávanieNápojeReštaurácieŠkoly

Spätná väzba

Kaviareň bez novín je ako...

... krásavica bez ucha? Alebo cukornička bez lyžičky? Hlava bez mozgu, paprikáš bez papriky... prirovnaní by sme vedeli vytvoriť aj milión. Pretože akosi intuitívne cítime – a pracovníci ho-re-ca ozvlášť - že káva a noviny patria k sebe. Logikou i emóciou. Veľa ľudí začína deň espresom espreso%202alebo kávou s mliekom a stále je dosť tých, čo začínajú deň aj informáciami o dianí doma a vo svete. Ale k vôni kávy patrí vôňa novinového papiera, resp. jeho tiché šušťanie. Nie brázdenie po internetových informačných adresách.

V niektorých prevádzkach to pochopili a ponúkajú návrat do čias, keď sa noviny čítali pomocou novinových rámov. Hneď im to dodá inú „atmošku“, čo už ide o kaviarne alebo hotelové loby. Áno, aj tam patrí na pult dostatočný výber čerstvých denníkov. Žiaľ, najmä na južnom Slovensku hosť často márne hľadá slovenskú tlač, k dispozícii sú len periodiká v maďarčine. O to väčší je ale šok, keď ju nenájde ani v hoteloch írečitých našských regiónov.
Kto pochopil úspech spojenia kávy a novín, neváha obetovať pár eur denne na niekoľko výtlačkov. A na týždenníky a mesačníky pre prípad, že sú noviny „rozchytané“. Myslel aj na formulovanie zásady – noviny sú pre hosťa, nie pre personál. Ani to nie je ojedinelý obrázok zo slovenských kaviarní: hosť čakajúci, kým mu servírka či barista uvoľnia noviny, do ktorých sa začítali.

Hotelovo.sk podniklo prieskum medzi 500 návštevníkmi stránky. Až 83 percent odpovedalo, že si kávu najradšej doprajú k novinám (teda nie cigaretke), 77 percent vraj ostalo zarazených po tom, čo nenašli noviny v kaviarni alebo v hoteli. Tých, čo prestali chodiť do inak obľúbenej prevádzky kvôli absencii novín, bolo 37 percent a o deväť percent viac ľudí nahnevalo, keď v niektorej prevádzke noviny niekedy sú a inokedy nie.
shp ©

 

 

 

 

Editoriál

Milí hotelieri a manažéri reštaurácii,

sonamožno vlastne ani netušíte, ako ste sa zrazu ocitli na stránke e-nšpirácií pre hotelový a reštauračný biznis. Skrátka, „vyššia moc“ to tak zariadila. Možno sa už nemohla pozerať na to, ako sa pomaly ale isto zamotávate do siete tzv. prevádzkovej slepoty. Ako denne riešite tisíc stále rovnakých problémov a ďalších tisíc, ktoré sa vynorili celkom nečakane a znenazdajky.

Pritom vám nemôžu neuniknúť novinky, ktoré sa v tomto biznise objavili – v prilákaní hosťa, v trendoch, smerovaní a úspechoch konkurencie. Veľmi dobre vás poznám. Však s mnohými som sa ako mediálna manažérka Zväzu hotelov a reštaurácií SR i ako novinárka, zaoberajúca sa dlhé roky hotelierstvom, cestovným ruchom a gastronómiou, stretávala. Osobne, telefonicky i mailami pod vlastnou „hlavičkou“.

Aj medzi hoteliermi – tak ako v každej inej brandži – sa nájdu ľudia, ktorí už „všetko vedia“, alebo lepšie povedané, nič už nepotrebujú vedieť. Ja ale za tie roky viem, že ich hviezdne pocity nemôžu byť viac vzdialené pravde... A že ich kariéra to napokon dokazuje.

Omnoho viac je ale tých, čo sa potešia každej novej informácii, čo chcú byť stále „na pulze dňa“ čo každý nový podnet dokážu premeniť na tvorivú inšpiráciu. Teda v prípade tejto stránky na e-nšpiráciu.

V mene hosťa ďakujem, že existujú a krôčulinkom ku krôčulinku posúvajú Slovensko na mape destinácií, ktoré sa oplatí navštíviť a ktorým sa svetové trendy hotelierstva a gastronómie nevyhýbajú.

Vaša

Soňa Hudecová-Podhorná

 

Ako prekonávať prevádzkovú slepotu? Hoci aj cez Hospitality & Tourism Summit!

Ako zlákať hosťa? Ako mu pripraviť zážitok, na ktorý zareaguje? Ako spolupracovať s ostatnými subjektmi turizmu pri tvorbe komplexného programu návštevníka? Čo urobiť preto, aby sa vaše zariadenie nestalo len migračným uzlom ale vyhľadávaným zamestnávateľom? A ako motivovať lojálnych a rozlúčiť sa s lemplami? Čím spacifikovať „nasr...“hosťa, akým jazykom s ním hovoriť?

Prečo, kto, ako, za čo, koľko, o čom... a kopa ďalších opytovacích zámen odznela na Hospitality & Tourism Summit v Bratislave. Stretli sa na ňom aj hotelieri zvučného mena;

30. 1. 2017 / Čítať viac

Podčiarkli ste si 28. február ? Je to kľúčový deň evidencie kuchynského odpadu !

Zlatice to majú jednoduchšie. Určite si ľahšie zapamätajú, že svoje meniny musia „osláviť“ aj podaním ročného hlásenia o nakladaní s kuchynským odpadom. Splnia si tak ohlasovaciu povinnosť prevádzkovateľa stravovacieho zariadenia, ako o tom hovorí vyhláška MŽP 366/2015. Tá zmenila aj dátum ohlasovacej povinnosti.

Mimochodom, zásadné zmeny v nakladaní s kuchynským odpadom platia už tri roky. A predsa sa prekvapivo nájdu manažéri hotelov, reštaurácií, kaviarní, barov, jedální, cukrární, bufetov, pizzerií a cateringových servisov, ktorí mylne považujú nedojedené jedlá a odpad

17. 1. 2017 / Čítať viac

Nezabúdate na dobre zamierené internetové promo ?

Množstvo hotelového merkantilu či ponúk v miestnych inzertných novinách, hodiny strávené nad sloganmi a grafikou... a efekt ako Janko Hraško. Nuž a lepšie to už asi nebude. Z prieskumu SACR, ktorého sa od leta do jesene zúčastnilo 2 426 respondentov, totiž vyplýva, že starým informačných nosičom odzváňa(ak už neodzvonilo).
Až 83 percent Slovákov označilo za hlavný zdroj informácií pri výbere dovolenky internet. Nasledujú odporúčania známych a recenzie (41 %), televízia (14 %), katalógy cestovných

8. 12. 2016 / Čítať viac

Hľadáte spoľahlivého, slušného, rýchleho a skromného čašníka? Siahnite po „mobilnom“ !

 Márne volanie obsluhy, ktoré v hosťovi vyvoláva nervozitu a nespokojnosť. Kopa papierovej agendy, čo zaťažuje personál a vedie k omylom. Strata času manažéra pri práci s webom, ktorý by mohol venovať súrnejšej robote... Je toho dosť, čo by sa dalo odstrániť automatizáciou procesu hosť–obsluha- kuchyňa -marketing. Zbožné želanie..?

Nuž ale veď sme v 21. storočí. Ak hosť zadá pri stole objednávku, už ju netreba nahlasovať do kuchyne a nahadzovať do pokladne. Keď dopíše manažér týždenné menu, automaticky sa objaví na webe reštaurácie, na facebooku, v mailoch i pri stoloch cez QR kód. A to nielen vtedy, keď ste súčasťou reťazca alebo bohatým hotelom, ale aj

 / Čítať viac

Aj vy sa hodnotíte lepšie než vaši hostia?

Len 19 percent slovenských zákazníkov hodnotí personál ubytovacích zariadení na „výbornú“, gastronómii dáva takúto známku 22 percent. Ale až 76 percent hotelov si za personál udelil najvyššiu známku a za gastronómiu 61 percent. Z prieskumu spoločnosti Creative Web, ktorá prevádzkuje aj portál ZlavaDna.sk, jasne vyplynulo, že hotelieri sa vidia lepšie, než ich hodnotia hostia. To platí vo všetkých kritériách – v hodnotení wellness, interiéru, informovanosti aj vybavenosti pre rodiny. Napríklad, až 45 percent hotelových manažérov sa považuje za ideálne miesto pre rodiny s deťmi,

 / Čítať viac

Informatórium

Nitrianske rekordy turizmu

nitra

V uplynulom roku prežili turisti, biznis cestujúci i účastníci firemných podujatí a kongresov v Nitre až 234 643 nocí. Hotelieri sa tešia, že číslo rastie najmä vďaka MICE. Svetový kongres Esperanta sem prilákal takmer 1300 ľudí zo 60 krajín. Hotel Mikado hostil medicínsky kongres, o dobré čísla turizmu sa postaral aj medzinárodný festival Divadelná Nitra, Autosalón, Agrokomplex či cyrilo-metodské slávnosti.

♣ Grand hotel Bellevue**** V. Tatry  

bellevue%20ext

Slovenský systém kvality služieb v cestovnom ruchu, pod gesciou MDVRR SR, udelil hotelu Značku kvality I. stupňa. Platí tri roky. Hotel, vďaka ktorému sme sa skvele zapísali do histórie zasadaní NATO, ju získal nielen za dobrý hardware – 140 izieb, kongresovú sálu pre 600 ľudí, wellness či reštauračné zázemie, ale najmä za kvalitu a úroveň služieb.

Grand Hotel River Park***** BA  

river%20park%20gh%20-%20reštika

Na tunajšej ho-re-ca scéne sa bývalý Kempinski postaral o menšiu „bombu“. V jeho farbách už totiž varí Jaroslav Židek, ktorý nedávno opustil svoju reštauráciu v prenajatých priestoroch hotela Albrecht. Plánoval síce cestovať, ďaleko sa však nepresunul. V pozícii šéfkuchára nahradil skúseného majstra varešky a lektora Thuries Academy Igora Čehyho.

♣ ITF Slovakiatour  a spol.

slovakiatour

Aktívny aj pasívny turizmus sa od 26. do 29. januára opäť stane témou veľtrhu ITV Slovakiatour (vrátane Wellness a Fittnes a výstavy Poľovníctvo a Oddych). V 23. ročníku sa predstaví 350 vystavovateľov z 21 krajín vrátane nováčikov - Mexika, Kuby a Poľska. O rok dlhšia je tradícia veľtrhu Danubius Gastro; tento ročník je najsilnejší od roku 2009. Prehliadke potravinárskej produkcie, obalovej techniky a technológií pre horeca bude opäť kraľovať zápolenie najlepších kuchárov (Poézia v gastronómii), barmanov (Master Cup 77), baristov (Slovak Barista Cup) a pekárov (Bratislavský rožok)      

Zimný festival jedla ´17

zfj%20logo

Od 13. 1. do 15. 2. predstaví „trojboj“ - ikonickú špecialitu, chuť regiónu a jedlo starých mám až 37 reštaurácií v 7 krajoch. Vrátane nováčikov – reštaurácie Rosalia hotela Galicia Nueva v Halíči, Carpano v Košiciach, rezortu Oravský háj v Brezovici, reštaurácie SĽUK v Bratislave-Rusovciach. Obed či večeru si hostia už tradične objednávajú na http://www.zimnyfestivaljedla.sk. Lákadlom sú podľa organizátora Radoslava Nackina aj výlety Gurmán busmi či Gurmán Diva ples v Bánovciach nad Bebravou.

♣ Hotel Lomnica**** Vysoké Tatry   

lomnica%20tl%20chodby

Tesne pred koncom roka sa 123-ročný hotel dožil - po štvrťstoročnej prestávke – svojej renesancie. Po rekonštrukcii hosťom slúži 62 izieb a 5 apartmánov, nazvaných podľa rakúsko-uhorských panovníkov– Maximiliánovi, Rudolfovi, Ferdinandovi, Márii Terézii, Márii Antoinette. V hoteli nechýba concierge, elektronabíjacie stanice, wellness centrum pod klenbami, reštaurácia Sissi, kaviareň Mozart a vináreň Franz Josef, dokonca ani obchodík s darčekmi vlastnej značky. Hotel vedie Zuzana Kovaľová.  

♣ Belassi**** Bojnice

belassi%20bojnice

Odchod bojnického hotela od značky Best Western znamenal pre túto sieť slovenskú labutiu pieseň. Po minuloročnom utvorení novej organizačnej štruktúry v strednej Európe so sídlom v nemeckom Eschborne a zvýšení licenčných poplatkov jej ako jediný zo slovenských zariadení ostal verný. Prívlastok Best Western plus je však už aj pod Bojnickým zámkom minulosťou a hosť túto sieť na Slovensku nenájde.       

Koniec SACR          

good%20idea%20sk%20-%20sacr
K Novému roku skončila svoju existenciu v podobe príspevkovej organizácie. Jej aktivity sa včlenili priamo do Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Podľa ministra Árpáda Érseka sa tak marketing a propagácia Slovenska ako destinácie cestovného ruchu zefektívnia. Využívaním „pôdy“ ministerstva sa aj peniaze na administratívu presunú priamo do plnenia úloh v propagácii nášho turizmu.

Čo sa udialo vlani


 

2013 – 2017 © Hotelovo.sk
Grafický dizajn a redakčný systém od firmy AlejTech, spol. s r.o.
Tvorba web stránok