E-nšpirátor pre hotelový a reštauračný biznis

Ponúknite hosťovi - navarte, nalejte, naplánujte

Pri každej ceste do chladničky si hosť spomenie na váš hotel

Pri každej ceste do chladničky si hosť spomenie na váš hotel

Bonbón na vankúši, voňavé mydielko v tvare srdiečka, pero či zápisník, pohárik s logom... slovenské hotely nepoužívajú veľa reklamných nosičov, aby boli hosťovi „na očiach" aj v...
10. 10. 2019 / Čítať viac / Témy: TrendyMarketing
Hotelovo.sk servíruje:  Hubové placky s pažítkou od Martina Kochana

Hotelovo.sk servíruje: Hubové placky s pažítkou od Martina Kochana

Medvedí cesnak, pažítka, mladá cibuľka, žerucha, majorán... ale aj čírovnica májová, hliva buková, smrčky a smrčkovce, šupinačka menlivá, štítovka jelenia i vŕbová... je toho dosť...
 / Čítať viac / Témy: DezertyReštaurácieTrendy
Milióny užívateľov bezdymových

Milióny užívateľov bezdymových "cigariet" hľadajú v hoteloch svoj meet point

Fajčiari do fajčiarne, milovníci cigár do cigarového loby, fanúšikovia vodných fajok do šiša baru a nefajčiari kamkoľvek. Ale kde sa v reštaurácii či hoteli uchýlia konzumenti...
 / Čítať viac / Témy: TrendyMarketingLegislatíva

Ľudia - nápady - myšlienky - skúsenosti

Jedlo z mojej dielne musí prekvapiť rôznorodou štruktúrou

Jedlo z mojej dielne musí prekvapiť rôznorodou štruktúrou

takto môže znieť jedno z „tajomstiev šéfkuchára" majstra varešky Jozefa Masaroviča. Už niekoľko rokov vedie tím reštaurácie, v ktorej hosť zažije druhú mocninu zážitku. Ak o nej...
24. 1. 2020 / Čítať viac / Témy: Reštaurácie
Aj MICE klient vyžaduje k špičkovým službám úsmev na tvári čašníka

Aj MICE klient vyžaduje k špičkovým službám úsmev na tvári čašníka

… hovorí Miroslav Warhol, riaditeľ Grand Hotela Bellevue vo Vysokých Tatrách. Výzvu riadiť „rozbehnutý vlak" prijal po siedmich rokoch pôsobenia v tomto tatranskom hoteli –...
9. 9. 2019 / Čítať viac / Témy: PersonálMarketing
V butikových hoteloch vôbec nejde o mramorovú recepciu

V butikových hoteloch vôbec nejde o mramorovú recepciu

zdôrazňuje Mgr. Sylvia Holopová, Hotelierka roka ´17, ktorá si po 35 rokoch na Hotelovej akadémii v Kežmarku – z toho 25 v pozícii riaditeľky – splnila sen o vlastnom...
 / Čítať viac / Témy: PersonálMarketing

Napredujú - zlepšujú - rozvíjajú

TMR štartuje turizmus otvorením GH Praha a FIS vo Vysokých Tatrách

TMR štartuje turizmus otvorením GH Praha a FIS vo Vysokých Tatrách

V prvý májový štvrtok otvárajú svoje brány dva z trinásťčlenného portfólia hotelov spoločnosti TMR – Grandhotel Praha v Tatranskej Lomnici a hotel FIS na Štrbskom Plese. Postupne...
7. 5. 2020 / Čítať viac / Témy: MarketingLegislatíva
V hoteli Termál*** Vyhne otvoria vonkajší relaxačný bazén

V hoteli Termál*** Vyhne otvoria vonkajší relaxačný bazén

Myšlienka posilniť služby wellness hotela, oslovujúceho klienta najmä príjemnou akoby rodinnou atmosférou, sa zrodila už dávno pred koronakrízou. Aj vďaka liečivej termálnej vode,...
22. 4. 2020 / Čítať viac / Témy: MarketingWellness
Grand hotel BELLEVE**** oslovuje hostí výhodnými pobytovými balíčkami

Grand hotel BELLEVE**** oslovuje hostí výhodnými pobytovými balíčkami

Ako všetky hotely na Slovensku, aj Grand Hotel BELLEVUE v Hornom Smokovci zatvoril – až do odvolania – svoje brány. Ale na rozdiel od iných nepristúpil k prepúšťaniu zamestnancov....
22. 4. 2020 / Čítať viac / Témy: MarketingWellness

Do vašej knižnice

Knihu Zo záhrady do kuchyne použite ako návod i ako appetizer

Knihu Zo záhrady do kuchyne použite ako návod i ako appetizer

 Aj hostia - zarytí mäsožravci v lete cítia, že ich telo potrebuje odľahčené, svieže jedlá. Nuž prestaňte s nátlakom mäsa a prispôsobte svoj reštauračný repertoár zmenenému...
 / Čítať viac / Témy: Reštaurácie
Kuriatko v kastrůlku – zorientuje vás v českej a slovenskej gastronómii

Kuriatko v kastrůlku – zorientuje vás v českej a slovenskej gastronómii

Urobte si test a vyskúšajte aj svoj personál: candát, holubinka osmahlá, veverka (vôbec nie stromová), kaldoun, krachle, lékořice a letucha... Neviete? Nuž pre mňa je to dobrá...
 / Čítať viac / Témy: VzdelávanieNápojeReštaurácieŠkoly
Kulinárna kultúra regiónov Slovenska – biblia k raňajkám, obedu i večeri

Kulinárna kultúra regiónov Slovenska – biblia k raňajkám, obedu i večeri

 Na trón gastronomických trendov si sadla regionálna kuchyňa. Lokálne potraviny, lokálne špeciality, jedlá starých mamičiek... Ale kto ich má poznať, keď sa dnešní mladí...
 / Čítať viac / Témy: NápojeReštaurácieTrendy

Spätná väzba 

Umývadlo za tisícku, mydlo za desať centov

Dnes hojno, zajtra h... Asi takto veľmi stručne a jadrne by sa dali zhrnúť postrehy hostí i hotelového a reštauračného personálu. Mnohí majitelia si otvorením zariadenia plnia sen. Niekedy založený na skutočnom záujme, inokedy ako formu investície, iracionálnu túžbu alebo prostriedok na ohúrenie svojich obchodných partnerov. Prípadne ako hračku pre kúpeľňafrajerku.

V tej chvíli by si však mali najať... možno ani netreba profesionála za drahé palmáre. Stačila by skúsená gazdinka, ktorú odborníci prirovnávajú k riaditeľovi stredne veľkého podniku. Toľko predvídavosti, organizačnej schopnosti totiž treba na vedenie domácnosti... Nuž a to sú skúsenosti, ktoré by mnohí majitelia hotelov a reštaurácií potrebovali ako soľ. Trošku ich za krídla stiahnuť z oblakov...

Treba kúpiť umývadlá. Nuž čo urobí gazdinka? Hľadá spojenie dobrej ceny a kvality. A nájde také, o ktorých by každý povedal, že stáli majland, pritom sú cenovo veľmi prístupné. Čo urobí majiteľ, lietajúci do neba snobizmu? Vyberie tie najdrahšie, či už sám alebo za výdatnej pomoci zboru poradcov od architektov až po tú frajerku.

Lenže nejde len o momentálne financie. Doba, za ktorú sa investícia vráti, sa neúmerne predlžuje. Povinnosti zamestnancov dosiahnuť plánované a vynucované ročné tržby sa košatia... nikto v tomto hoteli nie je šťastný, nikto nedokáže splniť očakávania majiteľa, pritom by sa mal sám postaviť pred zrkadlo a zarámovať ho ako obraz vinníka.

Nuž a potom je hosť veľmi prekvapený i sklamaný, že všade vidí dizajnové kúsky, z ktorých sa však nenaje a ktoré pri tom krátkom pobyte vôbec nemôže oceniť. Zato „ocení“ fakt, že má k dispozícii to najlacnejšie mydlo (najlepšie jeden kúsok pre dve osoby), že raňajková ponuka zíva prázdnotou, bazén je zatvorený, lebo sa nedali peniaze na nutnú revíziu či opravu a na recepcii je ceduľka „prídem hneď“. Nuž veď treba ušetriť aj na mzdách... Zo začarovaného kruhu sa ale, milí nerozumní, ťažko vystupuje...

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

Menej personálu – nižšie ceny?

Hádam niet manažéra alebo vlastníka reštaurácie, čo by nenariekal nad vysokými mzdovými nákladmi a relatívne nízkymi cenami svojich jedál. Tie vraj nezohľadňujú NIE SUROVINY ale skôr všetky ostatné náklady, odvody, dane a poplatky. Pritom však reštauračné ceny už často siahajú na akceptovateľný strop, za ktorým by prevádzka zívala totálnou prázdnotou. A je celkom jedno, či ide o ľudovku sreštaurácia - ilustračka menučkami alebo zážitkovú reštauráciu, kam môže chodievať len dobre situovaná klientela.

Hostia však vidia a cítia aj iné súvislosti. Predovšetkým tí, čo o tom píšu do rubriky Pošepky na vašom-našom Hotelovo.sk . Čoraz častejšie sa tam objavuje takáto myšlienka: Cena jedla odzrkadľuje nielen suroviny použité v jedle, ale aj mzdové náklady a samozrejme, určitú kvalitu a úroveň servisu. Dnes trpia prevádzky na nedostatok personálu. Čo zase znamená úsporu mzdových nákladov, ale aj pokles kvality reštauračnej služby, či už by išlo o jedlo, obsluhu, otváracie hodiny alebo hoci aj len servis odkladania kabátov a čistotu toaliet. V tom prípade však mnoho hostí pociťuje rozpaky, keď si reštaurácia pýta za jedlo rovnakú cenu ako keby išla na sto percent. Menej kvalitná služba by mala byť zohľadnená v nižšej cene.

Alebo to znamená, že keď bude mať reštaurácia plný „stav staffu“, ceny ešte dvihne? – pýtajú sa návštevníci stránky z radov hostí. Hotelovo.sk nemá vešteckú guľu, a tak rado privíta a uverejní vaše názory a odpovede.

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

Anjelikom zľava, čertíkom… prirážka?

Bohvie (a možno ani ten nie), ktorá reštaurácia ako prvá vymyslela zľavu pre rodiny s poslušnými, tichými deťmi... V talianskej Padove umravňuje malých hostí Antonio Ferrari tak, že sa na záverečnom účte dočítajú (resp. ich rodičia) sconto bimbi aducati – 5 percent. Už niekoľko rokov praktizuje rovnakú zľavu pre „well behaved kids“ reštaurácia v Poulsbo vo dieťa%20v%20reštWashingtone a určite ich bude ďaleko viac. Priaznivci tejto myšlienky oceňujú motivovanie deťúreniec k slušnosti a pokoj pre ostatných hostí. Nepriaznivci namietajú, že dieťa kašle na zľavu pre rodičov, ktorí často aj napriek výbornej výchove nedokážu z diabla vykresať anjela. Najmä keď sa nudí... Mimochodom, nedostať kvôli dieťaťu zľavu vedie k strate zákazníka. Do tej reštaurácie už nepôjde, pretože ho zasiahla na najcitlivejšom mieste. A nepôjde tam nielen s dieťaťom, ale ani inokedy. Vyplynulo to z prieskumu, ktorý Hotelovo.sk podniklo medzi 120 jeho návštevníkmi – hosťami reštaurácií.  Až 84 percent uviedlo, že ak ich deti neohodnotí reštaurácia ako slušné, dobré a hodné zľavy, zariadenie viac nenavštívia – s deťmi ani bez.

Až 73 percent sa vyslovilo za ocenenie vychovaných, slušných a pokojných detí, ale 22 percent z nich za zľavu z účtu, o ktorej sa vopred vie, 8 percent za neohlasovanú zľavu a zvyšok za darček pre deti samotné. Či už formou vrátenia peňazí (napr. po dohovore s rodičmi) alebo zaujímavého darčeka. Viac ako rodičov treba totiž motivovať malých čertíkov.

To mi pripomenulo bývalú riaditeľku hotela Radisson BLU Carlton Sonju Divé-Dahl. Čudovala sa, že slovenskí hostia nechodievajú často s deťmi do reštaurácií. Hneď som sa spýtala, čo robí, napríklad, bratislavský hotelový klenot pre to, aby tento (ne)zvyk zlomil.. Nuž nič. Tak čo by tam deti robili...?! Až 82 percent respondentov si myslí, že viesť deti k bontónu je aj vecou reštaurácie. Predovšetkým by sa mali postarať, aby sa zaslúžilí čertíci nenudili.

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

Čašníka neutkali z polypropylénu

Hotely a reštaurácie (samozrejme, stelesnené svojim manažmentom) už niekoľko rokov nariekajú, že čašníci či kuchári sa pred nimi schovávajú ako povestná ihla v kope sene. Nie a nie ich nájsť... Na Hotelovo.sk sa však obracia aj druhá strana personalistickej mince so zvolaním: „Pomôžte mi objaviť zodpovedného, férového zamestnávateľa.“ Nedávnoobsluha sa v mailovej pošte objavila reakcia od Mira (zatiaľ bez priezviska), v ktorej píše: „Prečo nechcú čašníci a kuchári pracovať na Slovensku? Podľa môjho názoru sú ponúkané platy nízke. Ale je tu aj druhý problém – aj keď sa tu používa systém „dlhý – krátky“, prečo by mal zamestnanec pracovať od pol siedmej do jedenástej v noci? Majitelia si myslia, že im aj medzi 15.00 a 18.00 prídu hostia, je to však holý nezmysel. Výnimkou je tuším hotel Patria na Štrbskom Plese, ktorý má popoludní zatvorené.“

Miro dodáva, že pracoval ako čašník v Nemecku v hoteli medzinárodnej siete od 7.00 do 16.00 a potom mal „padla“; druhá zmena robila do 23.00. „V Rakúsku, ale aj inde na západe nebýva hotelová reštaurácia otvorená nonstop. Medzi druhou a šiestou sa môže kuchár a čašník natiahnuť na izbe a potom sa vrátiť do práce odpočinutejší. Preto poznám veľa slovenských čašníkov a kuchárov, z ktorých sú dnes profesionálni vodiči, skladníci... Myslím si, že Slováci by radi pracovali doma, ale za „normálnych“ platových a pracovných podmienok.“

Do tretice spomína celkový úpadok kultúry a úrovne hotelových reštaurácií. Podľa Mira tam nepatrí lacné prestieranie a čašnícke vestičky. „Málokde vidieť snehovobiely obrus, strieborný príbor. A kedysi nosili „páni čašníci“ smoking... keď to takto pôjde ďalej, budú hosťom variť a obsluhovať ich roboti.“

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

Káva bez novín je ako…

... krásavica bez ucha? Alebo cukornička bez lyžičky? Hlava bez mozgu, paprikáš bez papriky... prirovnaní by sme vedeli vytvoriť aj milión. Pretože akosi intuitívne cítime – a pracovníci ho-re-ca ozvlášť - že káva a noviny patria k sebe. Logikou i emóciou. Veľa ľudí začína deň espresom espreso%202alebo kávou s mliekom a stále je dosť tých, čo začínajú deň aj informáciami o dianí doma a vo svete. Ale k vôni kávy patrí vôňa novinového papiera, resp. jeho tiché šušťanie. Nie brázdenie po internetových informačných adresách.

V niektorých prevádzkach to pochopili a ponúkajú návrat do čias, keď sa noviny čítali pomocou novinových rámov. Hneď im to dodá inú „atmošku“, čo už ide o kaviarne alebo hotelové loby. Áno, aj tam patrí na pult dostatočný výber čerstvých denníkov. Žiaľ, najmä na južnom Slovensku hosť často márne hľadá slovenskú tlač, k dispozícii sú len periodiká v maďarčine. O to väčší je ale šok, keď ju nenájde ani v hoteloch írečitých našských regiónov.
Kto pochopil úspech spojenia kávy a novín, neváha obetovať pár eur denne na niekoľko výtlačkov. A na týždenníky a mesačníky pre prípad, že sú noviny „rozchytané“. Myslel aj na formulovanie zásady – noviny sú pre hosťa, nie pre personál. Ani to nie je ojedinelý obrázok zo slovenských kaviarní: hosť čakajúci, kým mu servírka či barista uvoľnia noviny, do ktorých sa začítali.

Hotelovo.sk podniklo prieskum medzi 500 návštevníkmi stránky. Až 83 percent odpovedalo, že si kávu najradšej doprajú k novinám (teda nie cigaretke), 77 percent vraj ostalo zarazených po tom, čo nenašli noviny v kaviarni alebo v hoteli. Tých, čo prestali chodiť do inak obľúbenej prevádzky kvôli absencii novín, bolo 37 percent a o deväť percent viac ľudí nahnevalo, keď v niektorej prevádzke noviny niekedy sú a inokedy nie.
shp ©

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

 Ako (ne)uraziť hosťku

Do noblesnej drahej reštaurácie-, kde po obsadení dvoch tretín stolov už neprijímajú žiadnych hostí, aby neklesli s kvalitou – vošla dvojica. Ona a On. Sadli si, objednali, päť čašníkov okolo nich „skákalo“, všetko bolo v poriadku... teda jedlo, servis, čistota, krásny výhľad a prostredie. Len jedna vec ich prinútila zamyslieť sa, či sem ešte raz zájdu a ako to vôbec zhodnotiť cez káva - kaviareň 7Trivago či sociálne siete. Obsluha sa totiž niekoľkokrát za večer opýtala: „Je všetko v poriadku? Chutilo vám? Priali by ste si ešte niečo? Nie je víno príliš teplé a polievka studená?“ Všetky tieto otázky však adresovala iba pánovi. Akoby ONA ani neexistovala...

Do kaviarne vošli obchodní partneri. Ona cudzinka a On našinec. Objednali si kávu, džús i zákusok. Všetko skvelé, chutné, pekné, poriadne. A predsa mali nedobrý pocit. Čašník položil každý pohár a každý tanier najprv pred hosťa, až potom pred jeho spoločníčku. A tak sa On cítil ešte trápnejšie než Ona. Keby to bola manželka, nuž sa spolu zasmejú, takto sa príšerne hanbil...

Do reštaurácie vošli mama so synom. Oslavovali nejaký sviatok, a tak si dopriali drahé no dobré jedlo a boli by sa cítili fajn. Kým však k nemu sa čašník obracal s oslovením „Pane!“, a tým ho z kategórie nedôležitých juniorov povýšil medzi vážených hostí, ona bola „Pani!“ Teda, pani, čo si dáte, pani, ešte vám dolejem...? Na rozdiel od vedľajšieho stolu s cudzinkami, ktoré si automaticky vyslúžili oslovenie „Madam!“

Všetky tri prípady sme riešili s prevádzkami v rámci rubriky Pošepky.
No a moja rada? Netreba oslavovať MDŽ. Stačí čašníkov (a často aj manažment) poslať na kurz základov etikety...
shp © 

 

 

 

Editoriál

Milí hotelieri a manažéri reštaurácii,

sonamožno vlastne ani netušíte, ako ste sa zrazu ocitli na stránke e-nšpirácií pre hotelový a reštauračný biznis. Skrátka, „vyššia moc“ to tak zariadila. Možno sa už nemohla pozerať na to, ako sa pomaly ale isto zamotávate do siete tzv. prevádzkovej slepoty. Ako denne riešite tisíc stále rovnakých problémov a ďalších tisíc, ktoré sa vynorili celkom nečakane a znenazdajky.

Pritom vám nemôžu neuniknúť novinky, ktoré sa v tomto biznise objavili – v prilákaní hosťa, v trendoch, smerovaní a úspechoch konkurencie. Veľmi dobre vás poznám. Však s mnohými som sa ako mediálna manažérka Zväzu hotelov a reštaurácií SR i ako novinárka, zaoberajúca sa dlhé roky hotelierstvom, cestovným ruchom a gastronómiou, stretávala. Osobne, telefonicky i mailami pod vlastnou „hlavičkou“.

Aj medzi hoteliermi – tak ako v každej inej brandži – sa nájdu ľudia, ktorí už „všetko vedia“, alebo lepšie povedané, nič už nepotrebujú vedieť. Ja ale za tie roky viem, že ich hviezdne pocity nemôžu byť viac vzdialené pravde... A že ich kariéra to napokon dokazuje.

Omnoho viac je ale tých, čo sa potešia každej novej informácii, čo chcú byť stále „na pulze dňa“ čo každý nový podnet dokážu premeniť na tvorivú inšpiráciu. Teda v prípade tejto stránky na e-nšpiráciu.

V mene hosťa ďakujem, že existujú a krôčulinkom ku krôčulinku posúvajú Slovensko na mape destinácií, ktoré sa oplatí navštíviť a ktorým sa svetové trendy hotelierstva a gastronómie nevyhýbajú.

Vaša

Soňa Hudecová-Podhorná

 

Aj vaše zariadenie volá o pomoc?

Oblastné organizácie cestovného ruchu na Liptove, vo Vysokých Tatrách, Bratislave a Košiciach poslali ministrovi dopravy a výstavby SR otvorený list. Poukazujú v ňom na kritickú situáciu, v ktorej sa pre korona krízu ocitlo odvetvie cestovného ruchu a tisíce jeho zamestnancov. V štyroch destináciách je podľa Satelitného účtu cestovného ruchu vytvorených najviac pracovných miest z celoslovenského počtu 387 000. Podiel odvetví CR na zamestnanosti tvorí cca 16 percent a teda práve v týchto destináciách pôsobí najviac postihnutých firiem v priamych alebo súvisiacich službách CR. Hovoria o tom aj výsledky ich

7. 4. 2020 / Čítať viac

Aj z vašich kuchárov sa stali pekári ?

Mnohé hotely a reštaurácie kompletne zatvorené a zamestnanci doma. V potravinárskej sfére presný opak – brány dokorán a jeden pracovník robí za dvoch... požiadavky obchodnej siete nie sú schopní naplniť. A tak sa, našťastie veľmi rýchlo a tvorivo, potravinári a hotelieri sa spojili za dobrú vec – budú spoločne ťahať za jeden povraz.

Potravinárska komora Slovenska sa totiž spojila s Asociáciou hotelov a reštaurácií Slovenska. Spoločne vytvorili jednoduchý nástroj – zdieľaný súbor, ktorým sa budú informovať a pomôžu si. Podľa Únie potravinárov Slovenska Stanislava Voskára doň potravinári vpisujú počet 

20. 3. 2020 / Čítať viac

Aj váš hotel zíva prázdnotou?

Čo štatistika, to výborné čísla obsadenosti. Čo porada, to téma nedostatku personálu, ktorý potrebujete na zvládnutie toľkých hostí Momentálne sú tieto problémy minulosťou. Šírenie vírusu už pred niekoľkými týždňami rušilo jedno väčšie firemné podujatie za druhým. Kým u nás bol relatívny pokoj, zahraničným účastníkom eventov už nebolo dovolené cestovať...

13. 3. 2020 / Čítať viac

Už ste vyhodili plastové obaly?

Zelený program, triedenie odpadu, recyklácia, udržateľnosť, zero waste... tieto pojmy si už začala osvojovať aj slovenská hotelová a reštauračná sféra. O to viac, že v hre je definitívny koniec používania jednorazových plastových pomôcok a obalov. Každý hotel, penzión, reštaurácia či cateringová firma je však „inde“. Inak sa správa eco friendly hotel Dália – pionier hotelovej ekolóie v Košiciach, ktorý má ekológiu už vo svojom prívlastku a inak hotel,

18. 11. 2019 / Čítať viac

Aj vy hľadáte personál ako povestnú ihlu v kope sena ?

Za deviatimi horami a deviatim dolinami... rozprestierala sa krajina zvaná Slovensko. Občas sa v nej nelogicky piesok lial a voda sypala (keď poslanci schvaľovali a ministerstvá navrhovali šibnuté legislatívne zmeny, rozšírenia zákonov a vyhlášok, košatenie pravidiel...).

No a ako to býva v mnohých príbehoch, aj tu občas stál v poli zámoček. Teda niekedy zámoček, inokedy business hotel, rezort, penzión, reštaurácia. A vo dverách človek v obleku alebo kostýmčeku, čo lákal okoloidúcich. Nie však hostí, čo by prišli hlavu zložiť na posteľ pod baldachýnom či plazmovou obrazovkou alebo zasadli za stôl k dobrému obedu. Lákali zamestnancov, čašníkov, kuchárov, chyžné, recepčných... do práce jednoduchej i zložitej,

 / Čítať viac

Informatórium

Sekcia cestovného ruchu

r_dula

Novým generálnym riaditeľom Sekcie cestovného ruchu na Ministerstve dopravy a výstavby SR sa stal Mgr. Radúz Dula. Je dlhoročným členom Prezídia Asociácie hotelov a reštaurácii Slovenska, v mene ktorej pôsobil aj v Republikovej únii zamestnávateľov. Do konca apríla viedol v riaditeľskej pozícii hotel Šimák Zámok Pezinok.

 U čierneho psa Komárno

čiermy pes ext

Dvadsaťročná reštaurácia, ktorú v mestečku na Dunaji poznajú nielen domáckym rukopisom jedál, ale aj živými hudobnými vystúpeniami, nenechala svojich hostí hladných. Pokračuje v príprave jedál, pričom sa zamerala najmä na kolienka, rebierka, krídelká, stehná... „Pripravujeme ich v peci, takže majú celkom inú chuť a vôňu než keď sú tieto suroviny upravované doma,“ majiteľ Pavol Hanzlík sa teší, že aspoň takýmto spôsobom naďalej udržujú kontakt so svojim hosťom.

Škola varenia Sv. Jur

Už 11 rokov sa profesionáli varešky stretávajú na gastro-kurzoch v réžii Gurmán klubu, takže certifikátom sa môžu popýšiť stovky šéfkuchárov. „Za priazeň a podporu sa im teraz v ťažkých časoch chceme odvďačiť bezplatnými videami od našich školiteľov na našom FB alebo YouTube, vysielanými v pondelok, stredu a piatok o 18.00,“ riaditeľ Gk Rado Nackin má na mysli pekné chutné recepty Michala Škoreca, Tomáša Zapletala, Michala Konráda, Dana Karasa.

Mlyn u Anastázie Pohranice

mlyn u anastázie

V rodinnej reštaurácii nad rybníkom, špecializujúcej sa na svadby a oslavy, sa usilujú vyjsť v ústrety všetkým nevestám. Ako vraví majiteľka Anastázia Smrštíková, žiadna hostina zatiaľ zrušená nebola, len preložená na neskôr. Všetky termíny z marca až začiatku mája prekladáme tak, že svadbiť sa napokon bude aj počas ďalších dní v týždni. Teda nielen v piatky a soboty.“ Zatiaľ maľujú, natierajú, perú, prerábajú, čistia.

Hotel Regia*** Bojnice

regia bojnice

Stálica ubytovacej scény kúpeľného mestečka so 62 izbami a apartmánmi zamyká svoje brány. Prevádzkujúca spoločnosť vypovedala zmluvu s prenajímateľom budovy a prepustila zamestnancov. „Príspevok od štátu nám nepomôže, keď nevieme zaplatiť odvody, energie ani nájomné. Nepodarilo sa nám dosiahnuť jeho odpustenie, ba ani zníženie,“ vysvetlil tento krok riaditeľ Jozef Žigo.

Hotel Zochova chata**** Modra-Harmónia

zochova chata - ext 2 

Hostí chcú privítať v krajšom hoteli, a tak sa rozhodli využiť čas a naplánovať si sanitárne dni. Podľa výkonného riaditeľa Nenada Smilajkova sa v hoteli intenzívne upratuje, opravuje, skrášľuje. Vzhľadom na umiestnenie hotela rozvoz jedla neriešia: „Príspevok od štátu nám tiež pomôže, aby sme zamestnancov nemuseli prepúšťať.“

Hotel*** Sorea SNP

sorea snp dd ext

Pri hoteli v Demänovskej Doline vyrástol wellness Euphoria s bazénmi a vodnými atrakciami pre dospelých i deti, s parnou aromasaunou, infrasaunou carbo a dvoma suchými saunami , Kneippovým šliapacím kúpeľom, hydromasážnou vaňou, rôznymi druhmi masáží a ďalších procedúr i s fittness centrom.

 ♣ Hotel FIS Jasná****

fis jasná ext zima 2 

Už štvrtý raz po sebe sa v celosvetovej súťaži World Ski Awards stal najlepším lyžiarskym boutique hotelom na Slovensku. Riaditeľku Luciu Švecovú teší, že sa tak ocitol „v jednom vreci“ s najlepším lyžiarskym hotelom Stein Eriksen Lodge Deer Valley v Spojených štátoch a najlepším butikovým hotelom Ki Niseko v Japonsku- Jeho atraktivitu zvyšuje aj fakt, že je najvyššie položeným hotelom v stredisku Jasná, tiež oceneným v tejto prestížnej súťaži.
 

Vienna House Easy*** Bratislava

vienna house easy ba

Po krátkom pôsobení Rumuna Georga Rosu v riaditeľskej pozícii sa na toto miesto vrátila Lucia Arbetová. Výzvu oživiť ruch v obnovenom hoteli neďaleko letiska prijala po tom, čo Vienna House Dvořák**** v Karlových Varoch kúpili iní vlastníci. Ten totiž – v rámci „vnútorných pohybov“ rakúskej siete - riadila od júna 2016.
 

♣ Liptovská hviezda

liptovská hviezda 18
Do tohto ročníka „mystery shopping“ sa zapojilo 14 reštaurácií a 5 kaviarní z Liptovského Mikuláša, Ružomberka a Demänovskej Doliny. Organizácia Region Liptov pritom oslovila 67 zariadení; z nich si však menej než tretina trúfla nechať preveriť kvalitu svojich služieb. Tentoraz však nezávislá spoločnosť hodnotí prevádzky až dvakrát – v zimnej a potom v letnej sezóne.

♣ Greenfood Restaurant Senec

greenfood pekáreň 2 

Značka sa presťahovala z Ratnoviec do rodného mesta jedného z majiteľov – Tibora Samaranského (vpr.). Spolu s Martinom Maslančíkom ju však z reštauračnej gastronómie pretransformovali na pekáreň, zaoberajúcu sa najmä kváskovým chlebom. K pôvodným siedmim druhom napr. pohánkovému, špaldovému alebo chlebu z pivného sladu., postupne pribúdajú ďalšie. Klasická gastronómia má momentálne podobu cateringu a poradenstva.
 

♣ International**** Veľká Lomnica

international vl bež trate

Z podtatranského golfového hotela pri areáli Black Stork sa v tomto ročnom období stáva lyžiarsky. V tejto zimnej sezóne však upravila a udržiava spoločnosť Golf International vyše 10 km bežeckých tratí ešte skôr než zvyčajne – už od Vianoc. Hostia – rekreační bežkári na ne majú bezplatný vstup. Trate sa stanú aj dejiskom tradičných februárových bežkárskych pretekov či Balónovej fiesty.

Grand hotel Bellevue**** V.Tatry

bellevue tatry - m_warhol 

Predošlého riaditeľa Viktora Kosmáka, ktorý vo funkcii pôsobil od roku 2011 a teraz zasadne v mestskom zastupiteľstve, nahradil Miroslav Warhol. Po práci v zahraničí na pozícii F&B managera sa šesť rokov staral o „sales“ hotela Bellevue. Plánuje pokračovať v rekonštrukcii izieb, rozšírení wellness centra o detský bazén i priestor balneo.

Thuries Academy

img_6313

Juraj Hruška, Vojto Artz, Jaroslav Hladík... a ďalších 150 slovenských kuchárov sa už môže pochváliť certifikátom Thuries Academy. Škola pre profesionálov otvorila už svoj 12. ročník – v kategóriách A, B, ale už aj C je . Zamestnávatelia z radov hotelov i reštaurácií oceňujú, že sa im tak s malými nákladmi vracia nielen majster modernejšej a zdravšej gastronómie, ale aj s efektívnejším prístupom k využitiu surovín a filozofiou zero waste i vyššou produktivitou práce.


Čo sa udialo v minulých rokoch


 

2013 – 2020 © Hotelovo.sk
Grafický dizajn a redakčný systém od firmy AlejTech, spol. s r.o.
Tvorba web stránok