E-nšpirátor pre hotelový a reštauračný biznis

Ponúknite hosťovi - navarte, nalejte, naplánujte

Hotelovo.sk servíruje: králičí chrbát na višňovej omáčke od Petra Petráša

Hotelovo.sk servíruje: králičí chrbát na višňovej omáčke od Petra Petráša

Symbol Veľkej noci – zajac (či králik) – čoraz častejšie prihopká aj na slovenský stôl. A je len vecou šikovnosti majstra varešky, ako sa popasuje s jeho diétnosťou a jemnosťou....
 / Čítať viac / Témy: DezertyReštaurácieTrendy
Mobilná recepcia Gustaffo.com vytvára priestor pre lepšiu komunikáciu s hosťom

Mobilná recepcia Gustaffo.com vytvára priestor pre lepšiu komunikáciu s hosťom

Všetci hostia sú VIP – vravia aj v najväčšej rakúskej hotelovej sieti Vienna House. Vraj škoda každej chvíľky, keď sa recepcia nemôže venovať individuálnych rozhovorom s klientom....
 / Čítať viac / Témy: ConciergeTechnikaMarketing
K „šťastnej ceste“ pridajte hosťom-motoristom aj číslo 0800 100 007

K „šťastnej ceste“ pridajte hosťom-motoristom aj číslo 0800 100 007

 Agent 007 – takto metaforicky sa môže nazývať nová služba Národnej diaľničnej spoločnosti - Diaľničná patrola. Jej úlohou je bezplatne poskytnúť motoristovi pomoc v...
 / Čítať viac / Témy: Concierge

Ľudia - nápady - myšlienky - skúsenosti

ON sa stará o hostí, ONA o ekonomiku a na dovolenkách je slovo „hotel“ zakázané

ON sa stará o hostí, ONA o ekonomiku a na dovolenkách je slovo „hotel“ zakázané

...tak to vyzerá v podnikaní manželov Callovcov, ktorí už osemnásť rokov spoločne vedú hotel Havrania*** v Zázrivej. „Podnikanie vo dvojici. Na zabitie..." smejú sa. Obaja však...
24. 4. 2017 / Čítať viac / Témy: PersonálReštaurácieEkonomika
Nedostatok kuchárov ma už tretí rok prezlieka z kostýmčeka do rondonu

Nedostatok kuchárov ma už tretí rok prezlieka z kostýmčeka do rondonu

... mávne dnes rezignovane rukou Kristína Svátek, majiteľka penziónu Diana v Piešťanoch. A to si nikdy ani nepomyslela, že bude niekedy variť a piecť nielen doma pre svoju rodinu....
14. 4. 2017 / Čítať viac / Témy: PersonálReštaurácie
Virtuálna komunikácia je dvojsečná zbraň. Kto ale v nej mlčí, akoby neexistoval.

Virtuálna komunikácia je dvojsečná zbraň. Kto ale v nej mlčí, akoby neexistoval.

  ... s touto skúsenosťou prišiel do hotelovej brandže (vtedy nový) riaditeľ pre predaj a marketing bratislavského DoubleTree by Hilton Oliver Kogler. Počas celej doterajšej...
 / Čítať viac / Témy: TrendyTechnikaMarketing

Napredujú - zlepšujú - rozvíjajú

Novovytvorená Asociácia OCR posilní efekt destinačného manažmentu

Novovytvorená Asociácia OCR posilní efekt destinačného manažmentu

Na Slovensku pôsobí už 40 organizácií cestovného ruchu. Trinásť oblastných sa spojilo, aby vytvorilo Asociáciu OCR. S cieľom posilniť úlohu destinačného manažmentu ju vytvorili...
26. 4. 2017 / Čítať viac / Témy: MarketingLegislatíva
Hotel Choč*** Lúčky prilákal po rekonštrukcii omnoho viac hostí

Hotel Choč*** Lúčky prilákal po rekonštrukcii omnoho viac hostí

Do kúpeľov už dávno nechodia len chorí. Príkladom nárastu wellness životného štýlu sú aj jediné kúpele s liečivou vodou na Liptove – Kúpele Lúčky. Majú za sebou mimoriadne úspešný...
11. 3. 2017 / Čítať viac / Témy: MarketingWellness
V  HHE Awards sa Slovensko skloňovalo šesťkrát; máme z toho dve „zlaté“

V HHE Awards sa Slovensko skloňovalo šesťkrát; máme z toho dve „zlaté“

V 5. ročníku súťaže Historic Hotels of Eurpe sa podarilo nominovať až šesť slovenských hotelov. Na gréckom ostrove Santorini sa napokon v konkurencii 500 hotelov z 18 krajín...
 / Čítať viac / Témy: SúťažeMarketingWellness

Do vašej knižnice

Babičkina úsporná kuchárka: uja Michelina by to odrovnalo

Babičkina úsporná kuchárka: uja Michelina by to odrovnalo

 Variť ako podľa Michelina – pre mnohých méta, pre viac zasvätených hrozná predstava. Reštaurácie ohodnotené michelinovskými hviezdami totiž spravidla majú jedno spoločné –...
 / Čítať viac / Témy: Reštaurácie
Kuriatko v kastrůlku – zorientuje vás v českej a slovenskej gastronómii

Kuriatko v kastrůlku – zorientuje vás v českej a slovenskej gastronómii

Urobte si test a vyskúšajte aj svoj personál: candát, holubinka osmahlá, veverka (vôbec nie stromová), kaldoun, krachle, lékořice a letucha... Neviete? Nuž pre mňa je to dobrá...
 / Čítať viac / Témy: VzdelávanieNápojeReštaurácieŠkoly
Na STROMY sa pozrime optikou cestovného ruchu

Na STROMY sa pozrime optikou cestovného ruchu

  Keď sa povie „stromy", niekto si predstaví ležanie pod hruškou. Iní zase ekológiu a ďalší surovinu pre nábytok alebo papier. Pracovníci hotelierstva by však za nimi mohli...
 / Čítať viac / Témy: Concierge

Spätná väzba (od hosťa)

Anjelikom zľava, čertíkom… prirážka?

Bohvie (a možno ani ten nie), ktorá reštaurácia ako prvá vymyslela zľavu pre rodiny s poslušnými, tichými deťmi... V talianskej Padove umravňuje malých hostí Antonio Ferrari tak, že sa na záverečnom účte dočítajú (resp. ich rodičia) sconto bimbi aducati – 5 percent. Už niekoľko rokov praktizuje rovnakú zľavu pre „well behaved kids“ reštaurácia v Poulsbo vo dieťa%20v%20reštWashingtone a určite ich bude ďaleko viac. Priaznivci tejto myšlienky oceňujú motivovanie deťúreniec k slušnosti a pokoj pre ostatných hostí. Nepriaznivci namietajú, že dieťa kašle na zľavu pre rodičov, ktorí často aj napriek výbornej výchove nedokážu z diabla vykresať anjela. Najmä keď sa nudí... Mimochodom, nedostať kvôli dieťaťu zľavu vedie k strate zákazníka. Do tej reštaurácie už nepôjde, pretože ho zasiahla na najcitlivejšom mieste. A nepôjde tam nielen s dieťaťom, ale ani inokedy. Vyplynulo to z prieskumu, ktorý Hotelovo.sk podniklo medzi 120 jeho návštevníkmi – hosťami reštaurácií.  Až 84 percent uviedlo, že ak ich deti neohodnotí reštaurácia ako slušné, dobré a hodné zľavy, zariadenie viac nenavštívia – s deťmi ani bez.

Až 73 percent sa vyslovilo za ocenenie vychovaných, slušných a pokojných detí, ale 22 percent z nich za zľavu z účtu, o ktorej sa vopred vie, 8 percent za neohlasovanú zľavu a zvyšok za darček pre deti samotné. Či už formou vrátenia peňazí (napr. po dohovore s rodičmi) alebo zaujímavého darčeka. Viac ako rodičov treba totiž motivovať malých čertíkov.

To mi pripomenulo bývalú riaditeľku hotela Radisson BLU Carlton Sonju Divé-Dahl. Čudovala sa, že slovenskí hostia nechodievajú často s deťmi do reštaurácií. Hneď som sa spýtala, čo robí, napríklad, bratislavský hotelový klenot pre to, aby tento (ne)zvyk zlomil.. Nuž nič. Tak čo by tam deti robili...?! Až 82 percent respondentov si myslí, že viesť deti k bontónu je aj vecou reštaurácie. Predovšetkým by sa mali postarať, aby sa zaslúžilí čertíci nenudili.

 __________________________________________________________________________________

 

hpz%20banner 

__________________________________________________________________________________ 

Spätná väzba (od zamestnancov)  

Čašníka neutkali z polypropylénu

Hotely a reštaurácie (samozrejme, stelesnené svojim manažmentom) už niekoľko rokov nariekajú, že čašníci či kuchári sa pred nimi schovávajú ako povestná ihla v kope sene. Nie a nie ich nájsť... Na Hotelovo.sk sa však obracia aj druhá strana personalistickej mince so zvolaním: „Pomôžte mi objaviť zodpovedného, férového zamestnávateľa.“ Nedávnoobsluha sa v mailovej pošte objavila reakcia od Mira (zatiaľ bez priezviska), v ktorej píše: „Prečo nechcú čašníci a kuchári pracovať na Slovensku? Podľa môjho názoru sú ponúkané platy nízke. Ale je tu aj druhý problém – aj keď sa tu používa systém „dlhý – krátky“, prečo by mal zamestnanec pracovať od pol siedmej do jedenástej v noci? Majitelia si myslia, že im aj medzi 15.00 a 18.00 prídu hostia, je to však holý nezmysel. Výnimkou je tuším hotel Patria na Štrbskom Plese, ktorý má popoludní zatvorené.“

Miro dodáva, že pracoval ako čašník v Nemecku v hoteli medzinárodnej siete od 7.00 do 16.00 a potom mal „padla“; druhá zmena robila do 23.00. „V Rakúsku, ale aj inde na západe nebýva hotelová reštaurácia otvorená nonstop. Medzi druhou a šiestou sa môže kuchár a čašník natiahnuť na izbe a potom sa vrátiť do práce odpočinutejší. Preto poznám veľa slovenských čašníkov a kuchárov, z ktorých sú dnes profesionálni vodiči, skladníci... Myslím si, že Slováci by radi pracovali doma, ale za „normálnych“ platových a pracovných podmienok.“

Do tretice spomína celkový úpadok kultúry a úrovne hotelových reštaurácií. Podľa Mira tam nepatrí lacné prestieranie a čašnícke vestičky. „Málokde vidieť snehovobiely obrus, strieborný príbor. A kedysi nosili „páni čašníci“ smoking... keď to takto pôjde ďalej, budú hosťom variť a obsluhovať ich roboti.“

Spätná väzba (od hosťa)

Káva bez novín je ako…

... krásavica bez ucha? Alebo cukornička bez lyžičky? Hlava bez mozgu, paprikáš bez papriky... prirovnaní by sme vedeli vytvoriť aj milión. Pretože akosi intuitívne cítime – a pracovníci ho-re-ca ozvlášť - že káva a noviny patria k sebe. Logikou i emóciou. Veľa ľudí začína deň espresom espreso%202alebo kávou s mliekom a stále je dosť tých, čo začínajú deň aj informáciami o dianí doma a vo svete. Ale k vôni kávy patrí vôňa novinového papiera, resp. jeho tiché šušťanie. Nie brázdenie po internetových informačných adresách.

V niektorých prevádzkach to pochopili a ponúkajú návrat do čias, keď sa noviny čítali pomocou novinových rámov. Hneď im to dodá inú „atmošku“, čo už ide o kaviarne alebo hotelové loby. Áno, aj tam patrí na pult dostatočný výber čerstvých denníkov. Žiaľ, najmä na južnom Slovensku hosť často márne hľadá slovenskú tlač, k dispozícii sú len periodiká v maďarčine. O to väčší je ale šok, keď ju nenájde ani v hoteloch írečitých našských regiónov.
Kto pochopil úspech spojenia kávy a novín, neváha obetovať pár eur denne na niekoľko výtlačkov. A na týždenníky a mesačníky pre prípad, že sú noviny „rozchytané“. Myslel aj na formulovanie zásady – noviny sú pre hosťa, nie pre personál. Ani to nie je ojedinelý obrázok zo slovenských kaviarní: hosť čakajúci, kým mu servírka či barista uvoľnia noviny, do ktorých sa začítali.

Hotelovo.sk podniklo prieskum medzi 500 návštevníkmi stránky. Až 83 percent odpovedalo, že si kávu najradšej doprajú k novinám (teda nie cigaretke), 77 percent vraj ostalo zarazených po tom, čo nenašli noviny v kaviarni alebo v hoteli. Tých, čo prestali chodiť do inak obľúbenej prevádzky kvôli absencii novín, bolo 37 percent a o deväť percent viac ľudí nahnevalo, keď v niektorej prevádzke noviny niekedy sú a inokedy nie.
shp ©

 

 

 

 

Editoriál

Milí hotelieri a manažéri reštaurácii,

sonamožno vlastne ani netušíte, ako ste sa zrazu ocitli na stránke e-nšpirácií pre hotelový a reštauračný biznis. Skrátka, „vyššia moc“ to tak zariadila. Možno sa už nemohla pozerať na to, ako sa pomaly ale isto zamotávate do siete tzv. prevádzkovej slepoty. Ako denne riešite tisíc stále rovnakých problémov a ďalších tisíc, ktoré sa vynorili celkom nečakane a znenazdajky.

Pritom vám nemôžu neuniknúť novinky, ktoré sa v tomto biznise objavili – v prilákaní hosťa, v trendoch, smerovaní a úspechoch konkurencie. Veľmi dobre vás poznám. Však s mnohými som sa ako mediálna manažérka Zväzu hotelov a reštaurácií SR i ako novinárka, zaoberajúca sa dlhé roky hotelierstvom, cestovným ruchom a gastronómiou, stretávala. Osobne, telefonicky i mailami pod vlastnou „hlavičkou“.

Aj medzi hoteliermi – tak ako v každej inej brandži – sa nájdu ľudia, ktorí už „všetko vedia“, alebo lepšie povedané, nič už nepotrebujú vedieť. Ja ale za tie roky viem, že ich hviezdne pocity nemôžu byť viac vzdialené pravde... A že ich kariéra to napokon dokazuje.

Omnoho viac je ale tých, čo sa potešia každej novej informácii, čo chcú byť stále „na pulze dňa“ čo každý nový podnet dokážu premeniť na tvorivú inšpiráciu. Teda v prípade tejto stránky na e-nšpiráciu.

V mene hosťa ďakujem, že existujú a krôčulinkom ku krôčulinku posúvajú Slovensko na mape destinácií, ktoré sa oplatí navštíviť a ktorým sa svetové trendy hotelierstva a gastronómie nevyhýbajú.

Vaša

Soňa Hudecová-Podhorná

 

Nezabúdate na dobre zamierené internetové promo ?

Množstvo hotelového merkantilu či ponúk v miestnych inzertných novinách, hodiny strávené nad sloganmi a grafikou... a efekt ako Janko Hraško. Nuž a lepšie to už asi nebude. Z prieskumu SACR, ktorého sa od leta do jesene zúčastnilo 2 426 respondentov, totiž vyplýva, že starým informačných nosičom odzváňa(ak už neodzvonilo).
Až 83 percent Slovákov označilo za hlavný zdroj informácií pri výbere dovolenky internet. Nasledujú odporúčania známych a recenzie (41 %), televízia (14 %), katalógy cestovných

 / Čítať viac

Hľadáte spoľahlivého, slušného, rýchleho a skromného čašníka? Siahnite po „mobilnom“ !

 Márne volanie obsluhy, ktoré v hosťovi vyvoláva nervozitu a nespokojnosť. Kopa papierovej agendy, čo zaťažuje personál a vedie k omylom. Strata času manažéra pri práci s webom, ktorý by mohol venovať súrnejšej robote... Je toho dosť, čo by sa dalo odstrániť automatizáciou procesu hosť–obsluha- kuchyňa -marketing. Zbožné želanie..?

Nuž ale veď sme v 21. storočí. Ak hosť zadá pri stole objednávku, už ju netreba nahlasovať do kuchyne a nahadzovať do pokladne. Keď dopíše manažér týždenné menu, automaticky sa objaví na webe reštaurácie, na facebooku, v mailoch i pri stoloch cez QR kód. A to nielen vtedy, keď ste súčasťou reťazca alebo bohatým hotelom, ale aj

 / Čítať viac

Svadobná sezóna v plnom prúde; čo môže hoteliera zaskočiť?

 Podľa hotelových štatistík sa na Slovensku oslavuje čoraz viac svadieb. Preto sa aj mnohé 

 svadba%205 hotely vyslovene zameriavajú na prípravu svadobných hostín alebo malých svadobných pohostení. Kým kedysi to však znamenalo hodiť tanier o zem, podať neveste do ruky metlu, naservírovať obligátne jedlá a potom už len privolať taxíky, dnes ide často o svadby „na kľúč“ vrátane obradu, fotografovania, odčepčenia a

 / Čítať viac

Aj vy sa hodnotíte lepšie než vaši hostia?

Len 19 percent slovenských zákazníkov hodnotí personál ubytovacích zariadení na „výbornú“, gastronómii dáva takúto známku 22 percent. Ale až 76 percent hotelov si za personál udelil najvyššiu známku a za gastronómiu 61 percent. Z prieskumu spoločnosti Creative Web, ktorá prevádzkuje aj portál ZlavaDna.sk, jasne vyplynulo, že hotelieri sa vidia lepšie, než ich hodnotia hostia. To platí vo všetkých kritériách – v hodnotení wellness, interiéru, informovanosti aj vybavenosti pre rodiny. Napríklad, až 45 percent hotelových manažérov sa považuje za ideálne miesto pre rodiny s deťmi,

 / Čítať viac

Informatórium

Sedin Golf Resort Veľké Úľany

sedin%20golf%20rešt%202

Uprostred luhov Malého Dunaja vyrástlo 18-jamkové  ihrisko s par 73 a dĺžkou 7 km. Nechýba v ňom lesnatá i linksová časť, voda, driving range, cvičné plochy a 2-jamková akadémia. Na svoje si však neprídu len golfisti, ale aj gurmáni. Reštauráciu, otvorenú pre verejnosť, vedie šéfkuchár so zahraničnými skúsenosťami Pavol Šebest. Jej filozofiou je moderná kuchyňa, založená na kvalitných surovinách zo Slovenska i zo zahraničia.

Wellness hotel Kontakt**** S.Lesná  

kontakt%20s_lesná%20loby

Nový dych naberá hotel „za pochodu“. Pred sviatkami sa v ňom podarilo vynoviť loby i denný bar, moderný dizajn dostal aj bývalý poľovnícky salónik. Hostí potešila aj rekonštrukcia izieb na troch poschodiach, nové koberce a textilné tapety namiesto maľovky. V júnovej poslednej etape prídu na rad ďalšie interiérové zmeny, ale aj prepojenie areálu koliby a detského ihriska priamo s reštauráciou. 

Hotelová spoločnosť SOREA  

         sorea%20certifikat

Sieť trinástich hotelov s uceleným programom pre hosťa sa zaradila medzi značky, ocenené titulom Slovak Business Superbrands Award 2017. Tento program vznikol pred 20 rokmi vo Veľkej Británii a v súčasnosti sa do neho zapája 90 krajín na piatich kontinentoch. Podľa obchodnej riaditeľky Ing. Beáty Tȍrȍkovej sa z uznania kvality hotelových služieb tešia o to viac, že im ho Business Brand Council udelil v čase príprav na 25. výročie pôsobenia Sorey na slovenskom trhu.

Mlyn u Anastázie Pohranice  

mlyn%20anastázia%20letušky

Jedno z najlepších gastronomických zariadení nitrianskeho regiónu prináša v tejto sezóne mnohé novinky – terasu zvanú Narnia, hmlovú bránu pre chvíle horúčav, krištáľové lustre do výklenkov v reštaurácii, nové ozvučenie tak, aby hudba hrala do jej stredu. No a dámy v obsluhe si už neobliekajú čašnícke rovnošaty, ale príjemné pohodlné šaty. Už ich nikto nenazýva čašníčkami, ale letuškami.

♣ Villa Betula*** Liptovská Sielnica

vile%20betula%20rešt

Reštaurácia rezortu už víta hostí v novom šate. Jej rekonštrukcia „až na kosť“ trvala dva mesiace pri bežnej hotelovej prevádzke. Priniesla však väčší priestor, viac miest na sedenie (60), nový bar s praktickým vyklápacím systémom, vhodným najmä pre bufetové raňajky i večere. Regulované osvetlenie dalo srdcu hotela útulnejšiu atmosféru. Tím „Betulenky“ potešila aj nová zamestnanecká jedáleň. 

Nitrianske rekordy turizmu

nitra

V uplynulom roku prežili turisti, biznis cestujúci i účastníci firemných podujatí a kongresov v Nitre až 234 643 nocí. Hotelieri sa tešia, že číslo rastie najmä vďaka MICE. Svetový kongres Esperanta sem prilákal takmer 1300 ľudí zo 60 krajín. Hotel Mikado hostil medicínsky kongres, o dobré čísla turizmu sa postaral aj medzinárodný festival Divadelná Nitra, Autosalón, Agrokomplex či cyrilo-metodské slávnosti.

♣ Grand hotel Bellevue**** V. Tatry  

bellevue%20ext

Slovenský systém kvality služieb v cestovnom ruchu, pod gesciou MDVRR SR, udelil hotelu Značku kvality I. stupňa. Platí tri roky. Hotel, vďaka ktorému sme sa skvele zapísali do histórie zasadaní NATO, ju získal nielen za dobrý hardware – 140 izieb, kongresovú sálu pre 600 ľudí, wellness či reštauračné zázemie, ale najmä za kvalitu a úroveň služieb.

Grand Hotel River Park***** BA  

river%20park%20gh%20-%20reštika

Na tunajšej ho-re-ca scéne sa bývalý Kempinski postaral o menšiu „bombu“. V jeho farbách už totiž varí Jaroslav Židek, ktorý nedávno opustil svoju reštauráciu v prenajatých priestoroch hotela Albrecht. Plánoval síce cestovať, ďaleko sa však nepresunul. V pozícii šéfkuchára nahradil skúseného majstra varešky a lektora Thuries Academy Igora Čehyho.

♣ ITF Slovakiatour  a spol.

slovakiatour

Aktívny aj pasívny turizmus sa od 26. do 29. januára opäť stane témou veľtrhu ITV Slovakiatour (vrátane Wellness a Fittnes a výstavy Poľovníctvo a Oddych). V 23. ročníku sa predstaví 350 vystavovateľov z 21 krajín vrátane nováčikov - Mexika, Kuby a Poľska. O rok dlhšia je tradícia veľtrhu Danubius Gastro; tento ročník je najsilnejší od roku 2009. Prehliadke potravinárskej produkcie, obalovej techniky a technológií pre horeca bude opäť kraľovať zápolenie najlepších kuchárov (Poézia v gastronómii), barmanov (Master Cup 77), baristov (Slovak Barista Cup) a pekárov (Bratislavský rožok)      

Zimný festival jedla ´17

zfj%20logo

Od 13. 1. do 15. 2. predstaví „trojboj“ - ikonickú špecialitu, chuť regiónu a jedlo starých mám až 37 reštaurácií v 7 krajoch. Vrátane nováčikov – reštaurácie Rosalia hotela Galicia Nueva v Halíči, Carpano v Košiciach, rezortu Oravský háj v Brezovici, reštaurácie SĽUK v Bratislave-Rusovciach. Obed či večeru si hostia už tradične objednávajú na http://www.zimnyfestivaljedla.sk. Lákadlom sú podľa organizátora Radoslava Nackina aj výlety Gurmán busmi či Gurmán Diva ples v Bánovciach nad Bebravou.

♣ Hotel Lomnica**** Vysoké Tatry   

lomnica%20tl%20chodby

Tesne pred koncom roka sa 123-ročný hotel dožil - po štvrťstoročnej prestávke – svojej renesancie. Po rekonštrukcii hosťom slúži 62 izieb a 5 apartmánov, nazvaných podľa rakúsko-uhorských panovníkov– Maximiliánovi, Rudolfovi, Ferdinandovi, Márii Terézii, Márii Antoinette. V hoteli nechýba concierge, elektronabíjacie stanice, wellness centrum pod klenbami, reštaurácia Sissi, kaviareň Mozart a vináreň Franz Josef, dokonca ani obchodík s darčekmi vlastnej značky. Hotel vedie Zuzana Kovaľová.  

♣ Belassi**** Bojnice

belassi%20bojnice

Odchod bojnického hotela od značky Best Western znamenal pre túto sieť slovenskú labutiu pieseň. Po minuloročnom utvorení novej organizačnej štruktúry v strednej Európe so sídlom v nemeckom Eschborne a zvýšení licenčných poplatkov jej ako jediný zo slovenských zariadení ostal verný. Prívlastok Best Western plus je však už aj pod Bojnickým zámkom minulosťou a hosť túto sieť na Slovensku nenájde.       

Koniec SACR          

good%20idea%20sk%20-%20sacr
K Novému roku skončila svoju existenciu v podobe príspevkovej organizácie. Jej aktivity sa včlenili priamo do Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Podľa ministra Árpáda Érseka sa tak marketing a propagácia Slovenska ako destinácie cestovného ruchu zefektívnia. Využívaním „pôdy“ ministerstva sa aj peniaze na administratívu presunú priamo do plnenia úloh v propagácii nášho turizmu.

Čo sa udialo vlani


 

2013 – 2017 © Hotelovo.sk
Grafický dizajn a redakčný systém od firmy AlejTech, spol. s r.o.
Tvorba web stránok