Horúca linka

Zložili by ste maturitu z vývozu a likvidácie kuchynského odpadu?

Nedojedené jedlá, rozbité taniere, šupky z opracovávanej zeleniny, vypálené žiarovky, obaly z potravín, použité handry či papierové utierky, sklené fľaše z nápojov... nuž je toho dosť, z čoho reštaurácia, bar, kaviareň, bufet, hotel, jedáleň, pizzeria, cukráreň či cateringová spoločnosť tvoria svoj odpad.

A tak na jednej strane legislatíva, na druhej strane aj hostia, ktorí čoraz viac dbajú na ekologické neviete%20co%20s%20odpadom%20-%20jarzesprávanie sa hotelových a stravovacích zariadení, vnášajú do odpadového hospodárstva prísnejšie normy a pravidlá. Nie je ľahké im rozumieť a dodržiavať ich. Ale tak ako ste si poradili s uvádzaním alergénov v jedálnych lístkoch, aj pri odpadoch ste už mnohí na dobrej ceste. Otestujte sa, či lepšie povedané otestujte svoju prevádzku piatimi otázkami:

♦ Máte uzatvorenú zmluvu so spoločnosťou, ktorá má na odvoz a likvidáciu odpadu príslušné rozhodnutia životného prostredia ako aj veterinárnej a potravinovej správy?

♦ Dodržiavate povinnosť skutočného vývozu odpadu aspoň raz do týždňa?

♦ Viete sa pred kontrolórmi preukázať zberným listom, dokladom o vývoze odpadu a jeho evidenčným listom?

♦ Zbierate odpad v správne označených nádobách, ktoré sa ani náhodou nemôžu zameniť s inou nádobou?

♦ Správne vediete evidenciu odpadu?

Ak ste päťkrát odpovedali „áno“, maturitu z odpadového hospodárstva máte vo vrecku. Ak ste však čo len raz zaváhali, nehrozí vám o stupeň horšia známka, ale rovno pokuta.
„Najväčším problémom je vedenie evidencie odpadu. Tabuľka na evidenciu odpadu, ako aj ohlasovacia povinnosť s nakladaním s odpadom, je na prvý pohľad pre bežného človeka doslova nepochopiteľná. Treba uviesť rôzne kódy nakladania a iné špecifikácie,“ chápe situáciu reštaurácií a hotelov Matej Bondra, konateľ ESPIK Group s.r.o. Spoločnosť sa venuje logo%20espik%20eco%20partnerkomplexnému zberu odpadov za účelom likvidácie (spravidla v bioplynových staniciach s povolením na likvidáciu) a zhodnotenia. Zabezpečuje zber, odvoz a následnú prípravu pred zhodnotením. Spolupracuje s hotelmi, reštauráciami, obcami, jedálňami, prevádzkami rýchleho občerstvenia a ostatnými stravovanými zariadeniami.

                                                                                          infolinka 0950 401 401, www.espik.sk

„Aj my sme sa museli zúčastniť na niekoľkých školeniach ohľadom evidencie odpadu a nového zákona, aby sme porozumeli zákonným povinnostiam,“ dodáva M. Bondra, ale našťastie ponúka reštauráciám a hotelom aj „manuál“ odpadového hospodárstva. Začína sa tým, aby si každá prevádzka do konca februára nasledujúceho roka splnila ohlasovaciu povinnosť nakladania s odpadom za predchádzajúci rok voči príslušnému úradu. „Z praxe vieme, že ohlasovacia povinnosť a evidencia odpadu je prvá vec, ktorá sa kontroluje,“ upozorňuje M. Bondra.

Každý producent, teda pôvodca odpadu je povinný viesť si evidenciu odpadov na vzore tlačiva vyhlášky ministerstva životného prostredia. Slúži na priebežné zaznamenávanie množstva odpadov u pôvodcu - držiteľa odpadov. Evidencia je podkladom na vyplnenie ročného hlásenia o vzniku odpadu a nakladaním s ním. V tlačive ohlasovacej povinnosti ročného hlásenia sa uvádzajú celkové údaje za uplynulý rok podľa jednotlivých druhov odpadu a spôsobu nakladania s ním.   

„Naším zákazníkom sme formu evidencie odpadu uľahčili tým, že ju vedieme za nich elektronicky. Pri podpísaní zmluvy o vývoze odpadu sa vygenerujú prihlasovacie údaje obrázok%201do našej online evidencie odpadu (http://www.evidenciaodpadov.sk). Zákazníci tam majú prístup k evidenčným listom odpadu, ako aj vopred vyplnenej šablóne ohlasovacej povinnosti s celkovým súpisom odovzdaných odpadov a kódmi nakladania,“ hovorí M. Bondra z ESPIK Group, s.r.o. a dodáva, že na konci roka posielajú vyrozumenie o reporte a pripravené podklady, ktoré treba odovzdať príslušným orgánom.

„Nakoľko si prevádzky musia evidovať v evidenčnom liste aj iný odpad, ktorý u nich vzniká, rozhodli sme sa celý systém evidencie odpadu na novo prerobiť. Teda tak, aby si prevádzky vedeli viesť evidenciu aj v rámci iného odpadu, ale aby si ju vedeli viesť a plniť si tak povinnosti odpadového hospodárstva aj prevádzky, ktorých odpad nelikvidujeme. Beta verzia sa spustí na adrese http://www.evidencnylist.sk/ koncom obrázok%202novembra.“

Zber - ako aj všetky potrebné údaje k danému dňu a prevádzkam - systém generuje plne automaticky pre každého vodiča samostatne. V rámci efektivity systém vygeneruje presne množstvo zberných nádob potrebných pre daný deň, predpokladanú kapacitu odpadu, usporiadanie prevádzok od prvej až po poslednú podľa frekvencií vývozu a obťažnosti návštevy. Systém zároveň slúži ako navigácia, zakreslenia polohy adresy prevádzky.
„Vďaka tomuto systémovému nastaveniu vieme ponúknuť viac ako základné služby. Zabudnúť na návštevu prevádzky je v tomto systéme – okrem zlyhania ľudského faktora - vylúčené. V prípade sviatkov, alebo nepredvídaných okolností, ktoré zabránia zberu odpadu, sa naša návšteva presúva na najbližší voľný pracovný deň,“ hovorí M. Bondra.

Ako si vyberať firmu?

Firiem, ponúkajúcich služby odpadového hospodárstva pre sféru ho-re-ca, je viac. A tak sa často dostávate do dilemy, ktorú si vybrať. Radíte sa s kolegami-manažérmi v iných prevádzkach, píšete na www.hotelovo.sk ... Predovšetkým by ste nemali naletieť podvodníckym firmám, ktoré odpad v skutočnosti nezbierajú, len vypíšu dodatočný zberný doklad a účtujú si mesačný poplatok; vzniklo ich dosť. Je to však beh na veľmi krátku trať.

Pri podpisovaní zmlúv o poskytovaní služieb si overte, či má spoločnosť príslušné rozhodnutia udelené okresným úradom životného prostredia ako aj regionálnou a veterinárnou správou. Firma by sa mala preukázať, akým spôsobom odpad likviduje a zhodnocuje a preukázať sa príslušným kódom nakladania.

Vyberte si silného partnera, ktorý sa odvozom, zhodnotením a zneškodnením odpadu naozaj zaoberá. Poskytne vám služby nad štandard a tie zodpovedajú cene. Konateľ spoločnosti ESPIK Group, s.r.o. Matej Bondra, napríklad, hovorí o bezplatne poskytnutých čistých a správne označených zberných nádobách. „Štandardne sa používajú zberné nádoby o objeme 60 l, ktoré majú hlboké hrdlo, tesniace gumičky na veku, veko s pevnou kovovou obručou. Sú dobre uzatvárateľné a vhodné pre pravidelnú sanitáciu. Samozrejme, poskytnuté nádoby vždy zodpovedajú potrebám konkrétnej prevádzky.“

Manuál odpadového hospodárstva z dielne ESPIK Group zdôrazňuje stanovenie presnej frekvencie odvozu kuchynského odpadu a počty zberných nádob. Treba brať do úvahy, že biologicky rozložiteľný odpad podlieha rozkladu. V letných mesiacoch môže v zbernej nádobe kysnúť a zapáchať a úrad verejného zdravotníctva nemusí plánovanú frekvenciu odvozu akceptovať.

Aká je rozumná cena za vývoz kuchynského odpadu ?

Nuž aj tu platí, že sa treba pýtať nielen na cenu, ale aj na kvalitu. Teda čo sa za cenou skrýva. V ESPIK Group cenu posudzujú jednotlivo – napríklad, ako často sa konkrétny smer navštevuje, koľko zberných nádob, akú frekvenciu, dostupnosť a uskladnenie nádob prevádzka potrebuje.
Pri stanovení ceny si treba dávať pozor na to, či zmluva obsahuje jednotnú cenu alebo aj skryté poplatky za manipulačné a dopravné náklady skryté v dodatkoch zmluvy. Vývoz by mal byť potvrdený zberným listom, ktorý by mal obsahovať katalóg odpadu a jeho zaradenie, množstvo, úradný kód v rámci nakladania, identifikačné údaje spoločnosti, ktorá odpad prevzala, EVČ automobilu, dátum prevzatia a podpis. Kuchynský odpad sa potom spravidla likviduje v bioplynových staniciach, ktoré majú na likvidáciu príslušné povolenia. Odpad sa však dá ešte kompostovať. Prebieha to hygienizačným procesom, ktorý je ale finančne náročnejší než štandardná likvidácia.

„Pokiaľ ide o použité jedlé oleje a tuky, je odvoz bezplatný, v niektorých prípadoch ho vykupujeme. Naša firma poskytuje finančnú kompenzáciu alebo kompenzáciu v rámci bodového systému, ktorý umožňuje čerpať rôzne produkty podľa nášho produktového katalógu na www.prepalenyolej.sk.“

Mimochodom, použité jedlé oleje a tuky nemusia byť odpadom, ktorý zaťažuje životné prostredie. Dá sa recyklovať, zhodnotiť viacerými spôsobmi a vyrobiť z neho rôzne produkty, využívané najmä v energetickom priemysle.
shp

späť

Editoriál

Milí hotelieri a manažéri reštaurácii,

sonamožno vlastne ani netušíte, ako ste sa zrazu ocitli na stránke e-nšpirácií pre hotelový a reštauračný biznis. Skrátka, „vyššia moc“ to tak zariadila. Možno sa už nemohla pozerať na to, ako sa pomaly ale isto zamotávate do siete tzv. prevádzkovej slepoty. Ako denne riešite tisíc stále rovnakých problémov a ďalších tisíc, ktoré sa vynorili celkom nečakane a znenazdajky.

Pritom vám nemôžu neuniknúť novinky, ktoré sa v tomto biznise objavili – v prilákaní hosťa, v trendoch, smerovaní a úspechoch konkurencie. Veľmi dobre vás poznám. Však s mnohými som sa ako mediálna manažérka Zväzu hotelov a reštaurácií SR i ako novinárka, zaoberajúca sa dlhé roky hotelierstvom, cestovným ruchom a gastronómiou, stretávala. Osobne, telefonicky i mailami pod vlastnou „hlavičkou“.

Aj medzi hoteliermi – tak ako v každej inej brandži – sa nájdu ľudia, ktorí už „všetko vedia“, alebo lepšie povedané, nič už nepotrebujú vedieť. Ja ale za tie roky viem, že ich hviezdne pocity nemôžu byť viac vzdialené pravde... A že ich kariéra to napokon dokazuje.

Omnoho viac je ale tých, čo sa potešia každej novej informácii, čo chcú byť stále „na pulze dňa“ čo každý nový podnet dokážu premeniť na tvorivú inšpiráciu. Teda v prípade tejto stránky na e-nšpiráciu.

V mene hosťa ďakujem, že existujú a krôčulinkom ku krôčulinku posúvajú Slovensko na mape destinácií, ktoré sa oplatí navštíviť a ktorým sa svetové trendy hotelierstva a gastronómie nevyhýbajú.

Vaša

Soňa Hudecová-Podhorná

 

Odkiaľ hrozia nové pokuty ? Od Úradu na ochranu osobných údajov !

Už ste si do hotelového diára zapísali dátum 25. máj 2018; a to pre istotu červenými verzálkami? Ak nie, nuž to rýchlo napravte. Od tohto dátumu nadobúda totiž účinnosť nový zákon v súvislosti s európskou reguláciou General Data Protection Regulation. Tá nahrádza doterajšie národné zákony jednotlivých krajín. Pritom príprava na to, aby ste dôkladne splnili literu nových predpisov, bude slovenským firmám trvať 3-12 mesiacov. Stojí to však za námahu, pretože pokuty sa hýbu do výšky 20 miliónov eur alebo 4 percent z obratu.

27. 9. 2017 / Čítať viac

Svadobná sezóna v plnom prúde; čo môže hoteliera zaskočiť?

 Podľa hotelových štatistík sa na Slovensku oslavuje čoraz viac svadieb. Preto sa aj mnohé 

 svadba%205 hotely vyslovene zameriavajú na prípravu svadobných hostín alebo malých svadobných pohostení. Kým kedysi to však znamenalo hodiť tanier o zem, podať neveste do ruky metlu, naservírovať obligátne jedlá a potom už len privolať taxíky, dnes ide často o svadby „na kľúč“ vrátane obradu, fotografovania, odčepčenia a

 / Čítať viac

Nezabúdate na dobre zamierené internetové promo ?

Množstvo hotelového merkantilu či ponúk v miestnych inzertných novinách, hodiny strávené nad sloganmi a grafikou... a efekt ako Janko Hraško. Nuž a lepšie to už asi nebude. Z prieskumu SACR, ktorého sa od leta do jesene zúčastnilo 2 426 respondentov, totiž vyplýva, že starým informačných nosičom odzváňa(ak už neodzvonilo).
Až 83 percent Slovákov označilo za hlavný zdroj informácií pri výbere dovolenky internet. Nasledujú odporúčania známych a recenzie (41 %), televízia (14 %), katalógy cestovných

 / Čítať viac

Aj vy sa hodnotíte lepšie než vaši hostia?

Len 19 percent slovenských zákazníkov hodnotí personál ubytovacích zariadení na „výbornú“, gastronómii dáva takúto známku 22 percent. Ale až 76 percent hotelov si za personál udelil najvyššiu známku a za gastronómiu 61 percent. Z prieskumu spoločnosti Creative Web, ktorá prevádzkuje aj portál ZlavaDna.sk, jasne vyplynulo, že hotelieri sa vidia lepšie, než ich hodnotia hostia. To platí vo všetkých kritériách – v hodnotení wellness, interiéru, informovanosti aj vybavenosti pre rodiny. Napríklad, až 45 percent hotelových manažérov sa považuje za ideálne miesto pre rodiny s deťmi,

 / Čítať viac

Informatórium

♣ CR v Nitre

nitra%20vl%C3%A1%C4%8Dik 

Záujem turistov o Nitru si na svoje konto pripisuje o 41 tis. prenocovaní viac než vlani (nárast o 28 %). Od januára do augusta tu ubytovacie zariadenia poskytli 189 580 nocľahov. Podľa riaditeľky NOCR Marty Hároníkovej dobré výsledky vďačia festivalom, výstavám, koncertom, výstavisku Agrokomplex i podujatiam typu Svetový kongres Esperanta . 

♣ OOCR Šariš – Bardejov

svidník

Atraktivitu a turistickú ponuku regiónu rozšírilo mesto Svidník, ktoré sa stalo jeho najnovším členom. Záujemcom ponúka nielen možnosti zábavy, športu, cyklistiky či pešej turistiky v Nízkych Beskydách, ale aj zaujímavosti pre fanúšikov ornitológie aj vojnovej tematiky. Na svoje si prídu vďaka povodiu Ondavy, Vojenskému múzeu či Pamätníku na Dukle, Svidník však láka do vodného sveta Aquarurthenia, skanzenu ľudovej architektúry, do 11 drevených chrámov, na festivaly a podujatia rusínskej kultúry,

♣ Gurmán Awards ´17

gurmán%20awards%2017

Top-šéfkuchárom roka sa stal Lukáš Hesko, dnes už „odídený“ z bratislavského Fach-u, na päty mu postúpali Michal Konrád z Fou Zoo a Marián Filo zo Chaetau Čereňany, ktorý získal aj cenu „hospitality“ za starostlivosť o hosťa. Hotel Matyšák si vybojoval titul „hotelová reštaurácia roka“, Fou Zoo je najlepšou prémiovou a dunajskostredská Villa Rosa tematickou reštauráciou. Ako vinárstvo roka bodovalo Víno Matyšák, naj-someliérom sa stal Dominik Baránek zo Savoy London. Za doterajšie činy na poli gastronómie ocenil Gurmán na Slovensku Gaba Kocáka.

Wellness hotel**** Patince

kubánsky%20víkend

Druhú júlovú sobotu sa hotel pokúsi o dosiahnutie slovenského rekordu - v počte tancujúcich žien s natáčkami vo vlasoch. Do rytmu im k tomu budú znieť veselé kubánske rytmy, pretože už tretí raz tam – pod záštitou veľvyslankyne Kuby na Slovensku – pozývajú hostí na populárny Kubánsky víkend. 

Hotel Dukla Bardejovské kúpele

Od architektonickej štúdie k rekonštrukcii pomaly (ale isto) prikročí manažment slávnych východoslovenských kúpeľov. Po vynovení hotela Alžbeta a Alexander je na rade hotel Sczéchenyi zo začiatku 20 storočia, neskôr premenovaný na Sláviu a potom na Duklu. Pripravená je aj štúdia na vybudovanie golfového areálu.

Zväz hotelov a reštaurácií SR

t_ondrčka

Dobrovoľné združenie, ktoré v budúcom roku oslávi štvrťstoročnicu, možno chytí druhý dych. Z Valného zhromaždenia, spojeného s voľbami, totiž vzišiel nový prezident – Ing. Tomáš Ondrčka, riaditeľ hotela Devín v Bratislave. Pomáhať mu budú aj nové tváre v Predstavenstve – Michal Petráš z hotela Senec, Rastislav Amrich z hotela Dalia v Košiciach, Lukáš Egreši z TMR a Ján Svoboda z hotela Elizabeth v Trenčíne.

Dunajský fond    

Z darov Slovnaftu, VÚB, Green Foundation, rodiny Kúšikovcov a P. Kurhajca podporí 55 400 eurami 8 žiadateľov. Pôjde o aktivity na oživenie okolia Dunaja - nástupné mólo pri sútoku Váhu a Dunaja v Komárne, móla a odpočívadlá návštevníkov Malého Dunaja, virtuálne prepojenia nábreží v Bratislave, nástupné pontóny na vodnej ploche Veľký Zemník, cyklotrasu pri Malom Dunaji, prístup k vode pre bezprekážkové nalodenie pri Zálesí, turistického sprievodcu do mobilov na báze GPS a dokumentáciu pre stavbu nástupných rámp pre vodákov.

Sedin Golf Resort Veľké Úľany  

sedin%20golf%20rešt%202

Uprostred luhov Malého Dunaja vyrástlo 18-jamkové  ihrisko s par 73 a dĺžkou 7 km. Nechýba v ňom lesnatá i linksová časť, voda, driving range, cvičné plochy a 2-jamková akadémia. Na svoje si však neprídu len golfisti, ale aj gurmáni. Reštauráciu, otvorenú pre verejnosť, vedie šéfkuchár so zahraničnými skúsenosťami Pavol Šebest. Jej filozofiou je moderná kuchyňa, založená na kvalitných surovinách zo Slovenska i zo zahraničia.

Wellness hotel Kontakt**** S.Lesná  

kontakt%20s_lesná%20loby

Nový dych naberá hotel „za pochodu“. Pred sviatkami sa v ňom podarilo vynoviť loby i denný bar, moderný dizajn dostal aj bývalý poľovnícky salónik. Hostí potešila aj rekonštrukcia izieb na troch poschodiach, nové koberce a textilné tapety namiesto maľovky. V júnovej poslednej etape prídu na rad ďalšie interiérové zmeny, ale aj prepojenie areálu koliby a vonkajšieho detského ihriska priamo s reštauráciou. 

Hotelová spoločnosť SOREA  

         sorea%20certifikat

Sieť trinástich hotelov s uceleným programom pre hosťa sa zaradila medzi značky, ocenené titulom Slovak Business Superbrands Award 2017. Tento program vznikol pred 20 rokmi vo Veľkej Británii a v súčasnosti sa do neho zapája 90 krajín na piatich kontinentoch. Podľa obchodnej riaditeľky Ing. Beáty Tȍrȍkovej sa z uznania kvality hotelových služieb tešia o to viac, že im ho Business Brand Council udelil v čase príprav na 25. výročie pôsobenia Sorey na slovenskom trhu.

Mlyn u Anastázie Pohranice  

mlyn%20anastázia%20letušky

Jedno z najlepších gastronomických zariadení nitrianskeho regiónu prináša v tejto sezóne mnohé novinky – terasu zvanú Narnia, hmlovú bránu pre chvíle horúčav, krištáľové lustre do výklenkov v reštaurácii, nové ozvučenie tak, aby hudba hrala do jej stredu. No a dámy v obsluhe si už neobliekajú čašnícke rovnošaty, ale príjemné pohodlné šaty. Už ich nikto nenazýva čašníčkami, ale letuškami.

♣ Villa Betula*** Liptovská Sielnica

vile%20betula%20rešt

Reštaurácia rezortu už víta hostí v novom šate. Jej rekonštrukcia „až na kosť“ trvala dva mesiace pri bežnej hotelovej prevádzke. Priniesla však väčší priestor, viac miest na sedenie (60), nový bar s praktickým vyklápacím systémom, vhodným najmä pre bufetové raňajky i večere. Regulované osvetlenie dalo srdcu hotela útulnejšiu atmosféru. Tím „Betulenky“ potešila aj nová zamestnanecká jedáleň. 

Nitrianske rekordy turizmu

nitra

V uplynulom roku prežili turisti, biznis cestujúci i účastníci firemných podujatí a kongresov v Nitre až 234 643 nocí. Hotelieri sa tešia, že číslo rastie najmä vďaka MICE. Svetový kongres Esperanta sem prilákal takmer 1300 ľudí zo 60 krajín. Hotel Mikado hostil medicínsky kongres, o dobré čísla turizmu sa postaral aj medzinárodný festival Divadelná Nitra, Autosalón, Agrokomplex či cyrilo-metodské slávnosti.

♣ Grand hotel Bellevue**** V. Tatry  

bellevue%20ext

Slovenský systém kvality služieb v cestovnom ruchu, pod gesciou MDVRR SR, udelil hotelu Značku kvality I. stupňa. Platí tri roky. Hotel, vďaka ktorému sme sa skvele zapísali do histórie zasadaní NATO, ju získal nielen za dobrý hardware – 140 izieb, kongresovú sálu pre 600 ľudí, wellness či reštauračné zázemie, ale najmä za kvalitu a úroveň služieb.

Grand Hotel River Park***** BA  

river%20park%20gh%20-%20reštika

Na tunajšej ho-re-ca scéne sa bývalý Kempinski postaral o menšiu „bombu“. V jeho farbách už totiž varí Jaroslav Židek, ktorý nedávno opustil svoju reštauráciu v prenajatých priestoroch hotela Albrecht. Plánoval síce cestovať, ďaleko sa však nepresunul. V pozícii šéfkuchára nahradil skúseného majstra varešky a lektora Thuries Academy Igora Čehyho.

♣ ITF Slovakiatour  a spol.

slovakiatour

Aktívny aj pasívny turizmus sa od 26. do 29. januára opäť stane témou veľtrhu ITV Slovakiatour (vrátane Wellness a Fittnes a výstavy Poľovníctvo a Oddych). V 23. ročníku sa predstaví 350 vystavovateľov z 21 krajín vrátane nováčikov - Mexika, Kuby a Poľska. O rok dlhšia je tradícia veľtrhu Danubius Gastro; tento ročník je najsilnejší od roku 2009. Prehliadke potravinárskej produkcie, obalovej techniky a technológií pre horeca bude opäť kraľovať zápolenie najlepších kuchárov (Poézia v gastronómii), barmanov (Master Cup 77), baristov (Slovak Barista Cup) a pekárov (Bratislavský rožok)      

Zimný festival jedla ´17

zfj%20logo

Od 13. 1. do 15. 2. predstaví „trojboj“ - ikonickú špecialitu, chuť regiónu a jedlo starých mám až 37 reštaurácií v 7 krajoch. Vrátane nováčikov – reštaurácie Rosalia hotela Galicia Nueva v Halíči, Carpano v Košiciach, rezortu Oravský háj v Brezovici, reštaurácie SĽUK v Bratislave-Rusovciach. Obed či večeru si hostia už tradične objednávajú na http://www.zimnyfestivaljedla.sk. Lákadlom sú podľa organizátora Radoslava Nackina aj výlety Gurmán busmi či Gurmán Diva ples v Bánovciach nad Bebravou.

♣ Hotel Lomnica**** Vysoké Tatry   

lomnica%20tl%20chodby

Tesne pred koncom roka sa 123-ročný hotel dožil - po štvrťstoročnej prestávke – svojej renesancie. Po rekonštrukcii hosťom slúži 62 izieb a 5 apartmánov, nazvaných podľa rakúsko-uhorských panovníkov– Maximiliánovi, Rudolfovi, Ferdinandovi, Márii Terézii, Márii Antoinette. V hoteli nechýba concierge, elektronabíjacie stanice, wellness centrum pod klenbami, reštaurácia Sissi, kaviareň Mozart a vináreň Franz Josef, dokonca ani obchodík s darčekmi vlastnej značky. Hotel vedie Zuzana Kovaľová.  

♣ Belassi**** Bojnice

belassi%20bojnice

Odchod bojnického hotela od značky Best Western znamenal pre túto sieť slovenskú labutiu pieseň. Po minuloročnom utvorení novej organizačnej štruktúry v strednej Európe so sídlom v nemeckom Eschborne a zvýšení licenčných poplatkov jej ako jediný zo slovenských zariadení ostal verný. Prívlastok Best Western plus je však už aj pod Bojnickým zámkom minulosťou a hosť túto sieť na Slovensku nenájde.       

Koniec SACR          

good%20idea%20sk%20-%20sacr
K Novému roku skončila svoju existenciu v podobe príspevkovej organizácie. Jej aktivity sa včlenili priamo do Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Podľa ministra Árpáda Érseka sa tak marketing a propagácia Slovenska ako destinácie cestovného ruchu zefektívnia. Využívaním „pôdy“ ministerstva sa aj peniaze na administratívu presunú priamo do plnenia úloh v propagácii nášho turizmu.

Čo sa udialo vlani


 

2013 – 2017 © Hotelovo.sk
Grafický dizajn a redakčný systém od firmy AlejTech, spol. s r.o.
Tvorba web stránok