Horúca linka

Ako zaplniť hotel?

Podľa Eurstatu sa Slovensko nie a nie vyšvihnúť z najnižších priečok rebríčka hotelovej obsadenosti. Už niekoľko rokov nie je vyššia než 30 percent. aj keď sa pod priemernými celoslovenskými údajmi „stratia“ aj úspechy v jednotlivých zariadeniach. Skrátka, niektorí sú na tom výborne, niektoré priemerne a niektorí zle. Všetci by však prijali čísla navyše... Recepty na zvýšenie vyťaženosti ubytovacích kapacít sa v rôznych regiónoch a rôznych typoch hotelov znejú rôzne.

Podľa štatistiky zo ZlavaDna by však vraj medzi nimi nemalo chýbať práve využívanie zľavových portálov. „V minulom roku sme slovenským hotelom pomohli predať 110 000 zlavadnapoukazov na ubytovanie za takmer 8 miliónov eur. Pomohli sme nielen s obsadením izieb, ale aj s podporou ďalších aktivít cestovného ruchu v regióne – prostredníctvom 83 000 predaných kupónov do wellness, 9800 vstupov do aquaparku, či predaja 7500 skipasov,“ listuje štatistikou konateľ ZlavaDna.sk Zdenko Hoschek. „Predtým si Slováci zvykli dopriať dve dovolenky za rok – jednu v lete a jednu v zime. Vďaka zľavovým portálom sa postupne ľudia naučili chodiť na neplánované, víkendové wellness pobyty v hodnote cca 100 – 130 € pre oboch. K dnešnému dňu máme na stránke aktívnych cca 300 ponúk v kategórii cestovanie, čo hovorí o narastajúcom záujme nielen návštevníkov portálu, ale aj hotelov.“

Niektorí hotelieri sa boja možnej straty hostí, ktorí k nim chodievajú za plnú cenu.. Iní to naopak považujú za spôsob propagácie a získania nových zákazníkov. V posledných dvoch rokoch zaznamenal ale najväčší zľavový portál ZlavaDna.sk výrazný nárast predaja ponúk z oblasti hotelových služieb. V medziročnom porovnaní ide až o 70%. V minulom roku predali, napríklad, 4 268 poukazov v Clubhoteli Nezábudka*** v Tatranskej Štrbe, ktoré zariadeniu priniesli takmer 281 108 €. „Veľmi obľúbenou pravidelnou zľavou sa stalo aj ubytovanie v Grandhoteli**** Starý Smokovec, kde sme ubytovali 2 416 hostí. Celkový príjem pre hotel bol v tomto prípade 471 917 €,“ Zdeno Hoschek.ilustruje na tomto príklade, že zľavové portály využívajú (alebo nevyužívajú) hotely rôznych kategórií, od najlacnejších až po najdrahšie.

Čo na to hotelieri

„Veľmi som váhala, či budeme spolupracovať so zľavovými portálmi. Túto ponuku som prijala prvý raz asi pred dvoma rokmi, skúšobne pri príležitosti jednej akcie. Musím povedať, že sa nám táto spolupráca osvedčila,“ vracia sa do minulosti riaditeľka hotela Amália **** v Novej Lesnej Ing. Katarína Cehuľová. Pozitíva a negatíva tejto formy spolupráce zhrnula takto:

pozitíva

- pobyty cez zľavové portály sú pre nás riešením v termínoch, ktoré sami nedokážeme obsadiť. Počas víkendov, napríklad, k nám chodia predovšetkým naši hostia a len ak máme voľné kapacity, obsadíme ich hosťami s kupónom zo zľavového portálu

- ak už hosť má zakúpený kupón, tak ho nasmerujeme na jeho využitie v termíne, ktorý vyhovuje nám. Skúsenosť ukazujeí, že hosť radšej takto využije kupón, ako by mal absolvovať celú procedúru jeho vrátenia

- provízie sú nižšie ako pri cestovnej agentúre, záleží však na dohode

- množstvo hostí sa o nás dozvie bez toho, aby sme vynaložili čo len cent na reklamu, reklamu v takom dosahu, ako majú zľavové portály, by sme si nemohli dovoliť

- ak je správne nastavená cena pobytu, druh poskytnutých služieb, výška provízie, termín využitia kupónov a samozrejme naša šikovnosť pri obsadzovaní jednotlivých termínov, tak je táto forma spolupráce veľmi zaujímavá

- väčšia časť ceny za pobyty je zaplatená vopred

negatíva:

- nízke ceny pobytov konkurenčných hotelov v našej lokalite spôsobujú to, že zľavové portály tlačia na znižovanie cien aj u nás. Je dôležité presadiť cenu, ktorá je pre hotel zaujímavá.

- exkluzivita, teda obmedzenie predaja pobytov naraz na viacerých zľavových portáloch

 

S prevádzkou hotela začali v Dolnej Strehovej medzi Lučencom a Veľkým Krtíšom v lete roku 2011 po rekonštrukcii termálneho kúpaliska s 60-ročnou históriou. Kúpalisko otvorili v júni a hotel o mesiac neskôr. „Keďže otvoreniu nepredchádzala žiadna kampaň, očakávali sme po skončení sezóny jesenné trápenie sa s napĺňaním hotela,“ riaditeľ Aquatermal*** Dolná Strehová Ing. Ivan Matina spomína, ako im predaj pobytov cez zľavový portál pomohol: „Cena pobytu s polpenziou a vstupmi do wellness & spa sveta bola vtedy 89 €. Podarilo sa nám celú, vtedy pre nás „mimosezónu“, naplniť na 75 %. Predali sme takmer 1800 pobytov s platnosťou do konca mája 2012. To nám vytvorilo veľké portfólio zákazníkov a sezóna sa zaplnila „sama“ na 85 %. Odvtedy už prešli viac než dva roky a spomínaný portál sa stal našim veľmi dobrým obchodným partnerom.“ Dnes predávajú približne tretinu kapacít mimo hlavnej letnej sezóny cez zľavomat za cenu 129 € počas pracovného týždňa a 149 € cez víkend. Sviatky cez portál neponúkajú, alebo vo vyššej cene. „Je to naša najlepšia „cestovná kancelária“. Keďže sme hotel uprostred ničoho a naši hostia veľmi nemajú kam ísť sa najesť alebo zabaviť mimo náš hotel, spotrebujú tu aj dosť peňazí mimo kupónu.. Je to len o komunikácii s obchodným partnerom, predovšetkým o nastavení správnej ponuky v správnom čase a za správnych podmienok“.

Zľavové portály majú špecifickú klientelu a táto klientela nedisponuje veľkou kúpnou silou. Jednoducho, hostia zo zľavových portálov vyčerpajú predovšetkým objednané služby a neutrácajú za doplnkové a stravovacie služby. Také sú skúsenosti riaditeľa trenčianskeho hotela Grand*** Petra Ilavského.. „Často sa čudujem, ako môžu hotely pracovať s tak nízkou cenou, niekedy naozaj na hrane nákladov ubytovacieho zariadenia na izbu alebo lôžko. Každý hotelier má rád plný hotel, toto však nie je cesta k úspešnému chodu hotelov a reštaurácii. Potom sa človek dozvedá, že práve v týchto zariadeniach zamestnancom meškajú mzdy aj niekoľko mesiacov. Samozrejme, táto forma predaja kazí predaj konkurenčným hotelom. Avšak pevne verím, že rozhodujúcim faktorom pre klientov je kvalita služieb a tú práve vďaka nízkym cenám cez zľavové portály nevedia hosťom poskytnúť. Solventný hosť si rád za kvalitné služby zaplatí a ako vždy spomínam, všetko je len o ľuďoch a prístupe k zákazníkom. Čašník bez výplaty sa usmieva na hosťa vždy troška inak...“.

V hoteli Tatranec*** Tatranská Lomnica využívajú zľavové portály - podľa riaditeľa Dr. Zdenka Kožucha – iba príležitostne. Predovšetkým na doplnenie obsadenosti v termínoch, keď nemajú naplnenú kapacitu hotela. „S prácou cez portál máme dobré skúsenosti, nakoľko pracujeme iba s overenými portálmi a podmienky si určujeme tak, aby nám vyhovovali. Ničoho sa netreba vystrihať. Jasne stanovené podmienky nech podloží zmluva s následnou presnou agendou. Však si len otvorme booking.com a pozrime sa, aké hotely od Prahy až po Benátky, 3*, ale aj 5*... dávajú zľavy až 70 %; teda presne tak ako portály...“

Opačný názor majú v Kúpeľoch Nový Smokovec. „Naša spoločnosť so zľavovými portálmi v súčasnosti nespolupracuje. Urobili sme to v minulosti, ale len na vykrytie niektorých termínov v mimosezóne. V hlavnej sezóne je to zo strany ubytovateľov hazard a nedobrá konkurencia,“ tvrdí riaditeľ Ing Jozef Vilím.

Podobne to vidí aj obchodná a marketingová ruaduteľka spoločnosti Sorea Ing, Beáta Töröková: „Nikdy sme neuplatňovali a ani v súčasnosti neuplatňujeme zľavy pobytov cez zľavové portály. Viac než štyri pätiny našej klientely sú individuálni návštevníci, ktorí k nám prichádzajú na základe reklamy a najmä pozitívnej skúsenosti – odporúčaní rodiny a známych. Podstatná časť sú stáli a verní klienti. Jediný hotel, ktorý sme do vlaňajška zverejňovali na zľavových portáloch, je Hotel SOREA ĽUBOVŇA na Spiši v Ľubovnianskych kúpeľoch s celkovou kapacitou 566 pevných lôžok a vyše 200 prístelkami.“ Je pochopiteľné, že pri takejto lôžkovej kapacite sa hotel neobsadí na sto percent počas celého roka. Po zlej skúsenosti s jedným z najpopulárnejších zľavových portálov, ktorý ukončil svoju činnosť, SOREA tieto služby prestala využívať.

shp ©

späť

Editoriál

Milí hotelieri a manažéri reštaurácii,

sonamožno vlastne ani netušíte, ako ste sa zrazu ocitli na stránke e-nšpirácií pre hotelový a reštauračný biznis. Skrátka, „vyššia moc“ to tak zariadila. Možno sa už nemohla pozerať na to, ako sa pomaly ale isto zamotávate do siete tzv. prevádzkovej slepoty. Ako denne riešite tisíc stále rovnakých problémov a ďalších tisíc, ktoré sa vynorili celkom nečakane a znenazdajky.

Pritom vám nemôžu neuniknúť novinky, ktoré sa v tomto biznise objavili – v prilákaní hosťa, v trendoch, smerovaní a úspechoch konkurencie. Veľmi dobre vás poznám. Však s mnohými som sa ako mediálna manažérka Zväzu hotelov a reštaurácií SR i ako novinárka, zaoberajúca sa dlhé roky hotelierstvom, cestovným ruchom a gastronómiou, stretávala. Osobne, telefonicky i mailami pod vlastnou „hlavičkou“.

Aj medzi hoteliermi – tak ako v každej inej brandži – sa nájdu ľudia, ktorí už „všetko vedia“, alebo lepšie povedané, nič už nepotrebujú vedieť. Ja ale za tie roky viem, že ich hviezdne pocity nemôžu byť viac vzdialené pravde... A že ich kariéra to napokon dokazuje.

Omnoho viac je ale tých, čo sa potešia každej novej informácii, čo chcú byť stále „na pulze dňa“ čo každý nový podnet dokážu premeniť na tvorivú inšpiráciu. Teda v prípade tejto stránky na e-nšpiráciu.

V mene hosťa ďakujem, že existujú a krôčulinkom ku krôčulinku posúvajú Slovensko na mape destinácií, ktoré sa oplatí navštíviť a ktorým sa svetové trendy hotelierstva a gastronómie nevyhýbajú.

Vaša

Soňa Hudecová-Podhorná

 

Aj vy (ne)snívate o michelinskej hviezde?

Možno snívate aspoň v najtajnejšom kútiku duše a možno by vám také niečo ani len micheinnenapadlo. Ale v každom prípade už nebude podstatné, či varíte božsky, moderne, originálne, zážitkovo, ekologicky... ale či štátna agentúra turizmu (v našom prípade by to teda bola Slovakia Travel) nájde desať miliónov na účasť v michelinovskom...

 / Čítať viac

Horeca očami hosťa: Michal Paľa

 …už vyše 20 rokov pôsobí v spoločnosti Messer Tatragas v pozícii m_paľa hgenerálneho riaditeľa, za čo vlani získal cenu vydavateľstva Trend ako „Manažér roka“.
„Keďže som študoval v zahraničí a moji rodičia pôsobili v diplomatických službách – ako chlapec som päť rokov žil v Alžírsku – dôkladne som okúsil chuť rôznych kuchýň. Ale dve z nich ostali mojimi srdcovými záležitosťami: francúzsky štýl stolovania a slovenské

 / Čítať viac

Zatvoria ceny energie váš wellness?

Už v máji si vrabce štebotali, že hotelieri plánujú zatvárať svoje wellnessy (vodné svety, centrá wellness pxb hoddychu... či ako sa to všelijako v rôznych hoteloch nazýva). Alebo ich aspoň podstatne zoštíhlia. A to ešte zďaleka nevyzerala situácia tak napäto a draho.
Riaditeľ hotela Hviezda v Dudinciach Mgr. Vincent Andraško k tomu hovorí, že zatiaľ mierne upravili prevádzkový čas wellness centra: „Oproti vlaňajšku sa energie zvýšili o 300

 / Čítať viac

Viete, čo je to harira?

Asi každý hotelier, F&B manager či šéfkuchár vie, čo znamená amuse-bouche. Jeden ho musí jedlo symbol pxbpripraviť, druhý naň zohnať suroviny a tretí s ním počítať v nákladoch. A určite poznajú angus, bacardi, pumpernikel, wasabi... Ale čo by musel majster varešky navariť, keby ho hosť

 / Čítať viac

Stane sa Európa lídrom „udržateľnosti“ turizmu?

Ekológia, zelený program, zero waste, udržateľný rozvoj... Niežeby na tom Slovákom vôbec ekológia pxbnezáležalo, ale takýto imidž firmy či hotela v mnohých západných krajinách zaváži mnoho viac. Je veľkým lákadlom a rozhodujúcim kritériom pri výbere produktu či služby. Aj organizátori medzinárodných eventov musia svojich klientov často odpovedať na to, či miesto pre

 / Čítať viac

Informatórium

Hotel Slovan Piešťany

hotel slovan piešťany

Kedysi najluxusnejšia secesná ikona piešťanských kúpeľov z roku 1906 – Grand hotel Rónai, neskôr Royal a počas socializmu premenovaný na Slovan - stále chátra. Do jej rekonštrukcie sa nik nechce pustiť... prečo?

Mondieu Bratislava

Ešte len začal nový rok a už má táto známa a inak dobrá kaviareň cez nespokojnú zákazníčku zlú reklamu. V čase sociálnych sietí si treba dávať veľký pozor.

Hotel Club Kežmarok

club kk

Trojhviezdičkový hotel v jednom z najstarších slovenských miest – a vo východiskovom bode výletov do troch národných parkov – práve oslavuje 30 rokov. Za ten čas sa pôvodných 19 izieb rozšírilo o ďalších 16, vrátane bezbariérových. Pribudla wifi, detský kútik, v garáži je dosť miest na zaparkovanie... Najväčšou devízou je však komorná atmosféra, pre ktorú hotel vyhľadáva pobytová a s ohľadom na športovú kariéru majiteľov Gantnerovcov najmä športumilná klientela. V reštaurácií sa aj štamgasti majú vždy čím novým pokochať – v zbierke poľovníckych trofejí  sú okrem európskych už aj kúsky z Kamčatky, Afriky či Mongolska.

Mirror Hospitality Expo

carlton ext

Hotel Radisson Blu Carlton (a ďalších 15 prevádzok v Bratislave a okolí) sa stane hostiteľom 5-dňového festivalu pre profesionálov i amatérov. Predstavia sa na ňom svetové mená barmanského, kuchárskeho a someliérskeho remesla - profesionáli, pôsobiaci doma i v cudzine, ale aj zahraniční majstri varešky a šejkra. Naši barmani-juniori si zasúťažia spolu s českými, maďarskými, poľskými a rakúskymi a festival vyvrcholí národným kolom barmanskej súťaže Diageo World Class; víťaz nás bude reprezentovať na svetovom finále v Sao Paulo.

Best Hotel Properties, a.s.

river park

Tímu päťhviezdičkových bratislavských hotelov Sheraton a River Park už nevelí Branislav Kačkovič (o čom redakcii začvirikali vrabce už v marci). Hotel Sheraton v komplexe Eurovea začal viesť Peter Dandár, doterajší riaditeľ DoubleTree by Hilton**** v Košiciach. Tam si na uvoľnenú stoličku sadla Adela Zakarová, ktorá v hoteli pracuje už osem rokov. V River Parku môžu hostia stretávať – ako staronového gr - Rudolfa Križana, ktorý doteraz pôsobil v Predstavenstve BHP.
 

hotel Čerešne**** Bratislava

hotel čerešne ba-polianky

V rámci projektu Čerešne City v dúbravskej časti Polianky ponúkne ubytovanie príležitostným hosťom – na úrovni štyroch hviezdičiek – aj hotel Čerešne. Developer – ITB Development ho predstavil ako 7-poschodovú budovu s 96 izbami a siedmimi 2-izbovými apartmánmi so zatrávnenou strechou, pričom ďalšie dve podlažia nájdu miesto pod zemou. Tam sa počíta s parkovaním pre 63 áut (a 27 môže parkovať v exteriéri hotela) , ale aj s krytom pre 250 ľudí. Hoci výstavba sa začína len na jar 2023, prvých hostí plánujú Čerešne privítať už o dva roky.
 

Arkady Hof **** Stupava

arkady fof stupava 3

V jednej z bočných uličiek stupavského centra pribudol hotel so 16 izbami a 8 apartmánmi. Zrodil sa rekonštrukciou panského majera zo 17. storočia. Dnes v ňom nechýba noblesná reštaurácia, ktorej šéfuje Peter Gogaľ, sála i konferenčná miestnosť; vďaka pôvodným klenbám však hotel dýcha originálnou historickou atmosférou. V pozícii výkonného riaditeľa pôsobí Peter Hain.
 

♣ Vienna House Easy Bratislava

vienna house easy ba

Bývalý hotel Chopin*** siete Vienna International, ktorý prešiel pred rokmi premenou na koncept Vienna Easy (vrátane názvu), má už nového majiteľa. Prešiel do portfólia najväčšej hotelovej franchisingovej siete – Wyndham Hotels & Resorts, ktorý sa „skrýva“ za značkami Sheraton, Hilton, Holiday Inn, Ibis Styles, Mercure, Mövenpick, Dorint, Steigenberger, Pullman, Adagio a ďalšími v 95 krajinách. Naďalej bude však značku Vienna House prevádzkovať spoločnosť HR Group so sídlom v Berlíne, ale pod prispôsobenou značkou Vienna House by Wyndham.

♣ Crowne Plaza Bratislava

crowne plaza

Už druhý rok po sebe obhájil hotel v centre hlavného mesta ocenenie najlepší MICE hotel, ktoré udeľuje World MICE Awards aj v jednotlivých krajinách. V Česku, napríklad, bodovala Corinthia Praha, v Rakúsku Grand Hotel Wien, v Maďarsku The Ritz – Carlton Budapest. Len u našich severných susedov je ocenený Zamek Janów Podlaski mimo hlavného mesta, dokonca celkom excentricky pri ukrajinských hraniciach. Svetové MICE jednotky pôsobia v Dubaji a Katare, ale ako naj „MICE organizátor“ vo svete sa umiestnila spoločnosť Liberty Czech Republic & Slovakia DMC.
 

Lomnica***** v Tatranskej Lomnici

m_warhol 2

Po desaťročí pôsobenia v Bellevue Grand Hoteli**** S. Smokovec ukončil túto etapu pracovnej kariéry tamojší riaditeľ Ing. Miroslav Warhol. Stal sa hotelovým manažérom hotela Lomnica***** v Tatranskej Lomnici. Hotel Bellevue momentálne riadi jeho predchodca Ing. Viktor Kosmák, ktorý túto funkciu už raz prevzal v roku 2011 po odchode Ing. Jany Gantnerovej. Neskôr sa stal poslancom mestského zastupiteľstva. 

MenJu Bratislava

menjú ba

V reštaurácii hotela Aston v Bratislave zavial nový vietor. Prenajali si ju slovenskí top šéfkuchári – Martin Korbelič a Tomáš Sika a nazvali ju MenJu. Dostala aj nový outfit v duchu trendu neformálnosti, vzdušnosti a prirodzených materiálov. Zmenili aj slovenský zvyk nechávať reštauráciu stále otvorenú a svojich hostí vítajú len počas pracovných dní do 14.30. Aj keď otvorili už koncom jesene, na horeca scénu sa uviedli najmä otváracou večerou Zimného festivalu jedla.
 

Eck Restaurant Devín

eck restaurant devín h-i

Zážitkovú gastronómiu hlavného mesta plánuje posunúť vpred nový Eck Restaurant v Devíne. Majiteľ Patrik Tkáč do kuchyne povolal Daniela Tillingera, ktorý sa tak na Slovensko vrátil po rokoch pôsobenia v Belgicku, Veľkej Británii a Rakúsku. Reštaurácia s kapacitou 34 hostí a salónikom pre ďalších desať, funguje len večer a rezervačným spôsobom. V podzemí našla svoje miesto vínna pivnica, pre začiatok s ôsmimi tisíckami vín. Mimochodom, názov reštaurácie má korene v prastarom názve tamojšieho miesta – Gold Eck, teda zlatý roh.

Poprad*** v Poprade

hotel poprad pp

Jeden z tradičných a „nostalgických“ hotelov v meste pod Tatrami zatvoril v októbri svoje brány. A tak 144 lôžok a prísteliek ostáva stále prázdnych. Rovnako ako konferenčná miestnosť, salón, tri menšie salóniky a príjemná reštaurácia pre 100 ľudí. Na penzión pre starších sa má premeniť aj hotel Gerlach, smutne známy mafiánskou likvidáciou policajta v 90-tych rokoch.

Grandhotel**** Starý Smokovec

grandhotel ss ext zima

K doterajším apartmánom, „venovaným“ známym osobnostiam, pribudli nedávno apartmány detského spisovateľa Daniela Heviera a českého herca Miroslava Donutila. Hotel začal túto tradíciu na jeseň 2018, kedy pokrstil izby kráľa komédie Vlastu Buriana, českej športovej legendy Emila Zátopka a slovenskej uznávanej herečky Milky Vášáryovej (ktorá si o tamojšie dvere buchla pomyselné šampanské osobne). Neskôr hotel pripravil aj apartmán českej slávice Lucie Bílej.

♣ OOCR Region Liptov

liptov bača

Oslavuje 10 rokov po tom, čo nadviazala na predošlý Klaster Liptov. Za ten čas získala štátnu dotáciu 10,2 mil. € a samosprávy vybrali na dani z ubytovania 11 mil. €. Rok 2019 prekonal rekord – 2 milióny prenocovaní. Podpisuje sa pod to bezplatná preprava skibusmi, značka Liptovské droby s pečiatkou ochrany EU, projekt Nepoznaný Liptov či podujatie ZA7HORAMI, náučné chodníky, infraštruktúra pre cyklistov - 60 kusov cyklomobiliáru i 30 elektronabíjacích staníc. Aj vďaka nim sa Liptov stal celoročne príťažlivou destináciou s potenciálom opäť po pandémii „číselne rásť“.
 

rezort Salamandra HHT

m_majtánová

Znalec vie dešifrovať, že sídlo (aj rovnomenného hotela) je Horný Hodrušský tajch. Stal sa služobným domovom Michaely Majtánovej, ktorá na Horehronie prišla z hotela Devín. "Mojim cieľom a zároveň výzvou v najbližšom období je stabilizovať hotelový personál a poskytnúť našim zamestnancom čo najlepšie zázemie pre ich fungovanie. Len spokojní zamestnanci totiž dokážu hosťom prinášať kvalitné služby a zážitky na najvyššej úrovni," hovorí o filozofii najbližšieho obdobia .
 

Choice Hotels a Radisson Hotels

choice hotels logo

Tesne pred polovicou júna sa americká sieť so 600 000 posteľami v 41 krajinách, založená v roku 1939, rozhodla kúpiť americkú časť spoločnosti Radisson Hotels. Tá je dokonca o 30 rokov staršia a zrodila sa v Minneapolise. Prevod dosiahne výšku 675 mil USD. Na Slovensku je kupec zastúpený značkou Clarion a Mamaison, do odkúpenej siete patrí hotel Radisson Blu Carlton a Park Inn by Radisson Danube – všetky v Bratislave. Tých sa však zmeny netýkajú.
 

♣ Wellness hotel Borovica**** Štrbské Pleso

čašník olex pecerytsia

Víťazstvo v 1. ročníku Taste of Tatry cup – Prosecco race, teda v behu čašníkov s proseccom na tácke, putovali do wellness hotela Borovica čašníkovi Olexandrovi Pecerytsiovi z Ukrajiny. Na Slovensku žije už päť rokov a vyštudoval tu tatranskú hotelovú akadémiu. Prvú cenu – 3-dňový pobyt v oblasti Prosecco – mu pomohla v konkurencii 29 kolegov z rôznych reštaurácií a hotelov získať nielen „rýchlosť nôh“ na 1,3–kilometrovej trati s povinnými gastropointmi, ale najmä šikovnosť a stratégia.

♣ DoubleTree by Hilton Bratislava****

p_ďurčeková 3 

Od 1. júna sa stala generálnou riaditeľkou hotela Petra Ďurčeková. Prichádza z hotela Pod lipou v Modre-Harmónii. „Chcem pokračovať v dobre nastavenom statuse mestského biznis hotela. Na niektoré služby sa pozriem z nadhľadu a budem hľadať tvorivé vylepšenia.“ Počas covidu sa tak stala v poradí už treťou najvyššou manažérkou tohto bratislavského hotela a jeho reštaurácie Toscana.

♣ Kaštieľ Turčianska Štiavnička

kaštieľ turč štiavnička apart

Spustnutý Révayovský kaštieľ zo 16. storočia sa pod taktovkou nového majiteľa - stavebnej spoločnosti Ismont mení na hotelový rezort. Zároveň pri kaštieli vyrastú budovy s apartmánmi, ktoré si záujemcovia môžu natrvalo kúpiť. Vyhovieť pamiatkarom znamená 9-miliónovú investíciu, v nej je zahrnuté okrem obnovy kaštieľa aj vybudovanie oranžerie, udržiavanie jaskýň či starostlivosť o tisícku stromov zámockého parku.


čím žila horeca scéna v upynulých rokoch
 

2013 – 2024 © Hotelovo.sk
Grafický dizajn a redakčný systém od firmy AlejTech, spol. s r.o.
Tvorba web stránok