Horúca linka

Už zháňate personál so znalosťou čínštiny?

Anglicky, nemecky, rusky, francúzsky, španielsky, taliansky ... žiadna jazyková znalosť vašich zamestnancov nie je na zahodenie. Zdá sa však, že na popredné miesta sa prebojuje aj čínština. Podľa štatistiky Bratislava Tourist Board-u sa totiž v roku 2018 stali najpočetnejšou skupinou návštevníkov hlavného mesta práve obyvatelia krajiny draka.

„Vnímame ich dlhodobo stúpajúci záujem o Bratislavu, pričom medziročne ich návštevy vzrástli o takmer 24 percent. Preto spolupráca s touroperátormi, cielená propagácia destinácie, či účasť na podujatiach zameraných na spoznávanie čínskeho trhu, považujeme za mimoriadne dôležité,“ hovorí predsedníčka predstavenstva BTB Ing. Alžbeta Melicharová. „Naším cieľom je poznať túto klientelu a vedieť sa pripraviť tak, aby sa tu carlton extčínski návštevníci cítili príjemne.“

Zároveň sa však BTB riadi zásadou, aby aj v prípade narastajúceho záujmu turistov ostala Bratislava príjemným mestom aj pre svojich obyvateľov s jeho charakteristickou pokojnou domácou atmosférou. Koniec koncov práve tá je lákadlom, ktoré tu Číňania tak veľmi oceňujú. Všade je pokojne, všade je blízko. Za jeden deň sa dá toho veľa vidieť. Od Dunaja k Tatrám je to na skok… 

BTB ponúka vo svojich turistických informačných centrách propagačné materiály i mapy mesta v čínštine. V spolupráci s ministerstvami a inými organizáciami, pripravila poznávacie cesty pre novinárov a cestovné kancelárie. Do portfólia aktivít pribudlo najnovšie aj video pripravené špeciálne pre čínsky trh, prezentujúce základne informácie aj zaujímavosti Bratislavy.

„Prezentačné video, ktoré sme pripravili predovšetkým pre odborné konferencie v Číne, už malo svoju premiéru. Na neskoršom spoločnom stretnutí oň hneď prejavil záujem aj veľvyslanec Slovenskej republiky v Číne J.E. Dušan Bella,“ výkonný riaditeľ BTB Tomáš Koniar spomína významných ľudí, ktorí vo videu vystupujú – veľvyslanca Číny J.E. Lin Lina, generálneho riaditeľa SARIO Róberta Šimončiča, ambasádora pre Východnú Áziu bratislava - turistiVýchodoslovenskej Investičnej agentúry Róberta Vinczeho. Ale aj zástupcov hotelov, spolupracujúcich s čínskou klientelou – hotela Bratislava a Lindner Hotel Gallery, turistickú sprievodkyňu aj čínsku učiteľku, žijúcu v Bratislave. Na záver videa sa o svoje „slovenské dojmy“ delia aj čínski turisti .

Organizácia BTB sa s novým videom už na jeseň zúčastnila v čínskom meste Qingdao na World Small Town Economy Forum, v rámci 18. svetovej konferencie China Qingdao Blue Economy International Professionals and Industry-Academia-Research Cooperation Conference. Zároveň sa prezentovala aj na nadväzujúcej konferencii World MICE Day China, zameranej na cestovný ruch, konferencie, podujatia a výstavy.

Konferencie s prezentáciou BTB nadväzujú na stretnutie s delegáciou z mesta Xiamen a vzdelávací seminár s názvom „Chinese Tourist Welcome“. Jeho výstupom je certifikát „Quality Host“, konajúci sa tento rok v Bratislave. Organizátor oboch konferencií, spoločnosť BIT Congress Inc., organizačne aj finančne zabezpečil pobyt Slovenskej delegácie. Materská firma BIT Group Global, je najväčším organizátorom kongresov v Číne. Ročne organizuje okolo 80 kongresov a doteraz ich kongresy navštívilo vyše 45 nositeľov Nobelových cien z celého sveta.

Vzhľadom na časovú aj finančnú náročnosť je prezentácia Bratislavy na čínskom trhu súčasťou prezentácie celého Slovenska. BTB koordinuje svoje infocest či účasť na konferenciách so zahraničnými zastúpeniami Slovenska v Číne ale aj MDV SR. Ministerstvo zastrešuje účasť na veľtrhoch cestovného ruchu v meste Guangzhou a v Šanghaji. Do budúcna sa na propagáciu Bratislavy plánujú využívať aj najrozšírenejšie čínske sociálne siete ako WeChat porovnateľný s Facebookom, Youku podobný YouTubu, Weibo a ďalšie možnosti.




späť

Editoriál

Milí hotelieri a manažéri reštaurácii,

sonamožno vlastne ani netušíte, ako ste sa zrazu ocitli na stránke e-nšpirácií pre hotelový a reštauračný biznis. Skrátka, „vyššia moc“ to tak zariadila. Možno sa už nemohla pozerať na to, ako sa pomaly ale isto zamotávate do siete tzv. prevádzkovej slepoty. Ako denne riešite tisíc stále rovnakých problémov a ďalších tisíc, ktoré sa vynorili celkom nečakane a znenazdajky.

Pritom vám nemôžu neuniknúť novinky, ktoré sa v tomto biznise objavili – v prilákaní hosťa, v trendoch, smerovaní a úspechoch konkurencie. Veľmi dobre vás poznám. Však s mnohými som sa ako mediálna manažérka Zväzu hotelov a reštaurácií SR i ako novinárka, zaoberajúca sa dlhé roky hotelierstvom, cestovným ruchom a gastronómiou, stretávala. Osobne, telefonicky i mailami pod vlastnou „hlavičkou“.

Aj medzi hoteliermi – tak ako v každej inej brandži – sa nájdu ľudia, ktorí už „všetko vedia“, alebo lepšie povedané, nič už nepotrebujú vedieť. Ja ale za tie roky viem, že ich hviezdne pocity nemôžu byť viac vzdialené pravde... A že ich kariéra to napokon dokazuje.

Omnoho viac je ale tých, čo sa potešia každej novej informácii, čo chcú byť stále „na pulze dňa“ čo každý nový podnet dokážu premeniť na tvorivú inšpiráciu. Teda v prípade tejto stránky na e-nšpiráciu.

V mene hosťa ďakujem, že existujú a krôčulinkom ku krôčulinku posúvajú Slovensko na mape destinácií, ktoré sa oplatí navštíviť a ktorým sa svetové trendy hotelierstva a gastronómie nevyhýbajú.

Vaša

Soňa Hudecová-Podhorná

 

Ako „nakopnúť“ svojich kuchárov?

Rutina, stereotyp, priveľké ego či primalé skúsenosti, žiadna fantázia, nedostatok motivácie a ambícií, túžby napredovať,,, a už srdce domu, teda kuchyňa, tepe v čoraz pomalšom a nudnejšom rytme. Hostia kritizujú, sťažujú sa, ale predovšetkým vám odchádzajú na jedlo inam. Peniažky sa zbohdarma kotúľajú preč... A tak sa skúsený hotelier alebo manažér reštaurácie stará aj o občasné „výjazdy“ majstrov varešky ku konkurencii. Pozrieť sa na kulinárske nápady iných – od konceptu reštaurácie cez zostavenie jedálnych lístkov až po konečné aranžmán jedla a, samozrejme, úroveň obsluhy. Ja viem, náklady... najmä keď tam nechcete poslať len šéfkuchára, ale celý tím. A tak vám poradím siedmy ročník Zimného festivalu

6. 1. 2019 / Čítať viac

Už zháňate personál so znalosťou čínštiny?

Anglicky, nemecky, rusky, francúzsky, španielsky, taliansky ... žiadna jazyková znalosť vašich zamestnancov nie je na zahodenie. Zdá sa však, že na popredné miesta sa prebojuje aj čínština. Podľa štatistiky Bratislava Tourist Board-u sa totiž v roku 2018 stali najpočetnejšou skupinou návštevníkov hlavného mesta práve obyvatelia krajiny draka.

„Vnímame ich dlhodobo stúpajúci záujem o Bratislavu, pričom medziročne ich návštevy vzrástli o takmer 24 percent. Preto spolupráca s touroperátormi, cielená propagácia

20. 12. 2018 / Čítať viac

Stále riešite nedostatok personálu? Skúste duálne vzdelávanie!

Kvalita hotelových a reštauračných služieb stúpla. Pribudli desiatky nových zariadení, lepších, krajších, originálnejších... A máme aj viac hostí; v sezóne praskajú prevádzky vo švíkoch a veru by sa obsadila aj kotolňa ☺ Odborníci však upozorňujú, že cestovný ruch pôjde v kvalite a následne aj atraktivite nadol. Nebudeme mať dostatok personálu...

Podľa štatistík len tretina juniorov chce ostať pracovať v brandži. A ešte menej plánuje ostať na Slovensku. Pritom majú neprimerané nároky - veľa peňazí za málo práce alebo za

27. 9. 2018 / Čítať viac

Aj vy hľadáte personál ako povestnú ihlu v kope sena ?

Za deviatimi horami a deviatim dolinami... rozprestierala sa krajina zvaná Slovensko. Občas sa v nej nelogicky piesok lial a voda sypala (keď poslanci schvaľovali a ministerstvá navrhovali šibnuté legislatívne zmeny, rozšírenia zákonov a vyhlášok, košatenie pravidiel...).

No a ako to býva v mnohých príbehoch, aj tu občas stál v poli zámoček. Teda niekedy zámoček, inokedy business hotel, rezort, penzión, reštaurácia. A vo dverách človek v obleku alebo kostýmčeku, čo lákal okoloidúcich. Nie však hostí, čo by prišli hlavu zložiť na posteľ pod baldachýnom či plazmovou obrazovkou alebo zasadli za stôl k dobrému obedu. Lákali zamestnancov, čašníkov, kuchárov, chyžné, recepčných... do práce jednoduchej i zložitej,

7. 7. 2017 / Čítať viac

Účtujú si reštaurácie za obaly na jedlo?

 Podľa niektorých manažérov sa odnosný obal na jedlo nezmestí do ceny jedla. Iní tvrdia, že ak si dá hosť zabaliť celé jedlo a nekonzumuje ho v reštaurácii, ušetrí sa na umývaní riadu a ďalších súvisiacich nákladoch. Ďalší motivujú hosťa k jedeniu v reštaurácii a baleniu len zvyšku porcie.

 

 / Čítať viac

Informatórium

Grand hotel Bellevue**** V.Tatry

bellevue tatry - m_warhol 

Predošlého riaditeľa Viktora Kosmáka, ktorý vo funkcii pôsobil od roku 2011 a teraz zasadne v mestskom zastupiteľstve, nahradil Miroslav Warhol. Po práci v zahraničí na pozícii F&B managera sa šesť rokov staral o „sales“ hotela Bellevue. Plánuje pokračovať v rekonštrukcii izieb, rozšírení wellness centra o detský bazén i priestor balneo.

Thuries Academy

img_6313

Juraj Hruška, Vojto Artz, Jaroslav Hladík... a ďalších 150 slovenských kuchárov sa už môže pochváliť certifikátom Thuries Academy. Škola pre profesionálov otvorila už svoj 12. ročník – v kategóriách A, B, ale už aj C je . Zamestnávatelia z radov hotelov i reštaurácií oceňujú, že sa im tak s malými nákladmi vracia nielen majster modernejšej a zdravšej gastronómie, ale aj s efektívnejším prístupom k využitiu surovín a filozofiou zero waste i vyššou produktivitou práce.


Čo sa udialo v minulých rokoch


 

2013 – 2019 © Hotelovo.sk
Grafický dizajn a redakčný systém od firmy AlejTech, spol. s r.o.
Tvorba web stránok