Horúca linka

HORÚCA LINKA je tu na to, aby rozobrala tie najaktuálnejšie záležitosti. Aby poradila, resp. aby si manažéri poradili navzájom. Právne rady sú pri dodržiavaní predpisov nevyhnutné. Niekedy je však omnoho prospešnejšie a najmä praktickejšie pozrieť sa na to, ako veci riešia vaši kolegovia a ich pohľad aplikovať na vlastné zariadenie.  

Nechcete vyhrať koncert Korben Dallas vo svojej prevádzke ?

 Rozprúdiť život vo svojej reštaurácii, bare, pube či krčme, stať sa vďaka koncertu skupiny Korben Dallas magnetom pre hostí a napokon ich pohostiť na cudzí účet ...? Stačí v ktorejkoľvek predajni METRO nakúpiť tri litre ľubovoľnej kombinácie vybraných alkoholov spoločnosti IMPERATOR -

Neprihlásite „svojho“ vinára do súťaže Metro Víno roka ´15 ?

„K tomuto jedlu by som vám rád odporúčal ružový cabernet. Vinárom sa tak vydaril, že ho na tohtoročnej súťaži Metro Víno roka ocenili zlatom...“
Nuž zo skúseností viete, že každá informácia a každá pikoška naviac na hosťa zaberie a dobre produkt predáva... A to je už dostatočný dôvod na to, aby ste pouvažovali nad prihlásením „svojho“ vinára do 11. ročníka prestížnej súťaže.

Pridávajú vaši čašníci k Birellu aj pikošku o jeho „pivnom oskare“ ?

 Hosť chce zážitok. Aj preto mu v dobrých reštauráciách ponúkajú k rôznemu jedlu rôzne pitia a k rôznemu pitiu aj rôzne poháre, najmä pivné. Za značkami alkoholických nápojov sa skrývajú príbehy a tie okoreňujú chutné dúšky tou správnou pridanou hodnotou...
Inak to už nie je ani pri nealkoholickom pive Birell z portfólia spoločnosti Pivovary Topvar. Na najstaršej a jednej z najuznávanejších pivných súťaží na svete The International Brewing Awards v anglickom

Nenalievajú vaši barmani pivo do malinovkového pohára ?

 Obchodní sládkovia tvrdia, že kultúra piva sa ľahšie presadzuje v pivárskych zariadeniach než v luxusných reštauráciách. Vraj krčme štamgasti zlé pivo neprepáčia, zatiaľ čo inde nad ním skôr mávnu rukou. Žiaľ, čapovanie dnes často nahrádzajú fľašky. Je to ekonomickejšie a nenáročnejšie, ale bez atmosféry a iskrivej chuti. .

Vo všeobecnosti úroveň pitia na Slovensku spravila sedemmíľový krok. Svoju ruku k dielu – teda k pípe – tu priložil aj ambassador spoločnosti Heineken Franck Evers. A hosťom radil, aby nepoľavili z kritickosti voči výčapníkom, barmanom 

Vedia vaši barmani, komu naliať iba džús ?

 Podávať alkohol detiskám pod osemnástku (aj keď zlomovými narodeninami ešte nikto skutočnú dospelosť nedosiahol) sa trestá. Pokuty sa v prípade priestupku hýbu od 166 do 6.640 Eur, pri preukázaní spáchania úmyselného trestného činu podávania alkoholických nápojov mládeži môže však nasledovať odňatie slobody až na tri roky

„Ľahká prístupnosť alkoholu neplnoletým v baroch a na diskotékach, ktorých zamestnanci nedostatočne kontrolujú vek svojich hostí, je jednou z najvýraznejších príčin pitia liehovín mladistvými. V prieskume takmer tri štvrtiny pätnásťročných tínedžerov potvrdili, že ich nízky vek nebol pri kúpe alkoholu žiadnou prekážkou,“ vysvetľuje Martin Šimunič zo združenia Pi s rozumom Slovensko.

Ktoré moky z dvoch stoviek súperiacich získali prívlastok Víno roka ´14 ?

Slávnostný galavečer METRO Víno roka 2014 už po desiaty raz predstavil dvadsiatku šampiónov medzi slovenskými vínami. To najlepšie, čo naši vinári ponúkajú, vybrala odborná porota z 201 prihlásených vzoriek.

Každoročne stúpajúci počet prihlásených vín v tuzemských i zahraničných súťažiach svedčí o tom, že slovenskí výrobcovia vína sa majú čím pochváliť. „Oproti minulému roku sme zaznamenali nárast počtu súťažných vzoriek takmer o polovicu, o titul METRO Víno roka sa tak uchádza až 201 vín od 28 slovenských produ-…

Nalievate fajnšmekrovi najaktuálnejšiu vinársku špičku?

 Mnohí hotelieri tvrdia, že ich hosť si objednáva to, o čom sa najviac a najhlasnejšie hovorí, čo sa propaguje a „tečie“ s masovým prúdom. Vo vínnej karte vraj nesmie chýbať najmä Mrva&Stanko, lebo poznatky väčšiny hostí končia pri tejto značke.  Dobrou správou je, že slovenskí hostia sa z pomyselných výletov po vinohradníckej mape sveta čoraz častejšie vracajú domov a že slovenské vína si už dávajú nalievať aj zahraniční fajnšmekri. Zásluhu má na tom vlna úspechov, ktorá vyniesla slovenských vinárov medzi európsku špičku.

 

 

Editoriál

Milí hotelieri a manažéri reštaurácii,

sonamožno vlastne ani netušíte, ako ste sa zrazu ocitli na stránke e-nšpirácií pre hotelový a reštauračný biznis. Skrátka, „vyššia moc“ to tak zariadila. Možno sa už nemohla pozerať na to, ako sa pomaly ale isto zamotávate do siete tzv. prevádzkovej slepoty. Ako denne riešite tisíc stále rovnakých problémov a ďalších tisíc, ktoré sa vynorili celkom nečakane a znenazdajky.

Pritom vám nemôžu neuniknúť novinky, ktoré sa v tomto biznise objavili – v prilákaní hosťa, v trendoch, smerovaní a úspechoch konkurencie. Veľmi dobre vás poznám. Však s mnohými som sa ako mediálna manažérka Zväzu hotelov a reštaurácií SR i ako novinárka, zaoberajúca sa dlhé roky hotelierstvom, cestovným ruchom a gastronómiou, stretávala. Osobne, telefonicky i mailami pod vlastnou „hlavičkou“.

Aj medzi hoteliermi – tak ako v každej inej brandži – sa nájdu ľudia, ktorí už „všetko vedia“, alebo lepšie povedané, nič už nepotrebujú vedieť. Ja ale za tie roky viem, že ich hviezdne pocity nemôžu byť viac vzdialené pravde... A že ich kariéra to napokon dokazuje.

Omnoho viac je ale tých, čo sa potešia každej novej informácii, čo chcú byť stále „na pulze dňa“ čo každý nový podnet dokážu premeniť na tvorivú inšpiráciu. Teda v prípade tejto stránky na e-nšpiráciu.

V mene hosťa ďakujem, že existujú a krôčulinkom ku krôčulinku posúvajú Slovensko na mape destinácií, ktoré sa oplatí navštíviť a ktorým sa svetové trendy hotelierstva a gastronómie nevyhýbajú.

Vaša

Soňa Hudecová-Podhorná

 

Ako „nakopnúť“ svojich kuchárov?

Rutina, stereotyp, priveľké ego či primalé skúsenosti, žiadna fantázia, nedostatok motivácie a ambícií, túžby napredovať,,, a už srdce domu, teda kuchyňa, tepe v čoraz pomalšom a nudnejšom rytme. Hostia kritizujú, sťažujú sa, ale predovšetkým vám odchádzajú na jedlo inam. Peniažky sa zbohdarma kotúľajú preč... A tak sa skúsený hotelier alebo manažér reštaurácie stará aj o občasné „výjazdy“ majstrov varešky ku konkurencii. Pozrieť sa na kulinárske nápady iných – od konceptu reštaurácie cez zostavenie jedálnych lístkov až po konečné aranžmán jedla a, samozrejme, úroveň obsluhy. Ja viem, náklady... najmä keď tam nechcete poslať len šéfkuchára, ale celý tím. A tak vám poradím siedmy ročník Zimného festivalu

6. 1. 2019 / Čítať viac

Už zháňate ľudí so znalosťou čínštiny?

Anglicky, nemecky, rusky, francúzsky, španielsky, taliansky ... žiadna jazyková znalosť vašich zamestnancov nie je na zahodenie. Zdá sa však, že na popredné miesta sa prebojuje aj čínština. Podľa štatistiky Bratislava Tourist Board-u sa totiž v roku 2018 stali najpočetnejšou skupinou návštevníkov hlavného mesta práve obyvatelia krajiny draka.

„Vnímame ich dlhodobo stúpajúci záujem o Bratislavu, pričom medziročne ich návštevy vzrástli o takmer 24 percent. Preto spolupráca s touroperátormi, cielená propagácia

20. 12. 2018 / Čítať viac

Stále riešite nedostatok zamestnancov? Skúste duálne vzdelávanie!

Kvalita hotelových a reštauračných služieb stúpla. Pribudli desiatky nových zariadení, lepších, krajších, originálnejších... A máme aj viac hostí; v sezóne praskajú prevádzky vo švíkoch a veru by sa obsadila aj kotolňa ☺ Odborníci však upozorňujú, že cestovný ruch pôjde v kvalite a následne aj atraktivite nadol. Nebudeme mať dostatok personálu...

Podľa štatistík len tretina juniorov chce ostať pracovať v brandži. A ešte menej plánuje ostať na Slovensku. Pritom majú neprimerané nároky - veľa peňazí za málo práce alebo za

27. 9. 2018 / Čítať viac

Aj vy hľadáte personál ako povestnú ihlu v kope sena ?

Za deviatimi horami a deviatim dolinami... rozprestierala sa krajina zvaná Slovensko. Občas sa v nej nelogicky piesok lial a voda sypala (keď poslanci schvaľovali a ministerstvá navrhovali šibnuté legislatívne zmeny, rozšírenia zákonov a vyhlášok, košatenie pravidiel...).

No a ako to býva v mnohých príbehoch, aj tu občas stál v poli zámoček. Teda niekedy zámoček, inokedy business hotel, rezort, penzión, reštaurácia. A vo dverách človek v obleku alebo kostýmčeku, čo lákal okoloidúcich. Nie však hostí, čo by prišli hlavu zložiť na posteľ pod baldachýnom či plazmovou obrazovkou alebo zasadli za stôl k dobrému obedu. Lákali zamestnancov, čašníkov, kuchárov, chyžné, recepčných... do práce jednoduchej i zložitej,

 / Čítať viac

Informatórium

♣ Greenfood Restaurant Senec

greenfood pekáreň 2 

Značka sa presťahovala z Ratnoviec do rodného mesta jedného z majiteľov – Tibora Samaranského (vpr.). Spolu s Martinom Maslančíkom ju však z reštauračnej gastronómie pretransformovali na pekáreň, zaoberajúcu sa najmä kváskovým chlebom. K pôvodným siedmim druhom napr. pohánkovému, špaldovému alebo chlebu z pivného sladu., postupne pribúdajú ďalšie. Klasická gastronómia má momentálne podobu cateringu a poradenstva.
 

♣ International**** Veľká Lomnica

international vl bež trate

Z podtatranského golfového hotela pri areáli Black Stork sa v tomto ročnom období stáva lyžiarsky. V tejto zimnej sezóne však upravila a udržiava spoločnosť Golf International vyše 10 km bežeckých tratí ešte skôr než zvyčajne – už od Vianoc. Hostia – rekreační bežkári na ne majú bezplatný vstup. Trate sa stanú aj dejiskom tradičných februárových bežkárskych pretekov či Balónovej fiesty.

Grand hotel Bellevue**** V.Tatry

bellevue tatry - m_warhol 

Predošlého riaditeľa Viktora Kosmáka, ktorý vo funkcii pôsobil od roku 2011 a teraz zasadne v mestskom zastupiteľstve, nahradil Miroslav Warhol. Po práci v zahraničí na pozícii F&B managera sa šesť rokov staral o „sales“ hotela Bellevue. Plánuje pokračovať v rekonštrukcii izieb, rozšírení wellness centra o detský bazén i priestor balneo.

Thuries Academy

img_6313

Juraj Hruška, Vojto Artz, Jaroslav Hladík... a ďalších 150 slovenských kuchárov sa už môže pochváliť certifikátom Thuries Academy. Škola pre profesionálov otvorila už svoj 12. ročník – v kategóriách A, B, ale už aj C je . Zamestnávatelia z radov hotelov i reštaurácií oceňujú, že sa im tak s malými nákladmi vracia nielen majster modernejšej a zdravšej gastronómie, ale aj s efektívnejším prístupom k využitiu surovín a filozofiou zero waste i vyššou produktivitou práce.


Čo sa udialo v minulých rokoch


 

2013 – 2019 © Hotelovo.sk
Grafický dizajn a redakčný systém od firmy AlejTech, spol. s r.o.
Tvorba web stránok