1040x200_gast_messe_bratislava_simple2

Horúca linka

Chcete poslať kuchárov na špionáž? Kúpte im vouchery Zimného festivalu jedla !

Počas jarných gastronomických festivalov prichádzajú reštaurácie za svojimi hosťami. Alebo lepšie povedané, obe zúčastnené strany prichádzajú na určené miesto, aby sa tam prezentovali a tí druhí zase ochutnávali. Zimný festival jedla (ZFJ) v čase od 14. januára do 17. februára, ktorý spoločnosť Gurmán na Slovensku organizuje už po tretí raz, má inú úlohu - pritiahnuť zfj%20logohosťa do kamenných reštaurácií. A to práve vo fašiangovom období, ktoré síce praje veľkorysejšej konzumácii, ale vo všeobecnosti sa považuje za uhorkovú sezónu gastronomického biznisu.

Hostia sa dávajú zlákať na mimoriadne výhodné ceny. Môžu za ne navštíviť také podniky a takých šéfkuchárov, ku akým by si za tamojšie obvyklé ceny netrúfli. Je to ideálna príležitosť poslať kuchárov, cukrárov a F&B managerov ku konkurencii. Nie ako odmenu, ale ako inšpiráciu a poučenie. Raz vidieť a ochutnať (prípadne sa so „známym menom“ porozprávať) je v tomto prípade viac než stokrát o tom čítať a počuť.

V treťom ročníku sa zapojilo 37 zariadení, aj keď niektoré z minulých ročníkov vypadli a iné pribudli. Ich šéfkuchári – tak ako každý rok – pripravujú tri jedlá v kategóriách Naše ikonické jedlo, Chuť regiónu a Jedlo starých mám. „Tieto tri jedlá vytvárajú degustačné menu, spárované s minerálkou a vínkom. Takisto sme pripravili vynikajúce gurmánske víkendy, zabíjačku na južnom Slovensku a veľkú degustáciu vína,“ hovorí Rado Nackin, organizátor Zimného festivalu jedla a má na mysli aj oddychový víkend v penzióne Castel Mierovo, romantický víkend v hoteli Sebastian v Modre, wellness pobyt v hoteli Galanta, wellness víkend v penzióne Tematín v Moravanoch nad Váhom, exkluzívny pobyt v hoteli Dubná Skala v Žiline, gurmánsky pobyt v relax hoteli Sojka alebo víkend v penzióne Gašperov mlyn v Batizovciach. Tí, ktorí chcú busv jeden deň ochutnať jedlá vo viacerých reštauráciách, môžu sadnúť na Gurmán busy. V spoločnosti rovnako naladených ľudí poputujú za dobrým jedlom po malokarpatskej, košickej, južnoslovenskej i bratislavskej trase. Každá z nich má zahrnutý aj bonus – ochutnávku vín, piva či destilátov.

Partnerom projektu je Slovenská agentúra pre cestovný ruch. Podľa jej hovorcu Martina Šebestu propaguje podujatie na veľtrhoch a výstavách v Rakúsku, Nemecku a Fínsku, na ktorých sa práve zúčastňuje. Odporúča gurmánom z týchto krajín, aby navštívili Slovensko a ochutnali prehliadku toho najlepšieho, čo slovenská kuchyňa ponúka.

Ochutnať festivalové menü môžete v:

Bratislavský kraj
Albrecht Bratislava
Au Café Bratislava
Brasserie Anjou hotela Sheraton
Cubes hotela Aston
Fou Zoo Bratislava
hotel Sebastian Modra
hotel Zochova chata Modra
Leberfinger Bratislava
Mlyn 108 Modra
Mon Lapin Bratislava
Parcafé Bratislava
Pavúk wine restaurant Modra
Traja mušketieri Bratislava
Zorno Lozorno
Zylinder cafe & restaurant Bratislava

Košický kraj
Camelot steak restaurant Košice
Eco friendly hotel Dália Košice
Lujza restaurant hotela Bankov Košice
Nostalgie Spišskjý Nová Ves
Penzión Baránok Košice

Nitriansky kraj
hotel Zlatý kľúčik Nitra
Kaštieľ Mojmírovce

Prešovský kraj
Culinarium Starý Smokovec
Penzión Gašperov mlyn Batizovce

Trenčiansky kraj
Afrodita, chateau Čereňany
Reštaurácia Pri synagóge Trenčín

Trnavský kraj
Castel pension & restaurant Mierovo
Elizabeth caffe & restaurant Piešťany
Le Griffon Piešťany
Penzión & Reštaurácia Tematín, Moravany nad Váhom
Taky´s hotela Galanta
Villa Rosa Dunajská Streda

Žilinský kraj
hotel Dubná skala Žilina
Martinika hotela Turiec Martin
Relax hotel Sojka Liptovské Malatíny

shp

späť

Editoriál

Milí hotelieri a manažéri reštaurácii,

sonamožno vlastne ani netušíte, ako ste sa zrazu ocitli na stránke e-nšpirácií pre hotelový a reštauračný biznis. Skrátka, „vyššia moc“ to tak zariadila. Možno sa už nemohla pozerať na to, ako sa pomaly ale isto zamotávate do siete tzv. prevádzkovej slepoty. Ako denne riešite tisíc stále rovnakých problémov a ďalších tisíc, ktoré sa vynorili celkom nečakane a znenazdajky.

Pritom vám nemôžu neuniknúť novinky, ktoré sa v tomto biznise objavili – v prilákaní hosťa, v trendoch, smerovaní a úspechoch konkurencie. Veľmi dobre vás poznám. Však s mnohými som sa ako mediálna manažérka Zväzu hotelov a reštaurácií SR i ako novinárka, zaoberajúca sa dlhé roky hotelierstvom, cestovným ruchom a gastronómiou, stretávala. Osobne, telefonicky i mailami pod vlastnou „hlavičkou“.

Aj medzi hoteliermi – tak ako v každej inej brandži – sa nájdu ľudia, ktorí už „všetko vedia“, alebo lepšie povedané, nič už nepotrebujú vedieť. Ja ale za tie roky viem, že ich hviezdne pocity nemôžu byť viac vzdialené pravde... A že ich kariéra to napokon dokazuje.

Omnoho viac je ale tých, čo sa potešia každej novej informácii, čo chcú byť stále „na pulze dňa“ čo každý nový podnet dokážu premeniť na tvorivú inšpiráciu. Teda v prípade tejto stránky na e-nšpiráciu.

V mene hosťa ďakujem, že existujú a krôčulinkom ku krôčulinku posúvajú Slovensko na mape destinácií, ktoré sa oplatí navštíviť a ktorým sa svetové trendy hotelierstva a gastronómie nevyhýbajú.

Vaša

Soňa Hudecová-Podhorná

 

Čo naservíruje piatková Pravda? Stôl plný diviny !

Už niekoľko rokov sa čitatelia denníka tešia na piatkovú prílohu plnú receptov a gastronomických nápadov. Odkedy v nej varia šéfkuchári zvučného mena (svojho i reštaurácie, ktorú zastupujú), prináša inšpiráciu aj pre profesionálnu gastronómiu. Nemala by chýbať v knižnej polici žiadnej kuchyne, kuchára, šéfkuchára či F&B manažéra.

Prababičky a ich vnuci... Prvé dodajú fortieľ, rokmi preverenú skúsenosti, poctivosť, trpezlivosť a tí druhí zase moderné technológie, nápady, nové chuťovú i surovinové

16. 1. 2017 / Čítať viac

Spätná väzba

Kaviareň a hotel bez novín sú ako...

... krásavica bez ucha? Alebo cukornička bez lyžičky? Hlava bez mozgu, paprikáš bez papriky... prirovnaní by sme vedeli vytvoriť aj milión. Pretože akosi intuitívne cítime – a pracovníci ho-re-ca ozvlášť - že káva a noviny patria k sebe. Logikou i emóciou. Veľa ľudí začína deň espresom alebo kávou s mliekom a stále je dosť tých, čo začínajú deň aj informáciami o dianí doma a vo svete. Ale k vôni kávy patrí vôňa novinového papiera, resp. jeho tiché šušťanie. Nie brázdenie po internetových informačných

12. 1. 2017 / Čítať viac

Nezabúdate na dobre zamierené internetové promo ?

Množstvo hotelového merkantilu či ponúk v miestnych inzertných novinách, hodiny strávené nad sloganmi a grafikou... a efekt ako Janko Hraško. Nuž a lepšie to už asi nebude. Z prieskumu SACR, ktorého sa od leta do jesene zúčastnilo 2 426 respondentov, totiž vyplýva, že starým informačných nosičom odzváňa(ak už neodzvonilo).
Až 83 percent Slovákov označilo za hlavný zdroj informácií pri výbere dovolenky internet. Nasledujú odporúčania známych a recenzie (41 %), televízia (14 %), katalógy cestovných

8. 12. 2016 / Čítať viac

Hľadáte spoľahlivého, slušného, rýchleho a skromného čašníka? Siahnite po „mobilnom“ !

 Márne volanie obsluhy, ktoré v hosťovi vyvoláva nervozitu a nespokojnosť. Kopa papierovej agendy, čo zaťažuje personál a vedie k omylom. Strata času manažéra pri práci s webom, ktorý by mohol venovať súrnejšej robote... Je toho dosť, čo by sa dalo odstrániť automatizáciou procesu hosť–obsluha- kuchyňa -marketing. Zbožné želanie..?

Nuž ale veď sme v 21. storočí. Ak hosť zadá pri stole objednávku, už ju netreba nahlasovať do kuchyne a nahadzovať do pokladne. Keď dopíše manažér týždenné menu, automaticky sa objaví na webe reštaurácie, na facebooku, v mailoch i pri stoloch cez QR kód. A to nielen vtedy, keď ste súčasťou reťazca alebo bohatým hotelom, ale aj

 / Čítať viac

Aj vy sa hodnotíte lepšie než vaši hostia?

Len 19 percent slovenských zákazníkov hodnotí personál ubytovacích zariadení na „výbornú“, gastronómii dáva takúto známku 22 percent. Ale až 76 percent hotelov si za personál udelil najvyššiu známku a za gastronómiu 61 percent. Z prieskumu spoločnosti Creative Web, ktorá prevádzkuje aj portál ZlavaDna.sk, jasne vyplynulo, že hotelieri sa vidia lepšie, než ich hodnotia hostia. To platí vo všetkých kritériách – v hodnotení wellness, interiéru, informovanosti aj vybavenosti pre rodiny. Napríklad, až 45 percent hotelových manažérov sa považuje za ideálne miesto pre rodiny s deťmi,

 / Čítať viac

Informatórium

Zimný festival jedla ´17

zfj%20logo

Od 13. 1. do 15. 2. predstaví „trojboj“ - ikonickú špecialitu, chuť regiónu a jedlo starých mám až 37 reštaurácií v 7 krajoch. Vrátane nováčikov – reštaurácie Rosalia hotela Galicia Nueva v Halíči, Carpano v Košiciach, rezortu Oravský háj v Brezovici, reštaurácie SĽUK v Bratislave-Rusovciach. Obed či večeru si hostia už tradične objednávajú na http://www.zimnyfestivaljedla.sk. Lákadlom sú podľa organizátora Radoslava Nackina aj výlety Gurmán busmi či Gurmán Diva ples v Bánovciach nad Bebravou.

♣ Hotel Lomnica**** Vysoké Tatry   

lomnica%20tl%20chodby

Tesne pred koncom roka sa 123-ročný hotel dožil - po štvrťstoročnej prestávke – svojej renesancie. Po rekonštrukcii hosťom slúži 62 izieb a 5 apartmánov, nazvaných podľa rakúsko-uhorských panovníkov– Maximiliánovi, Rudolfovi, Ferdinandovi, Márii Terézii, Márii Antoinette. V hoteli nechýba concierge, elektronabíjacie stanice, wellness centrum pod klenbami, reštaurácia Sissi, kaviareň Mozart a vináreň Franz Josef, dokonca ani obchodík s darčekmi vlastnej značky. Hotel vedie Zuzana Kovaľová.  

Koniec SACR      

good%20idea%20sk%20-%20sacr
K Novému roku skončila svoju existenciu v podobe príspevkovej organizácie. Jej aktivity sa včlenili priamo do Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Podľa ministra Árpáda Érseka sa tak marketing a propagácia Slovenska ako destinácie cestovného ruchu zefektívnia. Využívaním „pôdy“ ministerstva sa aj peniaze na administratívu presunú priamo do plnenia úloh v propagácii nášho turizmu.

Čo sa udialo vlani


 

2013 – 2017 © Hotelovo.sk
Grafický dizajn a redakčný systém od firmy AlejTech, spol. s r.o.
Tvorba web stránok